Is thuislezen Bijbels?

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Is thuislezen Bijbels?

Bericht door eilander »

Ik ga er vanuit dat je niet alles wat Dr. Kuyper schreef in dit boek, over het Instituut kerk, voor je rekening neemt. Er is in elk geval geen enkele rechtvaardiging voor thuislezen in dit boek te vinden.
Is de kerk niet zuiver? Dan is Kuyper voor afscheiding, maar dan voor instelling van een nieuw instituut kerk.
Instituut onderscheidt hij terecht van de Kerk met een hoofdletter, ofwel de kinderen van God.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Is thuislezen Bijbels?

Bericht door Delftenaar »

Een moderne variant van thuislezen is het zelf thuis op internet een kerkdienst volgen, in plaats van fysiek ergens in een kerkgebouw aanwezig te zijn. Dat zie ik om me heen steeds vaker gebeuren en eigenlijk geldt daarvoor hetzelfde als bij het "ouderwetse" thuislezen.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Is thuislezen Bijbels?

Bericht door emigrant »

Delftenaar schreef:Een moderne variant van thuislezen is het zelf thuis op internet een kerkdienst volgen, in plaats van fysiek ergens in een kerkgebouw aanwezig te zijn. Dat zie ik om me heen steeds vaker gebeuren en eigenlijk geldt daarvoor hetzelfde als bij het "ouderwetse" thuislezen.
daar geeft de kerkenraad die de diensten plaatst, toch goedkeuring aan?
Bij sommigen moet je om mee te mogen luisteren eerst toestemming vragen en motiveren.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Is thuislezen Bijbels?

Bericht door Wandelende »

Delftenaar schreef:Een moderne variant van thuislezen is het zelf thuis op internet een kerkdienst volgen, in plaats van fysiek ergens in een kerkgebouw aanwezig te zijn. Dat zie ik om me heen steeds vaker gebeuren en eigenlijk geldt daarvoor hetzelfde als bij het "ouderwetse" thuislezen.
Het thuis via internet volgen van de kerkdienst van de eigen gemeente is onvergelijkbaar met thuislezen.
(~)
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Is thuislezen Bijbels?

Bericht door Delftenaar »

Van de eigen gemeente is het inderdaad niet te vergelijken, maar ik bedoelde op mensen die dan een gemeente en/of predikant van eigen voorkeur gaan luisteren, ook als dat niet de eigen gemeente is.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Is thuislezen Bijbels?

Bericht door emigrant »

er worden veel mensen mee bereikt voor wie de fysieke drempel te hoog is.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Plaats reactie