Oneens met Ds WPieters

DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door DDD »

Ik heb zijn blaadje een tijdje gelezen en inderdaad wel eens een preek van hem gehoord. Ik reageer nu op dit antwoord en ik blijf erbij dat je beter andere schrijvers kunt lezen. Maar daar mag jij natuurlijk anders over denken.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Ik heb zijn blaadje een tijdje gelezen en inderdaad wel eens een preek van hem gehoord. Ik reageer nu op dit antwoord en ik blijf erbij dat je beter andere schrijvers kunt lezen. Maar daar mag jij natuurlijk anders over denken.
En wat maakt het dan dat je mij andere schrijvers meer aanraad?
Ik ben wel benieuwd
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door DDD »

Mensen die anderen bijten en ver-eten zijn gewoon niet de juiste geestelijke leidslieden. Een goede geestelijke leidsman is wel duidelijk, kan ook scherp zijn, maar geeft geen onterecht veralgemeniserende oordelen, laat staan dat hij met passief-agressieve beeldspraken zijn publiek bespeelt.

Natuurlijk zijn er domme mensen die dat soort woordgrapjes geweldig vinden, maar in de grond der zaak zijn dat soort taalspelletjes alleen ter meerdere eer en glorie van de spreker en in dit geval tot oneer van God.

Hoe durft iemand over de eeuwige ondergang in deze zin te praten. Je zou je gaan afvragen of iemand wel het juiste besef heeft waarover hij spreekt.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door Framboos »

DDD schreef:Ik denk niet dat dat in reformatorische kring een breed gedeeld standpunt is, integendeel. Misschien in de (O)GGiN. Verder niet.
Ik verbaas me toch iedere x weer dat jij zo'n ander beeld van de reformatorische kring lijkt te hebben dan ik..
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
Ora et labora schreef:
Kijk dat zijn grotendeels uw woorden!
Ik zie dit in een breed perspectief. Het gaat altijd om de kern van de zaken.
Niet van die steekjes onder water geven. Dat sticht niet.
Kom dan eens tot de kern van deze zaak! Leidt de EO mensen naar de eeuwige ondergang?
Alleen de Heere is rechter of vrijspreker. Het is apart om het nu aan te laten lopen op EO = eeuwige ondergang. Wij kunnen alleen uiterlijk zien, God kan het hart zien, dat geldt overal voor, van EO tot OGGiN.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Oneens met Ds WPieters

Bericht door Ad Anker »

In 2004 kwamen er geen reacties. Heel verstandig. Het is ongemakkelijk dat het om een predikant gaat. Daarom :lock
Gesloten