Op huwelijksreis

Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Vakantie

Bericht door henriët »

Luther schreef:
henriët schreef:
Luther schreef: Huh, wat bedoel je?
Had ik niet moeten trouwen???
dat maak jij ervan :langue
nee, ik bedoel, je hebt wellicht een verkeerde planning gemaakt!
Nou, het zal wel aan mij liggen, maar 'k snap het nog steeds niet.
je had ook voor een vakantie kunnen trouwen, 4 dagen ervoor.. ofzo
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door Luther »

henriët schreef:
Luther schreef:
henriët schreef:
Luther schreef: Huh, wat bedoel je?
Had ik niet moeten trouwen???
dat maak jij ervan :langue
nee, ik bedoel, je hebt wellicht een verkeerde planning gemaakt!
Nou, het zal wel aan mij liggen, maar 'k snap het nog steeds niet.
je had ook voor een vakantie kunnen trouwen, 4 dagen ervoor.. ofzo
Heb ik ook gedaan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Vakantie

Bericht door henriët »

Luther schreef:
henriët schreef: je had ook voor een vakantie kunnen trouwen, 4 dagen ervoor.. ofzo
Heb ik ook gedaan.
nou, dan kun je toch eerst lekker op vakantie met elkaar en daarna nog in de reguliere vakantie thuis van je home genieten
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vakantie

Bericht door Terri »

Ik vind het nog altijd jammer dat we het niet hebben gedaan.
Is er nooit meer van gekomen, want we hadden al binnen 2 jaar onze eerste zoon.
Dus ik raad het aan.Zeker nu alles veel jachtiger en drukker is.
Marnix,Daphne en MM veel vreugde toegewenst in de voorbereidingen. :)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Vakantie

Bericht door vlinder »

Ik heb geeneens 4 dagen vrij gehad Luther, dus wat dat betreft....
Wij zijn ook niet op huwelijksreis geweest. Ons huis voelde al als soort vakantie. Voor het eerst zelf koken, wat onwennig, samen zijn, heelijk geen drukte meer. (van daphne en mm kan ik het goed begrijpen. Zij wonen al op zichzelf en dan is samen op vakantie natuurlijk super bijzonder!)
Wij zijn 3 maanden later geweest en hebben in tussentijd heerlijk genoten.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door Luther »

vlinder schreef:Ik heb geeneens 4 dagen vrij gehad Luther, dus wat dat betreft....
Wij zijn ook niet op huwelijksreis geweest. Ons huis voelde al als soort vakantie. Voor het eerst zelf koken, wat onwennig, samen zijn, heelijk geen drukte meer. (van daphne en mm kan ik het goed begrijpen. Zij wonen al op zichzelf en dan is samen op vakantie natuurlijk super bijzonder!)
Wij zijn 3 maanden later geweest en hebben in tussentijd heerlijk genoten.
Geweldig!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Vakantie

Bericht door wim »

4 dagen vrij? Belachelijk. Ik heb zelf niet eens één dag vrij gekregen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door Luther »

wim schreef:4 dagen vrij? Belachelijk. Ik heb zelf niet eens één dag vrij gekregen.
Maar je bent misschien niet getrouwd?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vakantie

Bericht door eilander »

Terri schreef:Ik vind het nog altijd jammer dat we het niet hebben gedaan.
Is er nooit meer van gekomen, want we hadden al binnen 2 jaar onze eerste zoon.
Dus ik raad het aan.Zeker nu alles veel jachtiger en drukker is.
Marnix,Daphne en MM veel vreugde toegewenst in de voorbereidingen. :)
Hier ben ik het mee eens. Ook wij hebben spijt ervan dat we tóen niet het land waar de roots van mijn echtgenote liggen, hebben bezocht. Nu is dat gezien ons gezin onmogelijk.
Hoewel... als ik eerlijk ben: toen dachten we dat het gezien de kosten ervan onmogelijk was. Dus ja... we houden altijd wat te dromen over.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Vakantie

Bericht door JolandaOudshoorn »

eilander schreef:
Terri schreef:Ik vind het nog altijd jammer dat we het niet hebben gedaan.
Is er nooit meer van gekomen, want we hadden al binnen 2 jaar onze eerste zoon.
Dus ik raad het aan.Zeker nu alles veel jachtiger en drukker is.
Marnix,Daphne en MM veel vreugde toegewenst in de voorbereidingen. :)
Hier ben ik het mee eens. Ook wij hebben spijt ervan dat we tóen niet het land waar de roots van mijn echtgenote liggen, hebben bezocht. Nu is dat gezien ons gezin onmogelijk.
Hoewel... als ik eerlijk ben: toen dachten we dat het gezien de kosten ervan onmogelijk was. Dus ja... we houden altijd wat te dromen over.
Hier hetzelfde! Nu dromen we dat we onze kinderen meenemen naar mijn roots. Waar komt je vrouw vandaan, als ik vragen mag?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Vakantie

Bericht door Democritus »

Luther schreef: Ik raad iedereen af om op huwelijksreis te gaan... (Nog afgezien van de kosten.)
Tja heel wat schrijvers over het huwelijk(svorming) zijn het niet eens met deze mening. Bijvoorbeeld Ed Wheat, L.M. Vreugdenhil en Tim Lahaye adviseren zeer sterk om op huwelijksreis te gaan. Belangrijkste reden is om rustig samen te zijn.

Wat de kosten betreft dat is relatief. Voor de één is gelet op zijn inkomen 1000 euro veel en voor de ander niet. Dus kosten is geen primaire norm. Je moet de kosten relateren aan een totale levensstandaard. Ik hou bijvoorbeeld veel van reizen en ben bereid daar geld in te steken. Terwijl andere zaken zoals auto's, kleding etc. mij niet interesseren.

Pas sprak een Amerikaanse selfmade miljardair van Nederlandse afkomst de volgende woorden: Mensen kunnen het overdadig vinden dat ik een huis van 3.000.000 koop maar dat is nog geen 1% van mijn vermogen. Terwijl een ander voor een huis van 200.000 moet lenen bij de bank.Wie leeft er dan boven zijn stand? (kerkt HHK in Soest als hij in Nederland is )

Daarom denk ik dat er met een huwelijksreis niets mis is zolang de kosten welke ermee gemoeid zijn maar passen bij de levensstandaard.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Vakantie

Bericht door Democritus »

Luther schreef:
henriët schreef: dat genieten van je huisje kan echt na de huwelijkreis!
heerlijk jong en onbezonnen!
en t hoeft niet ver, maar er gewoon even uit!
en je daarna settlen in je nieuwe home!
Nee, dat kan niet, want dan begint het gewone leven weer: je moet gaan werken, je hebt weer de dagelijkse gang der dingen, etc.
Ik weet niet wat jij voor je ziet wat betreft dat huis?
Ga je dan samen romantisch op de bank verflucht snuiven?
Of samen roepen oh,ah wat mooi?

Op het moment dat thuis ben ga ik van alles doen en heb ik nog geen rust. Voor mij is een huis een object waar ik in woon en wat op een bepaalde manier comfortabel moet zijn maar verder wordt ik er niet heter of kouder van.

Volgens mij probeer jij een persoonlijke beleving van zulke zaken 'normatief' te projecteren?

Je moet gewoon heel simpel de vraag stellen: Zijn er Bijbels gezien dwingende redenen om niet op huwelijksreis te gaan? Zo nee, dan kan een ieder naar zijn eigen behoefte hier invulling aan geven? Blijkbaar zou jij het niet doen. Maar wij wel....want het is leuk samen voor het eerst op vakantie te gaan en reizen is überhaupt leuk (daarom ben ik ook reisleider :hum).

De één zal zijn geld stoppen in een bruiloft met alles er op en aan en de ander in een huwelijksreis.

Daarnaast is ook een andere leuke vraag: Is door voor een 'luxere' huwelijksreis te kiezen t.o.v. een reguliere vakantie gelijk sprake van overdaad? Of wat is luxe?
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Re: Vakantie

Bericht door Daphne »

:yahoo Zo knap dat er zelfs over ´een huwelijksreis´ gediscuseerd kan worden! Bravo!!! :jongle Als ik alles nog eens nalees, zit Luther volgens mij 1 grote act voor te dragen. Leuk gedaan Luther! ::bye
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

Niks 'afgezien van de kosten'. Ik merk om me heen dat de tegenwoordige pasgehuwden naar allerlei verre, exotische en tropische bestemmingen gaan. Ik zie dat toch een beetje als een valse start.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Re: Vakantie

Bericht door Daphne »

refo schreef:Niks 'afgezien van de kosten'. Ik merk om me heen dat de tegenwoordige pasgehuwden naar allerlei verre, exotische en tropische bestemmingen gaan. Ik zie dat toch een beetje als een valse start.
:haha Refo, jouw bijdragen kan ik altijd wel waarderen! :haha Je hebt wel gelijk hoor. Ik zit op n forum voor dit zulk zaken (jaja...!) en daar gaan ze zelfs naar Canada, Hawai en de Malediven... wow... :oO dan denk ik... wat hebben wij verkeerd gedaan? ;( Ik hou gewoon erg van Griekenland en mijn as. is er nog nooit geweest. Daarbij is het daar dan ook nog rustig (en een beetje aangenaam van temp.!)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Plaats reactie