Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Jesaja40
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:56

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jesaja40 »

huisman schreef:Twee preken gehoord deze dag:
1. Bij ons in de kerk over Openbaring 12:5b en haar kind werd weggerukt tot God en Zijn troon. en vers 9 en 10 En de grote draak is geworpen, namelijk de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt, hij is, zeg ik, geworpen op de aarde; en zijn engelen zijn met hem geworpen.10 En ik hoorde een grote stem, zeggende in den hemel: Nu is de zaligheid, en de kracht, en het koninkrijk geworden onzes Gods; en de macht van Zijn Christus; want de verklager onzer broederen, die hen verklaagde voor onzen God dag en nacht is nedergeworpen.

Verder nog een dienst via internet (ds A. J. T. Ruis) over Hebreeën 9:11 en 12 11 Maar Christus, de Hogepriester der toekomende goederen, gekomen zijnde, is door den meerderen en volmaakten tabernakel, niet met handen gemaakt, dat is, niet van dit maaksel,
12 Noch door het bloed der bokken en kalveren, maar door Zijn eigen bloed, eenmaal ingegaan in het heiligdom, een eeuwige verlossing teweeggebracht hebbende.
Van wie was de preek uit openbaring als ik vragen mag?
"Leer mij, HEERE! Uw weg; ik zal in Uw waarheid wandelen; verenig mijn hart tot de vreze Uws Naams."
Jesaja40
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:56

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jesaja40 »

De tekst voor de prediking gisteren was Leviticus 9:23: Toen ging Mozes met Aäron in de tent der samenkomst; daarna kwamen zij uit, en zegenden het volk; en de heerlijkheid des HEEREN verscheen al het volk.
"Leer mij, HEERE! Uw weg; ik zal in Uw waarheid wandelen; verenig mijn hart tot de vreze Uws Naams."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door huisman »

Jesaja40 schreef:
huisman schreef:Twee preken gehoord deze dag:
1. Bij ons in de kerk over Openbaring 12:5b en haar kind werd weggerukt tot God en Zijn troon. en vers 9 en 10 En de grote draak is geworpen, namelijk de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt, hij is, zeg ik, geworpen op de aarde; en zijn engelen zijn met hem geworpen.10 En ik hoorde een grote stem, zeggende in den hemel: Nu is de zaligheid, en de kracht, en het koninkrijk geworden onzes Gods; en de macht van Zijn Christus; want de verklager onzer broederen, die hen verklaagde voor onzen God dag en nacht is nedergeworpen.

Verder nog een dienst via internet (ds A. J. T. Ruis) over Hebreeën 9:11 en 12 11 Maar Christus, de Hogepriester der toekomende goederen, gekomen zijnde, is door den meerderen en volmaakten tabernakel, niet met handen gemaakt, dat is, niet van dit maaksel,
12 Noch door het bloed der bokken en kalveren, maar door Zijn eigen bloed, eenmaal ingegaan in het heiligdom, een eeuwige verlossing teweeggebracht hebbende.
Van wie was de preek uit openbaring als ik vragen mag?
Ds J.M.J. Kieviet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Mistig »

Afgelopen zondag (weeszondag) tweemaal leesdienst.

De ochtenddienst stond in het teken van Psalm 61. Deze Psalm werd ook gelezen.
De gezongen Psalmen waren: Psalm 89:15, Psalm 119:14, Psalm 132:1,11&12, Psalm 72:10 en Psalm 21:7.
De gelezen preek was van Ds. J.J. van Eckeveld.

De middagdienst ging over Klaagliederen 1:16a. Het gelezen gedeelte was echter uit Johannes 14.
De gezongen Psalmen zijn: Psalm 85:1, Psalm 129:1, Psalm 42:2&3, Psalm 73:12&13 en Psalm 69:14.
De gelezen preek was van wijlen Ds. G. van Reenen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18713
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door helma »

13 mei 2018 Ds. J. de Bruin (Elburg)

s morgens: Psalm 24:7-10
's middags: Openbaring 1:7-8

https://cgkrenswoude.nl/preken-archief/
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door GerGem »

Hemelvaartsdag dienst:
Woensdagavond: Romeinen 8:34b.

Donderdagmorgen(eigen gemeente)
Lukas 24:51

Zondag:
Morgendienst: Handelingen 1:13-14
Middagdienst: Romeinen 8:34b -preek van ds. A.T. Huijser.
Avonddienst: Zondag 20
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Marion »

GerGem schreef:Hemelvaartsdag dienst:
Woensdagavond: Romeinen 8:34b.

Donderdagmorgen(eigen gemeente)
Lukas 24:51

Zondag:
Morgendienst: Handelingen 1:13-14
Middagdienst: Romeinen 8:34b -preek van ds. A.T. Huijser.
Avonddienst: Zondag 20
Twee keer een preek dus over dezelfde tekst! Eén gepreekt, de ander gelezen.
Kan wel eens mooi zijn.
Jesaja40
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:56

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jesaja40 »

Morgendienst: HC zondag 50: "Geef ons heden ons dagelijks brood."
Middagdienst: Psalm 143:10: "Leer mij Uw welbehagen doen, want Gij zijt mijn God! Uw goede Geest geleide mij in een effen land."
"Leer mij, HEERE! Uw weg; ik zal in Uw waarheid wandelen; verenig mijn hart tot de vreze Uws Naams."
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

In de morgendienst ging Ds. J.A.W. Verhoeven voor. Hij preekte over Jeremia 30: 10 en 11 U dan, wees niet bevreesd,  Mijn dienaar Jakob, spreekt de HEERE, wees niet ontsteld, Israël, want zie, Ik ga u verlossen uit verre landen, uw nageslacht uit het land van hun gevangenschap, zodat Jakob terugkeert, rust heeft en zonder zorgen is, en niemand hem schrik aanjaagt. Want Ik ben met u, spreekt de HEERE, om u te verlossen, want Ik maak een vernietigend einde aan alle heidenvolken waarheen Ik u verspreid heb, maar aan u zal Ik geen vernietigend einde maken. Ik zal u bestraffen met  mate, maar u beslist niet voor onschuldig houden.
Schriftlezingen: Jeremia 30: 1 t/m 17 en Romeinen 11: 11 t/m 15
Zingen:
Ps 24: 1 en 5
Ps 147: 1 en 6
Ps 147: 10
Ps 74: 2 en 10
Ps 111: 4, 5 en 6
Ps 126: 1 en 2

In de avonddienst ging Dhr. T. R. Rietveld uit Ridderkerk voor. Hij preekte over 1 Thessalonicenzen 1: 9 en 10 Want zij vermelden zelf over ons hoezeer wij ingang bij u gekregen hebben en hoe u zich van de afgoden tot God bekeerd hebt om de levende en waarachtige God te dienen, en Zijn Zoon uit de hemelen te verwachten, Die Hij uit de doden heeft opgewekt, namelijk Jezus, Die ons verlost van de komende toorn.
Thema: Een goed gerucht
1. Afzien 2. Opzien 3. Uitzien
Schriftlezing: 1 Thessalonicenzen 1
Zingen:
Ps 34: 1 en 5
Ps 105: 1 en 2
Ps 81: 1 en 2
Ps 96: 1, 2 en 9
Ps 119: 7
Ps 108: 1 en 2
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

In de morgendienst van de 1e Pinksterdag ging onze oud predikant Ds. J. J. Verhaar em. uit Krimpen a/d IJssel voor. Hij preekte over Handelingen 2: 4 En zij werden allen vervuld met de Heilige Geest en begonnen te spreken  in andere talen, zoals de Geest hun gaf uit te spreken.
Thema: Pinksteren
1. De belofte van Christus vervuld
2. De leegte gevuld
3. De grenzen doorbroken
Schriftlezingen: Gen. 11: 1 t/m 9, Joh. 7: 37 t/m 39 en Hand. 2: 1 t/m 12
Zingen:
Ps 23: 1
Ps 45: 1 en 2
GDH: 3
Ps 68: 2 en 5
Ps 107: 1 en 11
Ps 103: 3 en 11

In de avonddienst ging onze oud consulent en nu nog bijstand Ds. A. v. Vuuren em. Predikant uit Capelle a/d IJssel voor. In deze dienst mochten 18 jonge gemeenteleden Geloofsbelijdenis doen, en mocht 1 van hen de Heilige Doop ontvangen! Tekst voor de preek kwam uit Efeze 2: 20 t/m 22 Gebouwd  op het fundament van de apostelen en profeten,  waarvan Jezus Christus Zelf de hoeksteen is, en op Wie het hele gebouw, goed samengevoegd, verrijst  tot een heilige tempel in de Heere; op Wie ook u mede gebouwd wordt tot een woning van God, in de Geest
Thema:Lidmaten van de 3e Tempel
Schriftlezingen: Handelingen 2: 37 t/m 47 en Efeze 2: 14 t/m 22
Zingen:
Ps 100: 3 en 4
Ps 67: 2
GDH: 5
Ps 118: 11 en 12
Ps 89: 1
Gebed om Zegen(gezongen door de nieuwe lidmaten)
Ps 87: 4(toezingen nieuwe lidmaten)
Ps 150: 1 en 2

En vanmorgen in de dienst van de 2e Pinksterdag ging Ds. S. J. Verheij uit Barneveld voor. Hij preekte over Romeinen 8: 23 En dat niet alleen, maar ook wijzelf, die de eerstelingen van de Geest hebben, ook wijzelf zuchten in onszelf, in de verwachting van de aanneming tot kinderen, namelijk  de verlossing van ons lichaam.
Thema: De Geest van het zuchten en het verwachten
Schriftlezingen: Handelingen 2: 44 t/m 47 en Romeinen 8: 14 t/m 30
Zingen:
Ps 145: 1 en 3
Ps 106: 1 en 3
Ps 27: 7
Ps 38: 9 en 15
Ps 14: 7
Ps 96: 6, 8 en 9
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Mistig »

Afgelopen zondagmorgen (1e Pinksterdag) ging Ds. A. Verschuure voor in de dienst.
De preek ging over Handelingen 2, vers 1-21. Dit gedeelte werd dan ook gelezen.
De gezongen liederen zijn: Psalm 20:1, Psalm 119:15, Psalm 118:7+12, Psalm 119:86 en de Avondzang:5+7.
Het was een indrukwekkende dienst, maar dat kwam ook door droevige omstandigheden in de gemeente.

Zondagmiddag (1e Pinksterdag) ging Ds. W.J. Karels voor in de tweede dienst.
De preek ging over Jesaja 32:15. Er werd gelezen uit Jesaja 32:9-20.
De gezongen Psalmen zijn: Psalm 102:9, Psalm 130:4, Psalm 68:4+5, Psalm 107:18 en Psalm 85:4.

Maandagochtend (2e Pinksterdag) was een vreugdevolle dienst voor de gemeente.
14 nieuwe lidmaten deden geloofsbelijdenis in het midden van de gemeente.
In deze dienst ging ook Ds. A. Verschuure voor.
De preek ging over Psalm 143:10, "Leer mij Uw welbehagen doen, want Gij zijt mijn God! Uw goede Geest geleide mij in een effen land." Psalm 143 was dan ook de Schriftlezing.
De gezongen Psalmen zijn: Psalm 119:3, Psalm 143:2,10+11, Psalm 103:9 (toezingen), Psalm 25:2 en Psalm 43:4.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Desiree »

In de afgelopen zondagpreek dacht ik aan de afgelopen maandagpreek elders... :) Daar zou het toch anders uitgelegd worden..

Tja, soms heb je dat..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Mistig »

Afgelopen zondag ging tweemaal Ds. A. Verschuure voor in de gemeente.

De morgendienst stond in het teken van Voorbereiding op het Heilig Avondmaal.
Er werd gelezen uit Hooglied 4. Het tekstgedeelte waar de preek over ging was Hooglied 4:16a, waar staat: "Ontwaak, noordenwind! en kom, Gij zuidenwind! doorwaai mijn hof, dat zijn specerijen uitvloeien."
De gezongen Psalmen zijn: Psalm 143:1+6, Psalm 119:16, Psalm 63:1+2, Psalm 119:88 en Psalm 1:2.
Na de dienst was er afscheid van de zondagsschool.

In de middagdienst ging het over zondag 8 van de Heidelbergse Catechismus. Deze zondag behandelt de drie-eenheid van God.
In dat verband werd in plaats van de Apostolische Geloofsbelijdenis, de Geloofsbelijdenis van Athanasius gelezen.
Het gedeelte uit de Bijbel wat werd gelezen was 1 Johannes 5:1-13.
De gezongen liederen zijn: Psalm 119:65, Psalm 131:4, Psalm 89:3+4, Psalm 145:1 en de Avondzang:7.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

Mistig schreef:Afgelopen zondag ging tweemaal Ds. A. Verschuure voor in de gemeente.

De morgendienst stond in het teken van Voorbereiding op het Heilig Avondmaal.
Er werd gelezen uit Hooglied 4. Het tekstgedeelte waar de preek over ging was Hooglied 4:16a, waar staat: "Ontwaak, noordenwind! en kom, Gij zuidenwind! doorwaai mijn hof, dat zijn specerijen uitvloeien."
De gezongen Psalmen zijn: Psalm 143:1+6, Psalm 119:16, Psalm 63:1+2, Psalm 119:88 en Psalm 1:2.
Na de dienst was er afscheid van de zondagsschool.

In de middagdienst ging het over zondag 8 van de Heidelbergse Catechismus. Deze zondag behandelt de drie-eenheid van God.
In dat verband werd in plaats van de Apostolische Geloofsbelijdenis, de Geloofsbelijdenis van Athanasius gelezen.
Het gedeelte uit de Bijbel wat werd gelezen was 1 Johannes 5:1-13.
De gezongen liederen zijn: Psalm 119:65, Psalm 131:4, Psalm 89:3+4, Psalm 145:1 en de Avondzang:7.
Ik vind het mooi dat de preken van ds. Verschuure online staan. Ik luister regelmatig (in de week dan) mee, al ben ik wat achter.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Mistig »

-DIA- schreef:
Mistig schreef:Afgelopen zondag ging tweemaal Ds. A. Verschuure voor in de gemeente.

De morgendienst stond in het teken van Voorbereiding op het Heilig Avondmaal.
Er werd gelezen uit Hooglied 4. Het tekstgedeelte waar de preek over ging was Hooglied 4:16a, waar staat: "Ontwaak, noordenwind! en kom, Gij zuidenwind! doorwaai mijn hof, dat zijn specerijen uitvloeien."
De gezongen Psalmen zijn: Psalm 143:1+6, Psalm 119:16, Psalm 63:1+2, Psalm 119:88 en Psalm 1:2.
Na de dienst was er afscheid van de zondagsschool.

In de middagdienst ging het over zondag 8 van de Heidelbergse Catechismus. Deze zondag behandelt de drie-eenheid van God.
In dat verband werd in plaats van de Apostolische Geloofsbelijdenis, de Geloofsbelijdenis van Athanasius gelezen.
Het gedeelte uit de Bijbel wat werd gelezen was 1 Johannes 5:1-13.
De gezongen liederen zijn: Psalm 119:65, Psalm 131:4, Psalm 89:3+4, Psalm 145:1 en de Avondzang:7.
Ik vind het mooi dat de preken van ds. Verschuure online staan. Ik luister regelmatig (in de week dan) mee, al ben ik wat achter.
Ja, ik ben ook blij dat dit gebleven is, na zijn overkomst. De Boodschap mag gehoord worden!!
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gesloten