Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door DDD »

Voor gezinnen met jonge kinderen is negen uur natuurlijk veel fijner. Scholen beginnen ook heel vroeg.
aggieoudje
Berichten: 902
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

Stof schreef:
aggieoudje schreef:Het zal je misschien verbazen maar de dienst van 9.00 word veel beter bezocht dan die van 11.00.
Ik ken degene die de collectes telt en het verschil is daarin ook duidelijk te zien.
Overigens word de de dienst van 18.30 dan weer veel beter bezocht dan die van 16.30.
Is het ook niet gewoon een gevoelsmatig dingetje, dat 9 uur kerk vroeg zou zijn? Het lukt ons doordeweeks toch ook prima om om 7 uur op werk of 8.15 uur op school te zijn?
Ik snap nooit zo goed dat dat op zondag ineens heel moeilijk zou zijn :?
Ja precies voor mijn werk moet ik ook om 5.45, 6.15 of 6.45 opstaan, dus met 7.00 opstaan op zondag heb ik ook niet zo'n moeite!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door DDD »

Stof schreef:
aggieoudje schreef:Het zal je misschien verbazen maar de dienst van 9.00 word veel beter bezocht dan die van 11.00.
Ik ken degene die de collectes telt en het verschil is daarin ook duidelijk te zien.
Overigens word de de dienst van 18.30 dan weer veel beter bezocht dan die van 16.30.
Is het ook niet gewoon een gevoelsmatig dingetje, dat 9 uur kerk vroeg zou zijn? Het lukt ons doordeweeks toch ook prima om om 7 uur op werk of 8.15 uur op school te zijn?
Ik snap nooit zo goed dat dat op zondag ineens heel moeilijk zou zijn :?
Ik begin normaal gesproken niet voor tien uur met werken. Dus dat verschilt nogal per persoon.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Stof »

DDD schreef:
Stof schreef:
aggieoudje schreef:Het zal je misschien verbazen maar de dienst van 9.00 word veel beter bezocht dan die van 11.00.
Ik ken degene die de collectes telt en het verschil is daarin ook duidelijk te zien.
Overigens word de de dienst van 18.30 dan weer veel beter bezocht dan die van 16.30.
Is het ook niet gewoon een gevoelsmatig dingetje, dat 9 uur kerk vroeg zou zijn? Het lukt ons doordeweeks toch ook prima om om 7 uur op werk of 8.15 uur op school te zijn?
Ik snap nooit zo goed dat dat op zondag ineens heel moeilijk zou zijn :?
Ik begin normaal gesproken niet voor tien uur met werken. Dus dat verschilt nogal per persoon.
Oef ja, maar dat is volgens mij niet doorsnee.
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door DDD »

Er zijn veel kantoren waar je tussen zeven en tien kunt beginnen.
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door GerGem »

Morgendienst: Openbaring 10:5-6 - preek van ds Moerkerken.
Middagdienst: Jesaja 45:21b-22 - preek van ds Spaans.
Avonddienst: Zondag 33 - preek van ds Moerkerken.
TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door TSC »

S'ochtends een preek over Psalm 84:8: Zij gaan van kracht tot kracht; een iegelijk van hen zal verschijnen voor God in Sion.
S'avonds een preek uit Openbaringen 22
16 Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster. 17 En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet.

Beide indrukwekkende diensten! Wat een trouwe zorg van de Heere.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Geytenbeekje »

Des ochtends Prediker 11&12 gedenk de dagen uwer jongelingschap.
1,Genieten van het leven.
2, eeuwigheid gedenken.

Des middags nehemia 2
aggieoudje
Berichten: 902
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

Ook deze zondag ivm de vakantie maar 2 diensten.
Om 9.00 ging onze oud predikant Ds. H. Westerhout uit Hasselt voor. Hij preekte over Handelingen 8: 26 t/m 35 En een engel van de Heere sprak tot Filippus en zei: Sta op en ga naar het zuiden, de weg op die van Jeruzalem afdaalt naar Gaza, die eenzaam is. En hij stond op en ging op weg; en zie, een Ethiopiër, een kamerheer en een machtig heer van de kandakè, de koningin van de Ethiopiërs, die heel haar schatkist beheerde en gekomen was om in Jeruzalem te aanbidden, keerde terug, en hij zat op zijn wagen en las de profeet Jesaja. En de Geest zei tegen Filippus: Ga ernaartoe en voeg u bij deze wagen. En Filippus snelde ernaartoe, hoorde hem de profeet Jesaja lezen en zei: Begrijpt u ook wat u leest? Maar hij zei: Hoe zou ik dat kunnen, als niemand mij de weg wijst? En hij verzocht Filippus op de wagen te klimmen en bij hem te komen zitten. En het schriftgedeelte dat hij las, was dit: Hij is als een schaap naar de slachting geleid en zoals een lam stemmeloos is bij de scheerder, zo doet Hij Zijn mond niet open. In Zijn vernedering is Zijn oordeel weggenomen en wie zal over Zijn geslacht vertellen? Want Zijn leven wordt van de aarde weggenomen. En de kamerheer antwoordde Filippus en zei: Ik vraag u, over wie zegt de profeet dit? Over zichzelf of over iemand anders? En Filippus deed zijn mond open en, uitgaande van dat Schriftwoord, verkondigde hij hem Jezus.
Punten van de preek:
1. Het kruispunt
2. De wegwijzer
3. De weg vanuit de schrift verkondigd
Schriftlezing: Handelingen 8: 25 t/m 40
Zingen:
Ps 102: 10
Ps 45: 1 en 2
Ps 86: 5
Ps 87: 2, 3 en 4
Ps 96: 2
Ps 68: 15 en 16

In de avonddienst ging onze oud predikant Ds. J.J. Verhaar em. uit Krimpen voor. Hij preekte over Spreuken 1: 20 t/m 33 Buiten roept de hoogste Wijsheid luid, op de pleinen laat Zij Haar stem klinken. Zij roept boven het rumoer uit, aan de ingangen van de poorten in de stad spreekt Zij Haar woorden uit. Hoelang zult u, onverstandigen, onverstand liefhebben, zullen spotters spotternij voor zich begeren
en dwazen kennis haten? Keert u zich tot Mijn bestraffing, zie, Ik zal Mijn Geest over u uitstorten, Mijn woorden u bekendmaken. Omdat Ik riep, maar u weigerde, Mijn hand uitstrekte, maar niemand er acht op sloeg, omdat u al Mijn raad verwierp, Mijn bestraffing niet hebt gewild, daarom zal Ik ook lachen om uw ondergang, u bespotten wanneer uw angst komt, wanneer uw angst komt als een verwoesting, uw ondergang eraan komt als een wervelwind, wanneer benauwdheid en nood over u komen. Dan zullen zij tot Mij roepen, maar Ik zal niet antwoorden. Zij zullen mij ernstig zoeken, maar zullen Mij niet vinden, omdat zij de kennis hebben gehaat en de vreze des HEEREN niet hebben verkozen. Zij hebben Mijn raad niet gewild, al Mijn bestraffingen hebben zij verworpen. Zij zullen van de vruchten van hun weg eten, en verzadigd worden van hun eigen opvattingen, want de afvalligheid van de onverstandigen zal hen doden en de zorgeloze rust van de dwazen zal hen ombrengen. Maar wie naar Mij luistert, zal veilig wonen, hij zal vrij zijn van angst voor het kwaad.

Thema: De ene wijze en de vele dwazen
1. De wijsheid is één persoon
2. De verschrikkelijke gevolgen van de dwaasheid
3. De heerlijke gevolgen van het luisteren naar de wijsheid
Schriftlezing: Spreuken 1
Zingen:
Ps 103: 4
Ps 113: 1 en 2
Ps 113: 3
Ps 78: 1 en 3
GDH: 8, 9 en 10
Ps 107: 9 en 10
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jantje »

Zondag ging er opnieuw een gaarpredikant in de gemeente voor.

In de morgendienst waren er 2 schriftlezingen: Openbaring 2: 1-7 en 1 Korinthe 13.
De tekst was uit Openbaring 2: 2a en 4
Thema: Een persoonlijk schrijven...
1. tot bemoediging
2. en tot vermaning.
De gezongen Psalmen:
Psalm 116: 1, 3
10 Geboden des Heeren: 9
Psalm 112: 1, 2 en 3
Psalm 119: 83
Psalm 73: 12

In de middagdienst preekte de dominee wederom uit Openbaring 2. Dit keer was vers 17 de tekst. De schriftlezing was (opnieuw) Openbaring 2: 1-17.
Thema: Een belofte voor overwinnaars.
1. Zij kregen oren om te horen.
2. Zij krijgen voedsel in de strijd.
3. Zij krijgen vrijspraak uit genade.
De gezongen Psalmen zijn:
Psalm 34: 9
Psalm 2: 7
Psalm 37: 16, 19 en 20
Psalm 106: 2 en 3
Psalm 107: 5

Aanstaande zondag zal de dominee opnieuw twee keer een vervolg preken uit Openbaring.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:Zondag ging er opnieuw een gaarpredikant in de gemeente voor.

In de morgendienst waren er 2 schriftlezingen: Openbaring 2: 1-7 en 1 Korinthe 13.
De tekst was uit Openbaring 2: 2a en 4
Thema: Een persoonlijk schrijven...
1. tot bemoediging
2. en tot vermaning.
De gezongen Psalmen:
Psalm 116: 1, 3
10 Geboden des Heeren: 9
Psalm 112: 1, 2 en 3
Psalm 119: 83
Psalm 73: 12

In de middagdienst preekte de dominee wederom uit Openbaring 2. Dit keer was vers 17 de tekst. De schriftlezing was (opnieuw) Openbaring 2: 1-17.
Thema: Een belofte voor overwinnaars.
1. Zij kregen oren om te horen.
2. Zij krijgen voedsel in de strijd.
3. Zij krijgen vrijspraak uit genade.
De gezongen Psalmen zijn:
Psalm 34: 9
Psalm 2: 7
Psalm 37: 16, 19 en 20
Psalm 106: 2 en 3
Psalm 107: 5

Aanstaande zondag zal de dominee opnieuw twee keer een vervolg preken uit Openbaring.
Een gaarpredikant?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jantje »

Een gastpredikant. Misschien kunnen de mods het voor mij veranderen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:Een gastpredikant. Misschien kunnen de mods het voor mij veranderen.
nee joh ik plaagde je maar, ik heb ook heel vaak ticvouten
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Arja »

samanthi schreef:
Jantje schreef:Een gastpredikant. Misschien kunnen de mods het voor mij veranderen.
nee joh ik plaagde je maar, ik heb ook heel vaak ticvouten
O serieus? Ik heb zitten puzzelen Ik dacht dat je er echt iets mee bedoelde. Dominees die preken gebruiken uit de gaarkeuken ofzo. Preken die ze al eens eerder gehouden hebben ... Pfff gewoon een typefout dus.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door samanthi »

Arja schreef:
samanthi schreef:
Jantje schreef:Een gastpredikant. Misschien kunnen de mods het voor mij veranderen.
nee joh ik plaagde je maar, ik heb ook heel vaak ticvouten
O serieus? Ik heb zitten puzzelen Ik dacht dat je er echt iets mee bedoelde. Dominees die preken gebruiken uit de gaarkeuken ofzo. Preken die ze al eens eerder gehouden hebben ... Pfff gewoon een typefout dus.
:lol
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gesloten