Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

aggieoudje
Berichten: 902
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

In de beide morgendiensten(9.00 en 11.00) ging Ds. J.J. Mulder voor.
Hij preekte over Efeze 2: 10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus om goede werken te doen, die God van tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.
Thema: De macht van Gods genade
1. Die genade schept
2. Die genade werkt
Schriftlezing: Efeze 4: 17 t/m 32
Zingen:
Ps 6: 1
Ps 102: 1 en 7
Ps 139: 14
Ps 126: 1 en 2
Ps 100: 1 en 2
Ps 108: 1

In de middag&avonddienst(16.30 en 18.30) ging Ds. J.A.W. Verhoeven voor. Hij behandelde voor de 2e keer Zondag 15 van de H. Catechismus met deze keer de nadruk op vr./antw. 38 en 39.
Thema: Het kruis, die geleden heeft onder Pontius Pilatus
Het evangelie van: 1. Historische betekenis
2. Politieke betekenis
3. Juridische betekenis
Schriftlezingen: Mattheüs 2: 1 t/m 6, 10: 16 t/m 20 en 27: 11 t/m 14
Zingen:
Ps 112: 1
Ps 65: 1, 2 en 3
Ps 34: 11
Ps 143: 2, 8 en 11
Ps 35: 1
Ps 89: 8
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
aggieoudje
Berichten: 902
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

O ja ik heb gisterenavond nog live mee geluisterd met Hervormd Tholen waar eigen predikant Ds. W. Meijer een fijne preek had over Galaten 3: 1 t/m 9
O dwaze Galaten, wie heeft u betoverd om de waarheid niet te gehoorzamen; u voor wie Jezus Christus eerder voor ogen is geschilderd alsof Hij onder u gekruisigd was?
Dit alleen wil ik van u vernemen: Hebt u de Geest ontvangen uit de werken van de wet, of uit de prediking van het geloof? Bent u zo dwaas? U die met de Geest begonnen bent, gaat u nu eindigen met het vlees? Hebt u tevergeefs zoveel geleden? Als het toch eens tevergeefs was! Hij dan Die u de Geest verleent en krachten onder u werkt, doet Hij dat uit de werken van de wet, of uit de prediking van het geloof?
Zoals Abraham God geloofde en het hem tot gerechtigheid werd gerekend.
Begrijp dan toch dat zij die uit het geloof zijn, Abrahams kinderen zijn.
En de Schrift, die voorzag dat God uit het geloof de heidenen zou rechtvaardigen, verkondigde eertijds aan Abraham het Evangelie: In u zullen al de volken gezegend worden. Daarom worden zij die uit het geloof zijn, gezegend samen met de gelovige Abraham.

(Ik geniet altijd zo van het zingen in Tholen!)
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door merel »

Afgelopen zondag een doopdienst met een preek uit Nehemia. 's Middags een jeugddienst met als thema 'Druk" a.d.h.v. Openbaringen. Het was een fijne en opbouwende zondag.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33307
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Tiberius »

Hier een bericht verwijderd (met bijbehorende reacties) dat niet respectvol was.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Hollander »

Mistig schreef:
Geytenbeekje schreef:Zei hij refoforum.nl bij zijn naam ?
Jazeker.
Hij noemt Facebook toch?
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Stof »

Tiberius schreef:Hier een bericht verwijderd (met bijbehorende reacties) dat niet respectvol was.
Bedankt.

Nog even terugkomend op een ander element uit de post van Mistig dat ds. Verschuure verwees naar Refoforum: telkens blijkt dat er ambtsdragers/predikanten meelezen. Dat vind ik een goede zaak want hoewel zeer geconcentreerd en regelmatig wat extreem kan men hier proeven hoe het er op het grondvlak voorstaat.

Twee dingen:
-het vraagt van ons als forummers temeer een wacht voor onze lippen, wetend dat we ambtsdragers die meelezen rechtstreeks kunnen beschadigen.
-aan meelezende ambtsdragers de hartelijke uitnodiging om, als ze kritiek hebben op de discussies, zich er eens in te mengen. Uiteraard wordt wat mij betreft niet verwacht dat u dat met naam en toenaam doet. Soms is er schreeuwend behoefte aan een begrenzing, verheldering, verklaring of terechtwijzing door de ambtsdragers en vertegenwoordigers van onze kerken die hier over de tong gaan.

Vind ik.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Hollander »

Stof schreef:-aan meelezende ambtsdragers de hartelijke uitnodiging om, als ze kritiek hebben op de discussies, zich er eens in te mengen. Uiteraard wordt wat mij betreft niet verwacht dat u dat met naam en toenaam doet. Soms is er schreeuwend behoefte aan een begrenzing, verheldering, verklaring of terechtwijzing door de ambtsdragers en vertegenwoordigers van onze kerken die hier over de tong gaan.
Dat zal denk ik regelmatig gebeuren. Op het forum zijn meerdere ambtsdragers actief. Daarbij zijn diverse forummers heel vaak bezig met het begrenzen, verhelderen, verklaren of terechtwijzen. Dus een dominee onder een schuilnaam zal denk ik niet (extra) helpen.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door merel »

Geytenbeekje schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef:Een vraagje tussendoor.
Wordt er op zondag, naast de eigen diensten wel eens via internet een preek beluisterd?
Ja DIA, regelmatig beluister ik na het avondeten nog een preek, omdat niet elke zondag de prediking voedend is, helaas.
Soms zoek ik gericht een bepaalde predikant op, soms een bijbeltekst.
Je bent toch overgegaan naar de PKN mede door predikatie in de CGK waar je zat ?
Ik ben inderdaad overgegaan van CGK naar PKN. Niet alleen door prediking hoor, er speelden ook andere zaken ( m.i. wel voortvloeiend uit de preken) Daarnaast heeft mijn "strijd" over de prediking volgens mij effect gehad. Hij schijnt nu andere accenten te leggen in zijn preken.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Hollander schreef:
Mistig schreef:
Geytenbeekje schreef:Zei hij refoforum.nl bij zijn naam ?
Jazeker.
Hij noemt Facebook toch?
Later noemt Ds. Verschuure Refoforum, op verzoek van iemand las hij Refoforum, en hij schrok zich naar, je zou hier duizenden bladzijden eigenwillige godsdienst lezen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Hollander »

Johann Gottfried Walther schreef:
Hollander schreef:
Mistig schreef:
Geytenbeekje schreef:Zei hij refoforum.nl bij zijn naam ?
Jazeker.
Hij noemt Facebook toch?
Later noemt Ds. Verschuure Refoforum, op verzoek van iemand las hij Refoforum, en hij schrok zich naar, je zou hier duizenden bladzijden eigenwillige godsdienst lezen.
Dan heeft de dominee denk ik redelijk goed gescand. ;)
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Stof »

Hollander schreef:
Stof schreef:-aan meelezende ambtsdragers de hartelijke uitnodiging om, als ze kritiek hebben op de discussies, zich er eens in te mengen. Uiteraard wordt wat mij betreft niet verwacht dat u dat met naam en toenaam doet. Soms is er schreeuwend behoefte aan een begrenzing, verheldering, verklaring of terechtwijzing door de ambtsdragers en vertegenwoordigers van onze kerken die hier over de tong gaan.
Dat zal denk ik regelmatig gebeuren. Op het forum zijn meerdere ambtsdragers actief. Daarbij zijn diverse forummers heel vaak bezig met het begrenzen, verhelderen, verklaren of terechtwijzen. Dus een dominee onder een schuilnaam zal denk ik niet (extra) helpen.
Dan misschien maar een keer openbaar.
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Pioenroosje »

Indien zij Mozes en de profeten niet horen, zo zullen zij ook, al waren het, dat er iemand uit de doden opstond, zich niet laten gezeggen.
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Pioenroosje »

O, dat was te snel....

Ik denk dus dat dat niet helpt, dominees die reageren onder eigen naam.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Bezorgd »

Johann Gottfried Walther schreef:
Hollander schreef:
Mistig schreef:
Geytenbeekje schreef:Zei hij refoforum.nl bij zijn naam ?
Jazeker.
Hij noemt Facebook toch?
Later noemt Ds. Verschuure Refoforum, op verzoek van iemand las hij Refoforum, en hij schrok zich naar, je zou hier duizenden bladzijden eigenwillige godsdienst lezen.
Ah , hij kende het forum natuurlijk nog niet.
:haha
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Arja »

helma schreef: De ernst van onze kwaal aangewezen zodat de noodzaak van het medicijn duidelijk zou worden. En ook de bereidwilligheid van God om mensen in hun verloren toestand op te zoeken en zalig te maken.
Wat een mooi omschreven samenvatting!
Gesloten