Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door samanthi »

habakuk schreef:hoe weet jij dat ik zoon verleden hebt? maar effe serieus; vont het echt een fyne preek en heel bevestigend
Ik weet niets en reageer vanuti wat is las, dit was noch negatief, noch positief aleen feitelijk dus vandaar mijn reactie.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Erasmiaan »

het is dat het zo triest is, anders zou ik er om moeten grinniken, de open en eerlijke reactie van @Habakuk en de verwarring van @samanthi
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door samanthi »

Erasmiaan schreef:het is dat het zo triest is, anders zou ik er om moeten grinniken, de open en eerlijke reactie van @Habakuk en de verwarring van @samanthi
leg uit
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jantje »

habakuk schreef:hoe weet jij dat ik zoon verleden hebt? maar effe serieus; vont het echt een fyne preek en heel bevestigend
Kerk jij in dezelfde kerk als Samanthi? Of heb je de preek via internet beluisterd? Waarom schrijf je in je eerste reactie 'sorry'? De reacties zijn nogal verwarrend, sinds je eerste topic in dit onderwerp. Dus probeer a.u.b. een beetje duidelijk te zijn, indien mogelijk ook met goede interpunctie. Dat is duidelijker voor de medeforummers.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door windorgel »

Erasmiaan schreef:het is dat het zo triest is, anders zou ik er om moeten grinniken, de open en eerlijke reactie van @Habakuk en de verwarring van @samanthi
Inderdaad. En al die taal- en/of typefouten erbij...
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:De bevinding van Elifaz
Laankerk.nl aanbevolen.
De reacties van habakuk maakten me nieuwsgierig.
Sorry ik ben ook maar een mens met heel veel gebreken.
Ik wil de preek toch maar eens beluisteren, met uw welnemen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door helma »

windorgel schreef:
Erasmiaan schreef:het is dat het zo triest is, anders zou ik er om moeten grinniken, de open en eerlijke reactie van @Habakuk en de verwarring van @samanthi
Inderdaad. En al die taal- en/of typefouten erbij...
Dat leek nogal plotseling te ontstaan...
habakuk
Verbannen
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 nov 2017, 15:32

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door habakuk »

Jantje schreef: [/b]
Kerk jij in dezelfde kerk als Samanthi? Of heb je de preek via internet beluisterd? Waarom schrijf je in je eerste reactie 'sorry'? De reacties zijn nogal verwarrend, sinds je eerste topic in dit onderwerp. Dus probeer a.u.b. een beetje duidelijk te zijn, indien mogelijk ook met goede interpunctie. Dat is duidelijker voor de medeforummers.
nee. ik dacht, dat ze me reactie niet goed begreep. Ik vont het echt een bevestigde preek!! Ik hoef tog niet te zeggen uit welke kerk ik kom? maar ik vont het mooi die Elifaz leek net op iemand uit de rechteflank. Wat gaat het dan allemaal leven actueel!
habakuk
Verbannen
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 nov 2017, 15:32

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door habakuk »

vont het ook zo mooi dat hij zei: Die ervaring lijkt heel wat dat God rechtvaardig is, maar dat stont natuurlijk al lang in de Bijbel! Elifza had Job gewoon op de Bijbel moeten wijzen!!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door samanthi »

habakuk schreef:Jantje schreef: [/b]
Kerk jij in dezelfde kerk als Samanthi? Of heb je de preek via internet beluisterd? Waarom schrijf je in je eerste reactie 'sorry'? De reacties zijn nogal verwarrend, sinds je eerste topic in dit onderwerp. Dus probeer a.u.b. een beetje duidelijk te zijn, indien mogelijk ook met goede interpunctie. Dat is duidelijker voor de medeforummers.
nee. ik dacht, dat ze me reactie niet goed begreep. Ik vont het echt een bevestigde preek!! Ik hoef tog niet te zeggen uit welke kerk ik kom? maar ik vont het mooi die Elifaz leek net op iemand uit de rechteflank. Wat gaat het dan allemaal leven actueel!
Idd had ik het niet goed begrepen, de zin daar krijg je een goed gevoel van kwam bij mij niet goed over, ik ga niet naar de kerk om een goed gevoel te krijgen, dacht ik.
Dat is het nadeel van ajleen geschreven tekst en niet face to face.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Koninklijk »

Ik was zondag uitgenodigd, bij een doop dienst, en een preek gehoord, dat Door geloof door genade, in jezus de Zoon van God, je een geestelijke besnijdenis ondergaat, je een nieuwe schepping bent, en je oude zondige natuur met Christus gestorven is , en dat Hij uitlegde dat de doop daar een getuigenis van was, een soort "" begrafenis"" van de oude mens..

En je dit bevestigd krijgt door de Heilige Geest die met jou geest getuigd "" papa vader"" en dat je deelgenoot van een Familie de vader, De Zoon, en De heilige Geest, en Zijn Kerk (de Bruid) waar je dan deel van wordt.

ik vond het wel een interessante uitleg .. :livre :livre
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17256
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door huisman »

Koninglijk schreef:Ik was zondag uitgenodigd, bij een doop dienst, en een preek gehoord, dat Door geloof door genade, in jezus de Zoon van God, je een geestelijke besnijdenis ondergaat, je een nieuwe schepping bent, en je oude zondige natuur met Christus gestorven is , en dat Hij uitlegde dat de doop daar een getuigenis van was, een soort "" begrafenis"" van de oude mens..

En je dit bevestigd krijgt door de Heilige Geest die met jou geest getuigd "" papa vader"" en dat je deelgenoot van een Familie de vader, De Zoon, en De heilige Geest, en Zijn Kerk (de Bruid) waar je dan deel van wordt.

ik vond het wel een interessante uitleg .. :livre :livre
1. Was dit een doopdienst waar de kinderdoop bediend werd?
2. Ben jij een tweelingbroertje van habakuk?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Koninklijk »

huisman schreef:
Koninglijk schreef:Ik was zondag uitgenodigd, bij een doop dienst, en een preek gehoord, dat Door geloof door genade, in jezus de Zoon van God, je een geestelijke besnijdenis ondergaat, je een nieuwe schepping bent, en je oude zondige natuur met Christus gestorven is , en dat Hij uitlegde dat de doop daar een getuigenis van was, een soort "" begrafenis"" van de oude mens..

En je dit bevestigd krijgt door de Heilige Geest die met jou geest getuigd "" papa vader"" en dat je deelgenoot van een Familie de vader, De Zoon, en De heilige Geest, en Zijn Kerk (de Bruid) waar je dan deel van wordt.

ik vond het wel een interessante uitleg .. :livre :livre
1. Was dit een doopdienst waar de kinderdoop bediend werd?
2. Ben jij een tweelingbroertje van habakuk?
Ik ben vandaag nieuw, heb wel eens in Habakuk gelezen, en verder had ik drie oudere zussen en geen broer, dus begrijp niet helemaal wat je bedoelt

er waren ook kinderen bij die gedoopt werden, alleen ik begrijp de opmerking niet zo goed ?
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
habakuk
Verbannen
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 nov 2017, 15:32

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door habakuk »

koningklijk is geen tweelingbroer van mij! Ik heb helemaal geen tweelingbroer. Ik denk dat de preek die jij heb gehoort de betekende zaak en de betekenis door mekaar halen?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17256
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door huisman »

habakuk schreef:koningklijk is geen tweelingbroer van mij! Ik heb helemaal geen tweelingbroer. Ik denk dat de preek die jij heb gehoort de betekende zaak en de betekenis door mekaar halen?
Hmmm ......zei Tom Poes.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten