Het orgel voor de eredienst.

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Het orgel voor de eredienst.

Bericht door refo »

Afbeelding

Zie de foto

Leuke ansichtskaarten zonder tekst.
T.b.v. kerkbouw voor de Ger gemeente te Gouda hebben de kinderen van de zondagsschool een tekening gemaakt waar een ansichtskaart van is gemaakt.
Voor 8 stuks betaalt u 3,00 euro. Ze zijn heel leuk geworden en overal voor te gebruiken. Er staat nl geen tekst op. Dat kun je zelf doen.
--------> MAILEN !! Koop er zoveel mogelijk!!

Zie de scan.Dit zijn ze alle 8.

[Aangepast op 2/1/04 door refo]

[Aangepast op 28/9/04 door refo]
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Moeten we niet even wachten met het nieuw of verbouwen van afgescheiden kerken? Wie weet moeten we de plannen na mei 2004 weer aanpassen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Denk dat menige hervormde GB-er toch liever in z'n eigen vertrouwde Sint-Jan of Pauluskerk wil blijven.
-dit bedoel ik even buiten de allesoverheersende discussies om! - als je al die jaren gewend was om die kerken te bezoeken gaat je dat aan het hart!
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Wij als Ger.Gemmers hebben er geen moeite mee om naar de St Jan te gaan hoor, dan wordt het gebouw naast het postkantoor een wijkcentrum voor het jeugd en evangelisatiewerk.
En ja de Pauluskerk een geval apart, die geven we kado aan de Hoop

[Aangepast op 3/1/04 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Olli

Bericht door Olli »

:mad::mad::mad:JULLIE BLIJVEN GEWOON LEKKER VAN ONZE SINT JAN AF!!!!!:mad::mad::mad:

:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:D:D:D:D:D:D:D
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Olli
:mad::mad::mad:JULLIE BLIJVEN GEWOON LEKKER VAN ONZE SINT JAN AF!!!!!:mad::mad::mad:

:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:D:D:D:D:D:D:D

Onze??? dat zal de rechter wel uit maken van wie die is!
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

De St. Jan is in ieder geval NIET van de geref. gem.

Excuus voor deze reactie, maar plaats dan ook niet zo iets van "dat maakt de rechter wel uit" , alsof het zo ontzettend lollig is als zo'n situatie mocht ontstaan.
Wie het ook betreft, een rechtgeaard Gouwenaar zal het aan het hart gaan zijn/haar Sint Jan te verlaten. Ik zie daar de lol helemaal niet van in....
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door moderne gelovige
De St. Jan is in ieder geval NIET van de geref. gem.

Excuus voor deze reactie, maar plaats dan ook niet zo iets van "dat maakt de rechter wel uit" , alsof het zo ontzettend lollig is als zo'n situatie mocht ontstaan.
Wie het ook betreft, een rechtgeaard Gouwenaar zal het aan het hart gaan zijn/haar Sint Jan te verlaten. Ik zie daar de lol helemaal niet van in....
oeps, mon excuse.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door moderne gelovige
De St. Jan is in ieder geval NIET van de geref. gem.

Excuus voor deze reactie, maar plaats dan ook niet zo iets van "dat maakt de rechter wel uit" , alsof het zo ontzettend lollig is als zo'n situatie mocht ontstaan.
Wie het ook betreft, een rechtgeaard Gouwenaar zal het aan het hart gaan zijn/haar Sint Jan te verlaten. Ik zie daar de lol helemaal niet van in....
Volgens mij wel. Volgens mij is de GerGem de wettige voortzetting van de NHK nu deze niet meer bestaat.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Bericht door Auto »

Oorspronkelijk gepost door refo
[Volgens mij wel. Volgens mij is de GerGem de wettige voortzetting van de NHK nu deze niet meer bestaat.
Nop dat is de CGK, die is na 1834 ontstaan en is 1892 niet meegegaan met de vereniging tot de Gereformeerde Synodale kerk die na 1 mei ook niet meer zullen bestaan. De Ger.Gem. is pas in 1907 ontstaan en nog niet eens 100 jaar oud ......

By the way de NHK bestaat nog tot 1 mei en daarna moeten we nog even afwachten. Laten we hopen dat onze moeder nog een doorstart kan maken, zonder moeder is het toch eenzaam.
joepie2

Bericht door joepie2 »

Wie gaat het orgel voor deze kerk bouwen?
Is daar al wat informatie over?
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door joepie2
Wie gaat het orgel voor deze kerk bouwen?
Is daar al wat informatie over?
ik denk dat ze over dat onbelangrijke detail nog geen besluit hebben genomen ;-)
joepie2

Bericht door joepie2 »

Het zou ook niet best zijn als ze dat al hadden gedaan. Laten ze eerst die kerk maar bouwen!
Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door joepie2
Wie gaat het orgel voor deze kerk bouwen?
Is daar al wat informatie over?
ik denk dat ze over dat onbelangrijke detail nog geen besluit hebben genomen ;-)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Stond in de kerkbode juist iets over. De commissie is uitgebried met een akoestikus. Men gaat nu allerlei orgels beluisteren. Dan komt er een advies over de gewenste klank. Dat gaat naar de kerkenraad en die neemt een definitief besluit.

Er wordt uitgekeken naar een gebruikt orgel. Ik vrees het ergste. Er staat 600.000 euro op de begroting voor het orgel. ALs je dan vraagt waarom zo duur, kijkt men verstoort op. Volgens deskundigen moet een orgel van zus en zo grote kerk 40 stemmen hebben. Een stem kost 15.000 euro, dus kost het orgel 6 ton. Volgende vraag...
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Dus als je in Gouda komt, koop dan even een stapel rollen snoep. Woensdag van 7-8 in het verenigingsgebouw.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie