Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

In de morgendienst ging Ds. J.A.W. Verhoeven voor. In deze dienst werdt een nieuwe ouderling bevestigd en namen we afscheid van zijn voorganger. De tekst voor de preek kwam uit Handelingen 2: 42 En zij volhardden in de leer van de apostelen en in de gemeenschap, in het breken van het brood en in de gebeden.
Schriftlezingen: Hand. 2: 33 t/m 47 en 1 Kor. 15: 1 t/m 5
Zingen:
Ps 26: 8 en 12
Ps 65: 1
Ps 65: 2
Ps 84: 1 en 6
Ps 119: 88
Ps 20: 1(toezingen)
Ps 61: 3 en 7

In de avonddienst ging Ds. A. v. Lingen uit Kinderdijk voor. Hij preekte over Handelingen 9: 1 en 17 Saulus nu, die tegen de discipelen van de Heere nog steeds brieste van dreiging en moord, ging naar de hogepriester toe. En Ananias ging heen en ging het huis binnen; en na hem de handen opgelegd te hebben, zei hij: Saul, broeder, de Heere heeft mij gezonden, namelijk Jezus, Die u verschenen is op de weg waarlangs u gekomen bent, opdat u weer ziende zou worden en met de Heilige Geest vervuld zou worden.
Thema: Het blazen van de Geest
Schriftlezing: Handelingen 9: 1 t/m 22
Zingen:
Ps 35: 1 en 9
Ps 135: 1, 2, 3 en 4
Ps 147: 9
Ps 66: 1, 2 en 4
Ps 119: 86
Ps 150: 3

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tussendoor thuis ook nog live geluisterd naar de afscheidsdienst van Ds. J. J. Mulder in Hedel. Hij nam afscheid met de woorden uit Mattheüs 11: 29 Neem Mijn juk op u, en leer van Mij dat Ik  zachtmoedig ben en nederig van hart;  en u zult rust vinden voor uw ziel;
Thema: Rust vinden door van Christus te leren.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
-DIA-
Berichten: 32739
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

Morgendienst
Tekst:
HANDELINGEN 9:4-6
En ter aarde gevallen zijnde, hoorde hij een stem, die tot hem zeide: Saul, Saul!
wat vervolgt gij Mij? En hij zeide: Wie zijt Gij, Heere? En de Heere zeide: Ik ben Jezus,
Dien gij vervolgt. Het is u hard, de verzenen tegen de prikkels te slaan. En hij, bevende
en verbaasd zijnde, zeide: Heere, wat wilt Gij, dat ik doen zal? En de Heere zeide tot
hem: Sta op, en ga in de stad, en u zal aldaar gezegd worden, wat gij doen moet.
Thema en punten:
VAN VIJAND TOT VRIEND GEMAAKT
1. De vijandschap uitgeleefd
2. De vijandschap vernederd
3. De vijandschap verbroken
4. De vijandschap ingeleefd


Middagdienst
Leesdienst, preek van wijlen ds. J. van Haaren
Tekst:
GALATEN 5:17
Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees;
en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet.
Thema en punten
DE STRIJD TUSSEN VLEES EN GEEST
1. Een innerlijke strijd
2. Een zware strijd
3. Een langdurige strijd


Avonddienst
Chatechismuspreek over
ZONDAG 42
Thema:
HET ACHTSTE GEBOD
1. Het verbod
2. Het gebod
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jeremiah »

-DIA- schreef:Morgendienst
Tekst:
HANDELINGEN 9:4-6
En ter aarde gevallen zijnde, hoorde hij een stem, die tot hem zeide: Saul, Saul!
wat vervolgt gij Mij? En hij zeide: Wie zijt Gij, Heere? En de Heere zeide: Ik ben Jezus,
Dien gij vervolgt. Het is u hard, de verzenen tegen de prikkels te slaan. En hij, bevende
en verbaasd zijnde, zeide: Heere, wat wilt Gij, dat ik doen zal? En de Heere zeide tot
hem: Sta op, en ga in de stad, en u zal aldaar gezegd worden, wat gij doen moet.
Thema en punten:
VAN VIJAND TOT VRIEND GEMAAKT
1. De vijandschap uitgeleefd
2. De vijandschap vernederd
3. De vijandschap verbroken
4. De vijandschap ingeleefd


Middagdienst
Leesdienst, preek van wijlen ds. J. van Haaren
Tekst:
GALATEN 5:17
Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees;
en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet.
Thema en punten
DE STRIJD TUSSEN VLEES EN GEEST
1. Een innerlijke strijd
2. Een zware strijd
3. Een langdurige strijd


Avonddienst
Chatechismuspreek over
ZONDAG 42
Thema:
HET ACHTSTE GEBOD
1. Het verbod
2. Het gebod
Lijkt me fijn om 3 diensten te hebben. Jammer dat dat steeds minder voorkomt.
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door GerGem »

Morgendienst: 1e van der serie preken over Ruth(1:1-2)
Middagdienst: Handelingen 10:37-38 -leespreek van ds. P. Blok.
Avonddienst: Zondag 23
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door parsifal »

Het ging over Johannes 3.
We hadden een doopdienst waarin 5 volwassenen werden gedoopt onder andere een familie (vader, moeder, jongvolwassen dochter) uit Iran.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuwse huisvrouw
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 mei 2018, 08:32

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

parsifal schreef:Het ging over Johannes 3.
We hadden een doopdienst waarin 5 volwassenen werden gedoopt onder andere een familie (vader, moeder, jongvolwassen dochter) uit Iran.
Dat is vast een heel mooie dienst geweest. 5 volwassenen die gedoopt worden, de Heere gaat door met Zijn werk!
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Mistig »

In beide diensten van gisteren ging Ds. A. Verschuure voor.

In de morgendienst was er bediening van het Heilig Avondmaal.
In deze dienst werd het Woord bediend uit Hooglied 4:16b. Er werd gelezen uit Psalm 70.
De gezongen psalmen zijn: Psalm 35:1, Psalm 119:17, Psalm 45:1+4, Psalm 70:3, Psalm 68:7 en Psalm 16:6. Aan de tafel werd er steeds een teken uitgelegd wat met de Heilige Tafel te maken heeft, zoals bijv. de bakjes voor het offer der dankbaarheid. Hierna zongen we steeds een vers van Psalm 130.
Het is de moeite waard om deze preek terug te luisteren.

In de middagdienst was er nabetrachting en dankzegging op het Heilig Avondmaal.
Er werd gelezen uit Deuteronomium 5:22-33. De tekst van de preek was vers 29.
We hebben gezongen van Psalm 81:12+15, Psalm 132:10, Psalm 51:4+5, Psalm 119:18, Psalm 25:2 en Psalm 25:6.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jantje »

parsifal schreef:Het ging over Johannes 3.
We hadden een doopdienst waarin 5 volwassenen werden gedoopt onder andere een familie (vader, moeder, jongvolwassen dochter) uit Iran.
In welk kerkverband vond deze dienst plaats?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Mara »

Jantje schreef:
parsifal schreef:Het ging over Johannes 3.
We hadden een doopdienst waarin 5 volwassenen werden gedoopt onder andere een familie (vader, moeder, jongvolwassen dochter) uit Iran.
In welk kerkverband vond deze dienst plaats?
Kijk even naar zijn woonplaats Jantje ;)
Ik heb het een paar keer mogen meemaken in een vrije gemeente. Een heel gezin, was erg indrukwekkend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door parsifal »

Jantje schreef:Zoek op Google op ""
parsifal schreef:Het ging over Johannes 3.
We hadden een doopdienst waarin 5 volwassenen werden gedoopt onder andere een familie (vader, moeder, jongvolwassen dochter) uit Iran.
In welk kerkverband vond deze dienst plaats?
Zweedse Equmenia kyrka. Onze gemeente zelf heeft een sterke invloed van de Amerikaanse "Covenant church". De dienst was nu een gemeenschappelijke dienst met zowel zweeds- als engelstalige onderdelen (en vertaling voor wie het nodig was).
Bij ons worden sommige kinderen van gemeenteleden gedoopt en anderen opgedragen (en later gedoopt), er wordt echter niet overgedoopt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

In de morgendienst ging Ds. J.A.W. Verhoeven voor. In deze dienst bereidde we ons voor op de bediening van het Heilig Avondmaal dv zondag 17 juni(ivm de bevestiging en intrede van ds Mulder volgende week pas over 2 weken).
De tekst voor de preek kwam net als vorige week uit Handelingen 2: 42 En zij volhardden in de leer van de apostelen en in de gemeenschap, in het breken van het brood en in de gebeden.
Met nu de nadruk op: Volharden in de gemeenschap
Schriftlezingen: Hand. 2: 42 t/m 47 en Hand. 4: 32 t/m 37
Zingen:
Ps 86: 3 en 9
Ps 68: 13
Ps 51: 1 en 7
Ps 133: 1, 2 en 3
Ps 95: 1
Ps 143: 8, 9 en 10

In de avonddienst ging Ds. J. W. Verboom uit Groot Ammers voor. Tekst voor de preek kwam uit Daniël 1: 8 en 9 Daniël nu nam zich in zijn hart voor zich niet te besmetten met de gerechten van de koning of met de wijn die hij dronk. Daarom verzocht hij het hoofd van de hovelingen of hij zich niet zou hoeven te verontreinigen. God gaf Daniël genade en barmhartigheid bij het hoofd van de hovelingen.
Thema: Examen doen bij koning Nebukadnezar
1. Waarom dit examen
2. Welk onderwijs voor dit examen
3. Onderdeel dat Daniël laat vallen
Schriftlezingen: Jesaja 39: 5 t/m 7 en Daniël 1
Zingen:
Ps 37: 3 en 6
Ps 18: 8 en 9
Ps 84: 6
Ps 137: 1 en 3
Ps 4: 3
Ps 103: 2
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door FlyingEagle »

Zalig zijn de zachtmoedigen want zij zullen het aardrijk beërven.

Zachtmoedigheid is het gras wat groeit op het graf van de hoogmoed. - Augustinus
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door GerGem »

Morgendienst: Ruth 1:3-5
Middagdienst: Jesaja 57:15 -leespreek van ds. B. Labee.
Avonddienst: Zondag 24
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

Het was een vreugdevolle zondag voor onze gemeente! 9 maanden na het vertek van Ds. A. J. Mensink naar Elburg mocht de vacature in wijk Zuid vervuld worden door de komst van Ds. J. J. Mulder. Zo mogen we na ruim 3 jaar van vacatures weer 2 predikanten hebben, God is goed!

Ds. J.A.W. Verhoeven(predikant wijk Noord) bevestigde Ds Mulder in de morgendienst met de woorden uit Handelingen 13: 48 Toen nu de heidenen dit hoorden, verblijdden zij zich en prezen het Woord van de Heere, en er geloofden er zovelen als er bestemd waren voor het eeuwige leven.
Schriftlezing: Handelingen 13: 4 t/m 52
Zingen:
Ps 46: 1 en 4
Ps 96: 1 en 2
Ps 86: 6
Ps 2: 4 en 6
Ps 77: 8
Mz: 3 (toezingen ds Mulder, enigzins gewijzigd)
Ps 135: 1 en 3
Na de lezing van het formulier en het stellen van de vragen mocht met een luid, duidelijk en overtuigd JA, VAN GANSER HARTE ds Jan Jakob Mulder zich aan onze gemeente verbinden!

In de middagdienst deed Ds. J. J. Mulder zijn intrede. Hij deed dit met de woorden uit Hebreeën 8: 1 De hoofdzaak nu van de dingen waarover wij spreken, is dit: Zo'n Hogepriester hebben wij,  Eén Die Zich heeft gezet aan de rechterhand van de troon van de Majesteit in de hemelen.
Thema: Kern van de zaak
1. Wij hebben een Hogepriester!
2. Waar deze Hogepriester is?
Schriftlezing: Hebreeën 7: 24 t/m 8: 13
Zingen:
Ps 36: 2
Ps 67: 1 en 3
Ps 48: 4 en 6
Ps 110: 1, 4 en 7
Ps 132: 5 en 10
Ps 71: 10, 11 en 17
Ps 145: 1 (toezingen Ds en Mevr. Mulder)
Na de dienst werdt de dominee toegesproken door:
- Burgemeester M. W. Vroom namens de gemeente
- Ds. G. den Hartog namens de algemene kerkenraad en predikanten PKN Krimpen
- Scriba ouderling J. Rook namens gemeente en kerkenraad
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Mistig »

Afgelopen zondag ging Ds. A. Verschuure tweemaal in de diensten bij ons voor.

De ochtenddienst stond in het teken van de afsluiting van het kerkelijk jaar, zo na Pinksteren.
De tekst was dan ook: "Niet door kracht, noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden."
Er werd gelezen uit Zacharia 4.
De gezongen Psalmen zijn: Psalm 43:3, Psalm 119:18, Psalm 132:10,11&12, Psalm 119:3 en Psalm 89:8.

In de middagdienst werd de Heilige Doop aan één van de kinderen in de gemeente bedient.
We lazen uit 1 Petrus 1:1-12. Er werd een gedeelte hiervan behandeld, samen met een gedeelte uit het Doopformulier.
We zongen de volgende liederen: Avondzang:5&7, Psalm 133:3, Psalm 105:5, Psalm 134:3, Psalm 33:10&11 en Psalm 111:5.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gesloten