Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

Oudjaarsdienst:
1 PETRUS 4:7a
En het einde aller dingen is nabij.
DE EINDIGENDE TIJD
1. De boodschap van het einde
2. De inhoud van het einde
3. De tijd van het einde


Nieuwjaarsmorgen:
1 PETRUS 4:7b
Zijt dan nuchter, en waakt in de gebeden.
DE OVERIGE TIJD
1. De aansporing tot de strijd!
2. De aansporing tot nuchterheid en waken!
3. De aansporing tot de liefde


Beide preken stonden in het teken van de tijd.
Ook het verband werd behandeld.
Het eerste deel van dit hoofdstuk:
Niet meer leven als de heidenen
1 DEWIJL dan Christus voor ons 1in het vlees 2geleden heeft, azo 3wapent gij u ook met dezelfde gedachte, bnamelijk dat 4wie in het vlees geleden heeft, die heeft 5opgehouden van de zonde;
1 Dat is, in Zijn menselijke natuur, gelijk 1 Petr. 3:18. verwijsteksten
2 Namelijk tot verzoening en wegneming onzer zonden.
a Hebr. 12:1. verwijsteksten
3 Dat is, sterkt u, namelijk tegen alle aanvechtingen en verleidingen des vleses, des duivels en der wereld.
b Rom. 6:7. verwijsteksten
4 Dat is, wie der zonde gestorven is, of wie zijn vlees en verdorven natuur gekruist en gedood heeft; zodat het woord vlees en het woord lijden hier anders worden genomen dan in de voorgaande woorden, door een wijze van spreken bij de Grieken genaamd antanaclasis, die in de Schrift zeer gebruikelijk is.
5 Namelijk om die voortaan niet meer te dienen. Zie hiervan breder Rom. 6:3, enz., gelijk ook het volgende vers verklaart.
2 cOm nu niet meer naar de begeerlijkheden 6der mensen, maar naar den wil van God den tijd 7die overig is in het vlees, te leven.
c Rom. 14:7. 2 Kor. 5:15. Gal. 2:20. Ef. 4:24. 1 Thess. 5:10. Hebr. 9:14.
6 Dat is, der natuurlijke en onwedergeboren mensen. Zie Ef. 2:3. verwijsteksten
7 Namelijk na onzen doop en bekering.

3 dWant het is ons genoeg dat wij 8den voorgaanden tijd des levens 9der heidenen wil volbracht hebben, en gewandeld hebben in ontuchtigheden, begeerlijkheden, wijnzuiperijen, brasserijen, drinkerijen en 10gruwelijke afgoderijen;
d Ef. 4:17. verwijsteksten
8 Namelijk die onze bekering in onze onwetendheid voorgegaan is.
9 Dat is, hoewel wij Joden waren, nochtans geleefd hebben naar de gewoonte of lusten der heidenen, waaronder wij woonden; niet dat de apostel zelf alzo juist geleefd had, maar hij spreekt alzo bij een wijze van spreken die communicatie wordt genaamd.
10 Of: ongeoorloofd, onbehoorlijk. Dit wordt daar niet bij gedaan alsof er enige afgoderij ware die niet gruwelijk of ongeoorloofd is, maar om uit te drukken de afgrijselijkheid der afgoderij, waartoe de Joden zich van de heidenen, waaronder zij woonden, ook dikmaals lieten verleiden om hun te behagen.

4 Waarin 11zij zich vreemd houden, als gij niet medeloopt tot dezelfde uitgieting der overdadigheid, 12en u lasteren;
11 Namelijk onbekeerde Joden en heidenen.
12 Dat is, schelden of lasteren u, en de leer, omdat gij dezelve navolgende, niet doet gelijk zij.

5 Dewelke zullen rekenschap geven Dengene Die bereid staat om te oordelen 13de levenden en de doden.
13 Dat is, alle mensen. Zie Hand. 10:42. verwijsteksten
6 eWant daartoe is ook den 14doden 15het Evangelie verkondigd geworden, opdat zij wel zouden 16geoordeeld worden 17naar den mens 18in het vlees, maar 19leven zouden 20naar God 21in den geest.
e Joh. 5:25. 1 Petr. 3:19. verwijsteksten
14 Namelijk die ten tijde van Noach geleefd hebben, en nu dood zijn, van dewelke hij hiervoor 1 Petr. 3:19, 20 heeft gesproken; die Noach ook lasterden omdat hij niet deed gelijk zij, namelijk huwen, eten, drinken, enz., zonder nadenken over Gods toekomende straf, gelijk Christus daarvan ook spreekt Matth. 24:37, 38. verwijsteksten
15 Namelijk door Noach, den prediker der gerechtigheid, namelijk om hen daardoor tot bekering van zulk zorgeloos leven te brengen.
16 Dat is, gestraft of gekastijd worden; gelijk 1 Kor. 11:31, 32. Namelijk door den zondvloed, dien God over het gehele menselijke geslacht wilde doen komen. Anderen verstaan dit van de doding des vleses, en van het geestelijk leven des geestes. Doch de eerste verklaring komt met de woorden alhier en met vers 19 van het voorgaande hoofdstuk beter overeen. verwijsteksten
17 Gr. naar de mensen, dat is, naar den uitwendigen stand des mensen in deze wereld.
18 Dat is, in het lichaam, door het benemen van hun tijdelijk leven.
19 Namelijk zo zij Noach hoorden en zijn vermaning waarnamen, en zich daarover bekeerden.
20 Dat is, voor God, of naar Gods genade, die hun werd aangeboden.
21 Dat is, naar de ziel en in hun geestelijken stand; gelijk het kan zijn, hoewel Petrus dit niet klaarlijk zegt, dat enigen zich in het einde nog bekeerd hebben, ziende dat God Zijn straf alrede over hen zond. Immers blijkt hieruit dat God daarom Noach hun tot een prediker heeft gezonden, om hen tot bekering te noden, opdat, zo hun lichamen vergingen, tenminste hun zielen behouden werden.

Onze tijd is als de tijd van Noach, en Lot. De tekenen der tijden spreken duidelijker dan ooit.

Zondagmorgen:
Leesdienst, preek van ds. A.J. Gunst
MATTHEUS 4:1-4
TOEN awerd Jezus van den Geest weggeleid in de woestijn, om verzocht te worden van den duivel.
2 En als Hij veertig dagen en veertig nachten gevast had, hongerde Hem ten laatste.
3 En de verzoeker tot Hem gekomen zijnde, zeide: Indien Gij Gods Zoon zijt, zeg dat deze stenen broden worden.
4 Doch Hij antwoordende zeide: Er is geschreven: De mens zal bij brood alleen niet leven, maar bij alle woord dat door den mond Gods uitgaat.

CHRISTUS IN DE WOESTIJN
1. Hongerend
2. Verzocht
3. Overwinnend


Zondagmiddag:
Leesdienst, Bijbellezing van ds. P. Blok
1 SAMUËL 19:19-24
9 Doch de boze geest des HEEREN was over Saul, en hij zat in zijn huis en zijn spies was in zijn hand; en David speelde op snarenspel met de hand.
10 Saul nu zocht met de spies David aan den wand te spitten, doch hij ontweek van het aangezicht van Saul, die met de spies in den wand sloeg. Toen vlood David en ontkwam in dienzelven nacht.
11 Maar Saul zond boden heen tot Davids huis, dat zij hem bewaarden en dat zij hem des morgens doodden. Dit gaf Michal, zijn huisvrouw, David te kennen, zeggende: Indien gij uw ziel dezen nacht niet behoedt, zo zult gij morgen gedood worden.
12 En Michal liet David door een venster neder, en hij ging heen en vluchtte en ontkwam.
13 En Michal nam een beeld en zij legde het in het bed, en zij legde een geitenvel aan zijn hoofdpeluw, en dekte het met een kleed toe.
14 Saul nu zond boden om David te halen. Zij dan zeide: Hij is ziek.
15 Toen zond Saul boden om David te bezien, zeggende: Brengt hem in het bed tot mij op, dat men hem dode.
16 Als de boden kwamen, zo zie, er was een beeld in het bed, en er was een geitenvel aan zijn hoofdpeluw.
17 Toen zeide Saul tot Michal: Waarom hebt gij mij alzo bedrogen en hebt mijn vijand laten gaan, dat hij ontkomen is? Michal nu zeide tot Saul: Hij zeide tot mij: Laat mij gaan, waarom zou ik u doden?
18 Alzo vluchtte David en ontkwam, en hij kwam tot Samuël te Rama en hij gaf hem te kennen al wat Saul hem gedaan had; en hij en Samuël gingen heen en zij bleven te Najoth.
19 En men boodschapte Saul, zeggende: Zie, David is te Najoth bij Rama.
20 Toen zond Saul boden heen om David te halen; die zagen een vergadering van profeten profeterende, en Samuël staande over hen gesteld; en de Geest Gods was over Sauls boden, en die profeteerden ook.
21 Toen men het Saul boodschapte, zo zond hij andere boden, en die profeteerden ook; toen voer Saul voort en zond de derde boden, en die profeteerden ook.
22 Daarna ging hij ook zelf naar Rama en hij kwam tot den groten waterput die te Sechu was, en hij vraagde en zeide: Waar is Samuël, en David? Toen werd hem gezegd: Zie, zij zijn te Najoth bij Rama.
23 Toen ging hij derwaarts naar Najoth bij Rama; en dezelve Geest Gods was ook op hem, en hij al voortgaande, profeteerde, totdat hij te Najoth in Rama kwam.
24 En hij toog zelf ook zijn klederen uit en hij profeteerde zelf ook voor het aangezicht van Samuël; en hij viel bloot neder dienzelven gansen dag en den gansen nacht. Daarom zegt men: Is Saul ook onder de profeten?

GODS BIJZONDERE LEIDING DOOR DE HEILIGE GEEST
1. Tot een daad des behouds
2. Tot ontwapening van de hellenacht
3. Tot vernedering van Saul


Zondagavond:
Leesdienst, preek van ds. J. Spaans
OPENBARING 20:11-12
11 En ik zag een groten witten troon, en Dengene Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvlood, en geen plaats is voor die gevonden.
12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken.

DE GROTE WITTE TROON
1. Wie op de troon zit
2. Wie voor de troon staan
3. De boeken die geopend worden
4. Het oordeel dat plaats zal vinden.

Deze preek was een zeer ernstig woord voor de tijd waarin wij leven. Aansluitend op de oudjaars- en nieuwjaarspreek.
De tijd waarin wij leven wordt getekend. En de antichrist doet zijn laatste pogingen om te verleiden, zo het mogelijk ware ook de uitverkorenen.
De nieuwjaarstekst kwam ook weer ter sprake: Zijt dan nuchter en waakt! want vijand gaat om om te verslinden wat het zal kunnen.

Vraag: Weet iemand in welk boek de preek van ds. Spaans staat?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jantje »

Misschien in het boek (levensbeschrijving en preken van ds. J. Spaans) Laat af, en weet dat Ik God ben?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:Misschien in het boek (levensbeschrijving en preken van ds. J. Spaans) Laat af, en weet dat Ik God ben?
Ik weet dat dit boek is verschenen. Zou het ook graag hebben. Maar ik kan ook niet alles kopen, hoewel ik de preek graag nog eens zou willen nalezen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jeschurun »

Nee, deze preek staat niet in de recent verschenen Nederlandse versie van Be still, and know that I am God.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

Jeschurun schreef:Nee, deze preek staat niet in de recent verschenen Nederlandse versie van Be still, and know that I am God.
Het leek wel een preek die vandaag gehouden kon zijn. En ds. Spaans in kort voor mijn moeder, dus moet in najaar 2009 zijn, overleden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door GerGem »

Vraag: Weet iemand in welk boek de preek van ds. Spaans staat?[/quote]

https://www.deboekenkamer.nl/tweedehand ... ijn_17861/
Deze preek is gehouden in Yerseke 2002
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door huisman »

helma schreef:CGK Renswoude, 6-1-2019
Ds P den Butter

Morgendienst:

Ps. 119: 19, 20
Ps. 26: 3 (na de wet)
Gebed des Heeren: 7, 8
Ps. 34: 4, 11
Ps. 91: 7, 8
Lezen: Mark. 1: 1-13
Tekst: vers 12,13
En terstond dreef Hem de Geest uit in de woestijn.
En Hij was aldaar in de woestijn veertig dagen, verzocht van den satan; en was bij de wilde gedierten; en de engelen dienden Hem.

Jezus' ontmoeting met de duivel in de woestijn.
1.Die was noodzakelijk
2. Die was zwaar
3. Die draagt vrucht

Middagdienst

Ps. 35: 1, 2
Ps. 33: 6 (na belijdenis)
Ps. 3: 1, 4
Ps. 68: 11
Ps. 142: 4, 7
Lezen: Mark. 1: 21-34
Tekst: 23-28
23 En er was in hun synagoge een mens, met een onreinen geest, en hij riep uit,
24 Zeggende: Laat af, wat hebben wij met U te doen, Gij Jezus Nazarener, zijt Gij gekomen om ons te verderven? Ik ken U, wie Gij zijt, namelijk de Heilige Gods.
25 En Jezus bestrafte hem, zeggende: Zwijg stil, en ga uit van hem.
26 En de onreine geest, hem scheurende, en roepende met een grote stem, ging uit van hem.
27 En zij werden allen verbaasd, zodat zij onder elkander vraagden, zeggende: Wat is dit? Wat nieuwe leer is deze, dat Hij met macht ook den onreinen geesten gebiedt, en zij Hem gehoorzaam zijn!
28 En Zijn gerucht ging terstond uit, in het gehele omliggende land van Galilea.

De confrontatie van Jezus met de duivel in de synagoge
1. De ongelukkige stumper
2. De gemene duivel
3. De Barmhartige Heiland

Een bijzonder indrukwekkende zondag, met name de middagdienst. (Maar de preken horen wel min of meer bij elkaar)
Aanbevolen om te luisteren. (En luister bij de middagdienst ook het grote gebed mee..dat was al een preek op zich)

https://cgkrenswoude.nl/preken-archief/?preacher=3


Met de onvoorstelbare ophef over de Nashville verklaring moet ik veel denken aan deze preken waar het verwoestend werk van de satan zo duidelijk in naar voren kwam.
De duivel is ook in 2019 een werkelijkheid maar Gode zij dank is Christus Jezus in 2019 nog steeds een Barmhartig Heiland.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

De 1e zondag met 4 diensten in 1 kerkgebouw.(ivm renovatie andere kerkgebouw) Om de boel een beetje te verdelen is ons "Sionskerkers" gevraagd, indien mogelijk, de 1e maanden zoveel mogelijk de vroege diensten te bezoeken, halverwege willen ze dit dan omdraaien.(ze pinnen je er natuurlijk niet op vast!) Over het algemeen zullen onze eigen predikanten gewoon 2 diensten achter elkaar doen, met dezelfde preek, met soms een uitzondering zoals bijv. gisteren toen er 4 gastpredikanten voor gingen.

In de morgendienst van 9.00 ging onze oud predikant Ds. J.J. Verhaar em. uit Krimpen voor. Hij preekte over Johannes 3: 1 t/m 3 En er was een mens uit de Farizeeën; zijn naam was  Nicodemus, een leider van de Joden. Deze kwam 's nachts naar Jezus en zei tegen Hem: Rabbi, wij weten dat U van God gekomen bent als leraar, want  niemand kan deze tekenen doen die U doet,  als God niet met hem is. Jezus antwoordde en zei tegen hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Als iemand niet opnieuw geboren wordt, kan hij het Koninkrijk van God niet zien. 
1. Eerlijk zoeken
2. Eerlijk antwoord geven
Schriftlezing: Johannes 3: 1 t/m 10
Zingen:
Ps 121: 1
Ps 19: 1 en 2
Ps 143: 1
Ps 119: 1, 33
Ps 85: 3
Ps 16: 6
(In de dienst van 11.00 ging Ds. W.J. Westland uit Hardinxveld voor)

In de middagdienst van 16.30 ging Ds. J.J. ten Brinke uit Oud Beijerland voor. Hij preekte over Openbaring 21: 22 en 23 Ik zag geen tempel in haar, want de Heere, de almachtige God, is haar tempel, en het Lam. En de stad heeft de zon en de maan niet nodig om haar te beschijnen, want de heerlijkheid van God verlicht haar,  en het Lam is haar lamp.
Thema: De Hemel dat is God en het Lam
Schriftlezingen: Ex. 27: 20 en 21 Openb. 21: 1 t/m 3, 9 t/m 11 en 22 t/m 22: 5
Zingen:
Ps 75: 1 en 4
Ps 27: 5
Ps 36: 3
Ps 80: 5 en 11
Ps 43: 3, 4 en 5
Ps 89: 7
(In de avonddienst van 18.30 ging Ds. H. Markus uit Putten voor)
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door helma »

13-01-2019 CGK Renswoude, ds JMJ Kieviet.

's morgens
Lezen Lukas 2: 25-35/1 Petrus 2: 1-10

Psalm 72: 1, 6
Psalm 146: 3 (na de wet)
Psalm 118: 11, 13 Lofzang van Maria: 3, 5
Psalm 61: 3

Tekst: Lukas 2: 34
34 En Simeon zegende henlieden, en zeide tot Maria, Zijn moeder: Zie, Deze wordt gezet tot een val en opstanding veler in Israël, en tot een teken, dat wedersproken zal worden.

Waar Christus toe is gezet (opdracht van de Vader)
1.Val
2. Opstanding

's middags

Lezen: Mattheüs 6: 1-18

Psalm 116: 1, 3
Psalm 116: 4 (na belijdenis)
Gebed des Heeren: 1, 3, 9
Psalm 86: 3
Gebed des Heeren: 10

Tekst: Matth 6: 9-13/HC 45: 118, 119
Gebedsonderwijs van de Heere Jezus
De inhoud van het Onze Vader is
1. Allesomvattend
2. Volmaakt
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

In de beide ochtenddiensten(9.00 en 11.00) ging Ds. J.J. Mulder voor. Hij preekte over Johannes 1: 29 De volgende dag zag Johannes Jezus naar zich toe komen en hij zei: Zie het Lam van God, Dat de zonde van de wereld wegneemt!
Thema: Zie het Lam van God!
Schriftlezing: Johannes 1: 29 t/m 37
Zingen:
Ps 42: 4
Ps 62: 1
Ps 38: 3 en 4
Ps 40: 4 en 8
Ps 65: 2
Ps 103: 6

In de middag/avonddiensten(16.30 en 18.30) ging Ds. J.A.W. Verhoeven voor.
Hij preekte over Zondag 9 van de H. Catechismus. Hij hoopt deze zondag in 2x te bepreken.
Deze keer stond dit centraal: Wij belijden dat God alles uit niets heeft geschapen(door evolutie?) Wat betekent dat voor de vraag welke kijk ik heb op mezelf?
Schriftlezingen: Job 38: 1 t/m 18 en Job 42: 1 t/m 3
Zingen:
Ps 76: 1 en 5
Ps 24: 1
Ps 104: 1
Ps 65: 4, 5 en 6
Ps 103: 11
Ps 150: 3
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Mistig »

Afgelopen zondag ging Ds. A. Verschuure in de beide diensten voor.

In de morgendienst stond de geschiedenis van de bloedvloeiende vrouw centraal, vanuit Markus 5.
Er werd gelezen uit Markus 5:17-28.
Er zijn veel (gezondheids)zorgen in de gemeente en ook is een oude zuster van de gemeente overleden.
We begonnen daarom de dienst met het zingen van Psalm 103:8. Verder zongen we Psalm 119:50, Psalm 38:3,6+11, Psalm 51:2 en Psalm 146:3.

In de middagdienst ging het over Zondag 21, de laatste twee vragen en antwoorden.
Het thema was: De weldaden die Gods Kerk in dit leven ontvangt.
Er werd gelezen uit Handelingen 9:26-43.
We zongen de volgende psalmen: Psalm 122:3, Psalm 15:1, Psalm 133:1,2+3, Psalm 130:2 en Psalm 85:1.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door helma »

Zondagmorgen heeft Ds L.A. den Butter (CGK Rijnsburg) gepreekt over Romeinen 6:5,6
Over je identiteit in Christus, n.a.v de Nashvillestorm.
Aangeraden! Eerlijk en Pastoraal.

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/21130
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

Mistig schreef:Afgelopen zondag ging Ds. A. Verschuure in de beide diensten voor.

In de morgendienst stond de geschiedenis van de bloedvloeiende vrouw centraal, vanuit Markus 5.
Er werd gelezen uit Markus 5:17-28.
Er zijn veel (gezondheids)zorgen in de gemeente en ook is een oude zuster van de gemeente overleden.
We begonnen daarom de dienst met het zingen van Psalm 103:8. Verder zongen we Psalm 119:50, Psalm 38:3,6+11, Psalm 51:2 en Psalm 146:3.

In de middagdienst ging het over Zondag 21, de laatste twee vragen en antwoorden.
Het thema was: De weldaden die Gods Kerk in dit leven ontvangt.
Er werd gelezen uit Handelingen 9:26-43.
We zongen de volgende psalmen: Psalm 122:3, Psalm 15:1, Psalm 133:1,2+3, Psalm 130:2 en Psalm 85:1.
Vanmiddag beluisterde ik de Oudejaarsdienst. Ik heb de preek bij "preken beluisteren op internet" aanbevolen.
Dat was wel een ernstige preek, enerzijds zeer in- en aangrijpend, anderzijds de liefde die er in doorklonk.
Een paar jaar geleden had onze predikant dezelfde tekst.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door liz boer »

Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

In de beide morgendiensten(9.00 en 11.00) ging Ds. J.A.W. Verhoeven voor. Hij preekte over Lukas 5: 10b En Jezus zei tegen Simon: Wees niet bevreesd, van nu aan zult u mensen vangen.
Schriftlezing: Lukas 5: 1 t/m 11
Zingen:
Ps 138: 4
Ps 95: 2 en 3
Ps 143: 2
Ps 51: 5 en 7
Ps 40: 5
Ps 145: 4

In de middag en avonddienst(16.30 en 18.30) ging Ds. J. J. Mulder voor. Hij preekte over HC Zondag 36 vr/antw 99 en HC Zondag 37 vr/antw 101
Thema: Gods Naam in de gemeente en in de wereld
1. Gods Naam in onze mond
2. Gods Naam in ons leven
3. Gods Naam in de wereld
Schriftlezingen: Leviticus 24: 10 t/m 16 en Mattheüs 5: 33 t/m 37
Zingen:
Ps 77: 9
Ps 103: 1
Ps 33: 11
Ps 15: 1, 3 en 4
Ps 9: 1, 2 en 10
GDH: 1 en 2
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gesloten