Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

AS
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 mei 2007, 15:44

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door AS »

Filip 3 vers 9
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door Zita »

De dominee meldde dat hij geen tijd had gehad om een preek te maken, en dat hij daarom de preek die hij 's ochtends in de andere wijkgemeente had gehouden nog maar een keertje hield. Mag van mij best, maar zo'n opmerking geeft mij wel irritatie. Vooral als hij het dan ook nog heeft over de fietstocht die hij gemaakt had in de achterliggende week, en nog wat van die gezellige dingen.
Maar de preek ging over 1 Thessalonicenzen 2: ik ben u als een voedster geweest, ik ben u als een vader geweest. Het geloof heeft voeding en opvoeding nodig.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door Ander »

Zita schreef:De dominee meldde dat hij geen tijd had gehad om een preek te maken, en dat hij daarom de preek die hij 's ochtends in de andere wijkgemeente had gehouden nog maar een keertje hield. Mag van mij best, maar zo'n opmerking geeft mij wel irritatie. Vooral als hij het dan ook nog heeft over de fietstocht die hij gemaakt had in de achterliggende week, en nog wat van die gezellige dingen.
Maar de preek ging over 1 Thessalonicenzen 2: ik ben u als een voedster geweest, ik ben u als een vader geweest. Het geloof heeft voeding en opvoeding nodig.
bizar inderdaad.
boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door boontje »

Een dominee mag toch ook wel eens een fietstocht maken? Een gezonde geest in een gezond lichaam, dat staat weliswaar niet in de Bijbel, maar het is wel waar. En wie weet hoeveel mensen er in de gemeente zijn overleden, ernstig ziek waren, hoeveel kerkenraadszaken er moesten worden afgehandeld, enz. enz. enz..
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door Zita »

boontje schreef:Een dominee mag toch ook wel eens een fietstocht maken? Een gezonde geest in een gezond lichaam, dat staat weliswaar niet in de Bijbel, maar het is wel waar. En wie weet hoeveel mensen er in de gemeente zijn overleden, ernstig ziek waren, hoeveel kerkenraadszaken er moesten worden afgehandeld, enz. enz. enz..
Al die punten nam ik mee in mijn irritatieoverwegingen. En dat hielp niet echt.
boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door boontje »

Dan is er, denk ik, ook iets mis geweest met de preek zelf...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door refo »

Onze dominee had ook geen tijd om preken te maken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door Toeschouwer »

Een preek gehoord over Amos 9:11a 'Te dien dage zal Ik de vervallen hut van David weer oprichten'.
Wormser
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2009, 09:05

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door Wormser »

Een mooie voorbereidingspreek van Ds. H.H. den Haan in Zaamslag over 2Kor13:5a: Onderzoekt uzelven, of gij in het geloof zijt, beproeft uzelven. Een preek met veel onderwijs.
“Leer de natie haar doop verstaan en Kerk en Staat zijn gered”
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door huisman »

Morgendienst:
Markus 12: 34a
34 En Jezus ziende, dat hij verstandelijk geantwoord had, zeide tot hem: Gij zijt niet verre van het Koninkrijk Gods.
Middagdienst:
Tweede preek over H.C. zondag 20 Wat gelooft gij van de Heilige Geest ? Over twee werken van de Geest 1. Het wederbarende werk 2. In al de waarheid leiden door de Heilige Geest.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
PvS
Inactief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:08

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door PvS »

Ander schreef:
Zita schreef:De dominee meldde dat hij geen tijd had gehad om een preek te maken, en dat hij daarom de preek die hij 's ochtends in de andere wijkgemeente had gehouden nog maar een keertje hield. Mag van mij best, maar zo'n opmerking geeft mij wel irritatie. Vooral als hij het dan ook nog heeft over de fietstocht die hij gemaakt had in de achterliggende week, en nog wat van die gezellige dingen.
Maar de preek ging over 1 Thessalonicenzen 2: ik ben u als een voedster geweest, ik ben u als een vader geweest. Het geloof heeft voeding en opvoeding nodig.
bizar inderdaad.
Geef mij maar een oefenaar die pas een tekst krijgt als hij het trapje wil betreden...
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door Terri »

Geef mij maar een oefenaar die pas een tekst krijgt als hij het trapje wil betreden...[/quote]




Meen je dit? en waarom vind je dat zo fijn?
Misschien kan je uitleggen wat je bedoelt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:Onze dominee had ook geen tijd om preken te maken.
:haha
~~Soli Deo Gloria~~
boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door boontje »

Geef mij maar een oefenaar die pas een tekst krijgt als hij het trapje wil betreden...[/quote]

Dan krijg je volgens mij hetzelfde als wat mijn opa ooit over een dominee zei: "Hij heeft elke zondag een andere tekst, maar het is iedere keer weer dezelfde preek"
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door Orchidee »

PvS schreef:
Ander schreef:
Zita schreef:De dominee meldde dat hij geen tijd had gehad om een preek te maken, en dat hij daarom de preek die hij 's ochtends in de andere wijkgemeente had gehouden nog maar een keertje hield. Mag van mij best, maar zo'n opmerking geeft mij wel irritatie. Vooral als hij het dan ook nog heeft over de fietstocht die hij gemaakt had in de achterliggende week, en nog wat van die gezellige dingen.
Maar de preek ging over 1 Thessalonicenzen 2: ik ben u als een voedster geweest, ik ben u als een vader geweest. Het geloof heeft voeding en opvoeding nodig.
bizar inderdaad.
Geef mij maar een oefenaar die pas een tekst krijgt als hij het trapje wil betreden...
:bobo Dat meen je toch niet echt :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gesloten