Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Geytenbeekje »

Het is geen catechismus preek,
Ik beluisterde de ochtenddienst van 01-12
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:Het is geen catechismus preek,
Ik beluisterde de ochtenddienst van 01-12
Weet je ook van wie die catechismuspreek was? Kohlbrugge soms?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:Het is geen catechismus preek,
Ik beluisterde de ochtenddienst van 01-12
Weet je ook van wie die catechismuspreek was? Kohlbrugge soms?
Volgens mij lezen ze Gezelle-Meerburg maar ik vraag me af of ze dat jaar in jaar uit doen, op een gegeven moment kan je het dromen denk ik dan...
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Geytenbeekje schreef:
-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:Het is geen catechismus preek,
Ik beluisterde de ochtenddienst van 01-12
Weet je ook van wie die catechismuspreek was? Kohlbrugge soms?
Volgens mij lezen ze Gezelle-Meerburg maar ik vraag me af of ze dat jaar in jaar uit doen, op een gegeven moment kan je het dromen denk ik dan...
OGG Scheveningen leest elkaar jaar van een andere predikant Catechismuspreken.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Geytenbeekje »

Johann Gottfried Walther schreef:
Geytenbeekje schreef:
-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:Het is geen catechismus preek,
Ik beluisterde de ochtenddienst van 01-12
Weet je ook van wie die catechismuspreek was? Kohlbrugge soms?
Volgens mij lezen ze Gezelle-Meerburg maar ik vraag me af of ze dat jaar in jaar uit doen, op een gegeven moment kan je het dromen denk ik dan...
OGG Scheveningen leest elkaar jaar van een andere predikant Catechismuspreken.
Ik zou het mij niet kunnen voorstellen als een gemeente dan wel doet steeds hetzelfde, maar dat weet ik niet,,,
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jantje »

Het staat gewoon vermeld op de pagina van www.kerkomroep.nl
Het betreft Kohlbrugge en ds. C. Smits. Het is me alleen niet duidelijk of ze die nu afzonderlijk lezen, of om en om.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Dat staat er steeds bij, OGG Schevingen vermeldt zulke dingen heel duidelijk.
Als je op liturgie klikt kun je het zien.
Zo was afgelopen zondag de HC preek van Ds. Smits, Zondag 1.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jantje »

Zondag 9 december 2019

Gisteren ging in beide diensten emerituspredikant ds. C.J. Meeuse uit Arnemuiden voor.

In de morgendienst was de Schriftlezing uit Maleachi 3: 16 t/m Maleachi 4. De dominee bediende het Woord Gods uit Maleachi 4: 5-6: Zie, Ik zend ulieden den profeet Elía, eer dat die grote en die vreselijke dag des HEEREN komen zal. En hij zal het hart der vaders tot de kinderen wederbrengen, en het hart der kinderen tot hun vaders, opdat Ik niet kome en de aarde met den ban sla.
Het thema was: De laatste belofte van het oude testament of een beloofde bloeitijd voor de Kerk.
1. Een beloofde profeet
2. Een gezamenlijk dienen van de HEERE
3. Een ontkomen van het oordeel
Er werd het volgende gezongen:
Psalm 45: 8
10 geboden des HEEREN: 9
Lofzang van Zacherias: 1 en 3
Psalm 68: 13
Psalm 2: 6
Een ernstige en een waarschuwende preek, maar ook met een bemoedigende conclusie.

In de middagdienst werd het sacrament van de Heilige Doop bediend aan één baby'tje van de gemeente. De Schriftlezing was uit Lukas 1: 46-55. De dominee bediende het Woord des Heeren uit Lukas 1: 50: En Zijn barmhartigheid is van geslacht tot geslacht over degenen die Hem vrezen.
Het thema was: Gods barmhartigheid
1. ... hoe zij bij God is;
2. ... hoe zij bij mensen ervaren wordt.
Er werd het volgende gezongen:
Psalm 115: 1 en 7
Psalm 2: 7
Psalm 105: 5
Psalm 134: 3
Psalm 103: 4 en 9
Lofzang van Maria: 1 en 3
Psalm 111: 3
Een rijke preek met veel Evangelie.
Laatst gewijzigd door Jantje op 09 dec 2019, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

Laatste zondag met 4 diensten in 1 kerk, volgende week dv word de Sionskerk heropend en gaan we weer naar de normale aanvangstijden 10.00 en 18.30.

In de beide morgendiensten(9.00 en 11.00) ging Ds. J.J. Mulder voor. Hij preekte over Lucas 1: 26 t/m 33 In de zesde maand werd de engel Gabriël door God gezonden naar een stad in Galilea, waarvan de naam Nazareth was, Naar een maagd die ondertrouwd was met een man, van wie de naam Jozef was, uit het huis van David; en de naam van de maagd was Maria. En toen de engel bij haar binnengekomen was, zei hij: Wees gegroet, begenadigde. De Heere is met u. U bent gezegend onder de vrouwen. Toen zij hem zag, raakte zij in verwarring door zijn woorden, en zij vroeg zich af wat de betekenis van deze groet kon zijn. En de engel zei tegen haar: Wees niet bevreesd, Maria, want u hebt genade gevonden bij God. zie, u zult zwanger worden en een Zoon baren en u zult Hem de Naam Jezus geven. Hij zal groot zijn en de Zoon van de Allerhoogste genoemd worden, en God, de Heere, zal Hem de troon van Zijn vader David geven, en Hij zal over het huis van Jakob Koning zijn tot in eeuwigheid en aan Zijn Koninkrijk zal geen einde komen.
Thema: Verheug u!
Schriftlezing: Lukas 1: 26 t/m 38
Zingen:
Lofz. v. M.: 1 en 3
Ps 62: 1 en 5
Ps 51: 5
Ps 89: 15, 16, 19
Ps 106: 23 en 24
WK 109: 1, 3 en 4

In de middag en avonddienst(16.30 en 18.30) ging Ds. J.A.W. Verhoeven voor. Hij preekte over Micha 2: 13 De Doorbreker trekt vóór hen op. Zij zullen doorbreken, door de poort trekken en daardoor naar buiten gaan. Hun Koning gaat vóór hen uit, de HEERE gaat aan de spits.
Schriftlezing: Micha 1: 1 t/m 9, 16 Micha 2: 1 t/m 3, 12 en 13
Zingen:
Ps 123: 1
Ps 68: 1
Ps 68: 2
WK 114: 1, 2, 3 en 4
Ps 118: 3 en 4
Ps 80: 11
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jantje »

Johann Gottfried Walther schreef:Dat staat er steeds bij, OGG Schevingen vermeldt zulke dingen heel duidelijk.
Als je op liturgie klikt kun je het zien.
Zo was afgelopen zondag de HC preek van Ds. Smits, Zondag 1.
Inderdaad. Ik ken verder geen gemeente die op http://www.kerkomroep.nl het onderdeel 'liturgie' zo duidelijk vermeldt. Een voorbeeldfunctie!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jantje »

OPROEP

Dit is een oproep aan álle forummers, inzonderheid diegenen die met enige regelmaat actief zijn, om aan dit draadje hun medewerking te verlenen in de vorm van mensen zoals @aggieoudje, @Mistig, @Nasrani, @Zeeuw, en ondergetekende.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door gallio »

Jantje schreef:OPROEP

Dit is een oproep aan álle forummers, inzonderheid diegenen die met enige regelmaat actief zijn, om aan dit draadje hun medewerking te verlenen in de vorm van mensen zoals @aggieoudje, @Mistig, @Nasrani, @Zeeuw, en ondergetekende.
Wat ben je toch enorm nieuwsgierig! :nonnon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Maanenschijn »

Jantje schreef:OPROEP

Dit is een oproep aan álle forummers, inzonderheid diegenen die met enige regelmaat actief zijn, om aan dit draadje hun medewerking te verlenen in de vorm van mensen zoals @aggieoudje, @Mistig, @Nasrani, @Zeeuw, en ondergetekende.
Waar roep je toe op?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door refo »

Jantje schreef:OPROEP

Dit is een oproep aan álle forummers, inzonderheid diegenen die met enige regelmaat actief zijn, om aan dit draadje hun medewerking te verlenen in de vorm van mensen zoals @aggieoudje, @Mistig, @Nasrani, @Zeeuw, en ondergetekende.
Ga op het dak zitten.
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

Jantje schreef:OPROEP

Dit is een oproep aan álle forummers, inzonderheid diegenen die met enige regelmaat actief zijn, om aan dit draadje hun medewerking te verlenen in de vorm van mensen zoals @aggieoudje, @Mistig, @Nasrani, @Zeeuw, en ondergetekende.
:quoi snap je niet echt!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gesloten