Cultuurmijding waarom?

Welke kunstuitingen vindt jij niet kunnen?

film
13
11%
dans
18
15%
drama
15
13%
schilderijen in de kerk
7
6%
beeldhouwkunst
1
1%
moderne muziek om God te eren
16
14%
Bloemen en bloemschikkunst in de kerk
12
10%
Het afbeelden van Jezus als mens in welke vorm ook
18
15%
Ik vind ze allemaal kunnen
18
15%
 
Totaal aantal stemmen: 118

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Cultuurmijding waarom?

Bericht door jvdg »

refo schreef:Afbeelding
Met MM zeg ik:.... geweldig.
Dit soort van cultuur vind ik mooi, omdat de Schepper zelve dit diertje een plaats heeft doen vinden.
Ik wil hiermee onderstrepen dat ik echt niet cultuurmijdend ben.

Het doet me denken aan het verhaal wat rondgaat, waarbij een hond de kerk tot aan de preekstoel liep.
De predikant uit zijn toga een stuk brood halend (hoe die daaraan kwam is mij nog steeds een raadsel) dit de hond toewerpend, en sprak de historische woorden: Zelfs de hondekens heb ik gevoed, aldus verwijzend naar de geschiedenis van de Kananese vrouw.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Cultuurmijding waarom?

Bericht door Joannah »

jvdg schreef:
refo schreef:Afbeelding
Met MM zeg ik:.... geweldig.
Dit soort van cultuur vind ik mooi, omdat de Schepper zelve dit diertje een plaats heeft doen vinden.
Ik wil hiermee onderstrepen dat ik echt niet cultuurmijdend ben.

Het doet me denken aan het verhaal wat rondgaat, waarbij een hond de kerk tot aan de preekstoel liep.
De predikant uit zijn toga een stuk brood halend (hoe die daaraan kwam is mij nog steeds een raadsel) dit de hond toewerpend, en sprak de historische woorden: Zelfs de hondekens heb ik gevoed, aldus verwijzend naar de geschiedenis van de Kananese vrouw.
Zo lijkt het alsof de kananese vrouw de honden had gevoed, terwijl het verhaal wil zeggen dat zij als heiden de honden gelijk was, in het opeten van de kruimels die van de tafel vallen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Cultuurmijding waarom?

Bericht door jvdg »

Joannah schreef:Zo lijkt het alsof de kananese vrouw de honden had gevoed, terwijl het verhaal wil zeggen dat zij als heiden de honden gelijk was, in het opeten van de kruimels die van de tafel vallen.
Nee, Joannah, zo heb ik het niet bedoeld.
Als je mij een beetje kent, zul je dat ook wel snappen.
Plaats reactie