Oneens met Ds WPieters

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door Ambtenaar »

Henk J schreef: Die uitspraak is dus van ds. Van der Poel, niet van ds. Pieters, alhoewel hij het er wel, in de kern mee eens is. Persoonlijk vind ik dat wel ver gaan, maar ik blijf afstand houden van de theologische opvattingen die je over het algemeen tegen komt bij de EO. En dat is volgens mij een breed gedeeld standpunt in de reformatorische kring.
Dat je weinig affiniteit hebt met bepaalde theologische standpunten, is in mijn ogen totaal iets anders dan een groep medechristenen typeren als mensen die naar Satan leiden.

Verder denk ik dat de aversie tegen de EO in de gereformeerde gezindte minder groot is dan voorheen. Je leest er vrijwel nooit meer iets over. Iedereen beseft dat de strijd elders moet worden gestreden.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door Henk J »

DDD schreef:Ik denk niet dat dat in reformatorische kring een breed gedeeld standpunt is, integendeel. Misschien in de (O)GGiN. Verder niet.
Dan verkeer ik denk ik in een andere reformatorische kring, hier is enerzijds wel waardering voor de EO, maar toch ook veel kritiek zoals rondom de jongerendag en The Passion etc. Alhoewel de term EO is eeuwige ondergang voor mij ook nieuw was.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door -DIA- »

Henk J schreef:
DDD schreef:Ik denk niet dat dat in reformatorische kring een breed gedeeld standpunt is, integendeel. Misschien in de (O)GGiN. Verder niet.
Dan verkeer ik denk ik in een andere reformatorische kring, hier is enerzijds wel waardering voor de EO, maar toch ook veel kritiek zoals rondom de jongerendag en The Passion etc. Alhoewel de term EO is eeuwige ondergang voor mij ook nieuw was.
Wijlen ds. Venema noemde de EO eens En Omstreken...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door Henk J »

Ambtenaar schreef:
Henk J schreef: Die uitspraak is dus van ds. Van der Poel, niet van ds. Pieters, alhoewel hij het er wel, in de kern mee eens is. Persoonlijk vind ik dat wel ver gaan, maar ik blijf afstand houden van de theologische opvattingen die je over het algemeen tegen komt bij de EO. En dat is volgens mij een breed gedeeld standpunt in de reformatorische kring.
Dat je weinig affiniteit hebt met bepaalde theologische standpunten, is in mijn ogen totaal iets anders dan een groep medechristenen typeren als mensen die naar Satan leiden.

Verder denk ik dat de aversie tegen de EO in de gereformeerde gezindte minder groot is dan voorheen. Je leest er vrijwel nooit meer iets over. Iedereen beseft dat de strijd elders moet worden gestreden.
Dat laatste denk ik ook. Over je eerste standpunt kun je lang discussiëren, kort gezegd ben ik het met de inhoudelijke kritiek wel eens, maar heb ik altijd moeite met dergelijke scherpe veroordelingen.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door Geytenbeekje »

Nederland zingt is een goed onderdeel van de EO
Ook al kan je twisten of de liedkeuze altijd evenwichtig is.
Eeuwige ondergang vind ik een te groot woord.
Je moet niet denken dat het altijd maar goed is om zulke harde woorden te gebruiken.
Laatst gewijzigd door Geytenbeekje op 13 mei 2021, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door KDD »

Na bijna 17 jaar krijgt Lambertus antwoord op zijn vraag :bobo
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door Henk J »

KDD schreef:Na bijna 17 jaar krijgt Lambertus antwoord op zijn vraag :bobo
Zou hij het nog lezen?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door -DIA- »

Henk J schreef:
KDD schreef:Na bijna 17 jaar krijgt Lambertus antwoord op zijn vraag :bobo
Zou hij het nog lezen?
Dat is de vraag, Zijn account lijkt niet meer actief, dus hij zal ook wel geen melding ontvangen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:
Henk J schreef:
KDD schreef:Na bijna 17 jaar krijgt Lambertus antwoord op zijn vraag :bobo
Zou hij het nog lezen?
Dat is de vraag, Zijn account lijkt niet meer actief, dus hij zal ook wel geen melding ontvangen.
Je kunt ook zonder inloggen berichten lezen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door Ambtenaar »

Henk J schreef: Dat laatste denk ik ook. Over je eerste standpunt kun je lang discussiëren, kort gezegd ben ik het met de inhoudelijke kritiek wel eens, maar heb ik altijd moeite met dergelijke scherpe veroordelingen.
Ik heb onvoldoende kennis van de standpunten van de EO om daar een oordeel over te hebben.

Mijn vader ging vroeger wel om met Ad de Boer en Andries Knevel. Dat waren destijds toch echte gereformeerden.

In mijn studententijd heb ik regelmatig een lezing van Henk Binnendijk bezocht. Nooit de gedachte gehad dat hij mij een verkeerd pad op stuurde.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door Geytenbeekje »

Ambtenaar schreef:
Henk J schreef: Dat laatste denk ik ook. Over je eerste standpunt kun je lang discussiëren, kort gezegd ben ik het met de inhoudelijke kritiek wel eens, maar heb ik altijd moeite met dergelijke scherpe veroordelingen.
Ik heb onvoldoende kennis van de standpunten van de EO om daar een oordeel over te hebben.

Mijn vader ging vroeger wel om met Ad de Boer en Andries Knevel. Dat waren destijds toch echte gereformeerden.

In mijn studententijd heb ik regelmatig een lezing van Henk Binnendijk bezocht. Nooit de gedachte gehad dat hij mij een verkeerd pad op stuurde.
Hoe lang is je studietijd verleden tijd?
Het is een gegeven dat veel kerken in de loop van de tijden veranderd zijn
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:
-DIA- schreef:
Henk J schreef:
KDD schreef:Na bijna 17 jaar krijgt Lambertus antwoord op zijn vraag :bobo
Zou hij het nog lezen?
Dat is de vraag, Zijn account lijkt niet meer actief, dus hij zal ook wel geen melding ontvangen.
Je kunt ook zonder inloggen berichten lezen.
Ik weet het uit mijn 'verbanningstijden', maar dan zie je niet of er nieuwe berichten zijn. Maar waarom zou je dat nog doen als je toch al zo lang niets meer post.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door Ambtenaar »

Geytenbeekje schreef: Hoe lang is je studietijd verleden tijd?
Het is een gegeven dat veel kerken in de loop van de tijden veranderd zijn
Die begon 23 jaar geleden.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door DDD »

Het antwoord van deze dominee is van diezelfde tijd.

knip
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Het antwoord van deze dominee is van diezelfde tijd. knip
Heb je zelf wel eens preken van ds Pieters gelezen of geluisterd?
knip
Gesloten