Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Volg jij de Tour de France?

Ja, op de voet
7
23%
Ja, leuk als er een Nederlander wint
4
13%
Nee, interesseert mij geen bal
10
33%
Nee, dergelijke evenementen moeten we ons verre van houden
9
30%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door BJD »

De Giro, de Ronde van Zwitserland, Ronde van Spanje.. het kan me allemaal weinig boeien...
Zelf houd ik erg van sporten en ook van wielrennen... en zodra de Tour de France gereden gaat worden ben ik daar redelijk van op de hoogte.

Het komt regelmatig voor dat ik (zodra de finish verwacht wordt) de livestream op NOS.nl even aanzet en zo een en ander volg. Wat dat met die tour de france is weet ik niet.. kennelijk trekt het op een of andere manier.. Die andere rondes interesseren mij geen bal.
Als ik in Frankrijk op vakantie zou zijn zou ik ook wel even gaan kijken denk ik.

Velen met mij volgen dit, al dan niet nauwgezet. Ook onder refo's. Maar toch wordt hier nooit voor gewaarschuwd. Net zoals Wimbeldon. Zelf volg ik dat ook een beetje. Het schijnt dat het ook geaccepteerd wordt in Engeland als dit door Christenen gevolgd wordt, en daar gaan kijken..

Met een voetbal evenement wordt er veel gewaarschuwd.. Met een Tour de France, een Wimbeldon hoor je er niet veel over van de kansel..

Is er naar julie meing een verschil. Is het wel niet geoorloofd dergelijke evenementen de volgen?
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door Democritus »

BJD schreef:De Giro, de Ronde van Zwitserland, Ronde van Spanje.. het kan me allemaal weinig boeien...
Zelf houd ik erg van sporten en ook van wielrennen... en zodra de Tour de France gereden gaat worden ben ik daar redelijk van op de hoogte.

Het komt regelmatig voor dat ik (zodra de finish verwacht wordt) de livestream op NOS.nl even aanzet en zo een en ander volg. Wat dat met die tour de france is weet ik niet.. kennelijk trekt het op een of andere manier.. Die andere rondes interesseren mij geen bal.
Als ik in Frankrijk op vakantie zou zijn zou ik ook wel even gaan kijken denk ik.

Velen met mij volgen dit, al dan niet nauwgezet. Ook onder refo's. Maar toch wordt hier nooit voor gewaarschuwd. Net zoals Wimbeldon. Zelf volg ik dat ook een beetje. Het schijnt dat het ook geaccepteerd wordt in Engeland als dit door Christenen gevolgd wordt, en daar gaan kijken..

Met een voetbal evenement wordt er veel gewaarschuwd.. Met een Tour de France, een Wimbeldon hoor je er niet veel over van de kansel..

Is er naar julie meing een verschil. Is het wel niet geoorloofd dergelijke evenementen de volgen?
Lastig. Ik herken veel van bovenstaande. Zelf tennis ik en vind het altijd wel leuk de grote toernooien te volgen. Net zoals ik wel eens met de ijsclub naar Thialf ben geweest voor een NK schaatsen.

Persoonlijk denk ik dat de focus op voetbal vaak overdreven want m.i. als het volgen van professioneel voetbal op problemen stuit dan ook andere sporten. In principe gelden daar dezelfde argumenten voor.

Het bijzondere vind ik alleen als je in Amerika met christenen spreekt daar is dit geen eens een issue die volgen ook (bijna) allemaal honkbal, basketbal, American Football. John Piper halt zelf wel eens dingen aan in zijn preek om iets te verduidelijken.

Wel is een groot verschil tussen voetbal en de overige sporten dat er vaak veel meer negatieve publiciteit omheen is. Ook hierin geld sporten in de VS bijna nooit worden ontsiert door wangedrag.

Lastig!
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door Lourens »

Eerst de TdF, ja, die volg ik helemaal. Op mijn werk had ik tot vandaag altijd de streaming aan staan en straks met de bergetappes ga ik er thuis ook echt voor zitten.
Net zoals de ploegentijdrit trouwens.

Parijs is gelukkig altijd op zondag want dat is de minst interessante rit.De winnaar is dan toch al bekend.

Sport algemeen, gaat mij niet om wangedragingen zo zeer. De enrome geldbedragen die erin omgaan en personen 'gekocht' worden vind ik.
Ik ben een sportliefhebber maar dan puur óm de sport.
De techniek, de tactiek enzovoort vind ik mooi om te zien.
Overigens............ ik blijf er nooit voor thuis of het moet heel bijzonder zijn.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door Luther »

fluitje schreef:Eerst de TdF, ja, die volg ik helemaal. Op mijn werk had ik tot vandaag altijd de streaming aan staan en straks met de bergetappes ga ik er thuis ook echt voor zitten.
Net zoals de ploegentijdrit trouwens.

Parijs is gelukkig altijd op zondag want dat is de minst interessante rit.De winnaar is dan toch al bekend.

Sport algemeen, gaat mij niet om wangedragingen zo zeer. De enrome geldbedragen die erin omgaan en personen 'gekocht' worden vind ik.
Ik ben een sportliefhebber maar dan puur óm de sport.
De techniek, de tactiek enzovoort vind ik mooi om te zien.
Overigens............ ik blijf er nooit voor thuis of het moet heel bijzonder zijn.
Maar juist omdat de rustdag doorgaans op maandag is en de hele karavaan op zondag doordendert, heb ik er moeite mee om het te volgen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door Erasmiaan »

Democritus schreef:
BJD schreef:De Giro, de Ronde van Zwitserland, Ronde van Spanje.. het kan me allemaal weinig boeien...
Zelf houd ik erg van sporten en ook van wielrennen... en zodra de Tour de France gereden gaat worden ben ik daar redelijk van op de hoogte.

Het komt regelmatig voor dat ik (zodra de finish verwacht wordt) de livestream op NOS.nl even aanzet en zo een en ander volg. Wat dat met die tour de france is weet ik niet.. kennelijk trekt het op een of andere manier.. Die andere rondes interesseren mij geen bal.
Als ik in Frankrijk op vakantie zou zijn zou ik ook wel even gaan kijken denk ik.

Velen met mij volgen dit, al dan niet nauwgezet. Ook onder refo's. Maar toch wordt hier nooit voor gewaarschuwd. Net zoals Wimbeldon. Zelf volg ik dat ook een beetje. Het schijnt dat het ook geaccepteerd wordt in Engeland als dit door Christenen gevolgd wordt, en daar gaan kijken..

Met een voetbal evenement wordt er veel gewaarschuwd.. Met een Tour de France, een Wimbeldon hoor je er niet veel over van de kansel..

Is er naar julie meing een verschil. Is het wel niet geoorloofd dergelijke evenementen de volgen?
Lastig. Ik herken veel van bovenstaande. Zelf tennis ik en vind het altijd wel leuk de grote toernooien te volgen. Net zoals ik wel eens met de ijsclub naar Thialf ben geweest voor een NK schaatsen.

Persoonlijk denk ik dat de focus op voetbal vaak overdreven want m.i. als het volgen van professioneel voetbal op problemen stuit dan ook andere sporten. In principe gelden daar dezelfde argumenten voor.

Het bijzondere vind ik alleen als je in Amerika met christenen spreekt daar is dit geen eens een issue die volgen ook (bijna) allemaal honkbal, basketbal, American Football. John Piper halt zelf wel eens dingen aan in zijn preek om iets te verduidelijken.

Wel is een groot verschil tussen voetbal en de overige sporten dat er vaak veel meer negatieve publiciteit omheen is. Ook hierin geld sporten in de VS bijna nooit worden ontsiert door wangedrag.

Lastig!
Ik weet niet welke christenen je dan spreekt maar in kerken zoals de NRC wordt er ook gewoon gewaarschuwd tegen baseball etc.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door MarthaMartha »

Erasmiaan schreef:
Ik weet niet welke christenen je dan spreekt maar in kerken zoals de NRC wordt er ook gewoon gewaarschuwd tegen baseball etc.
Uiteraard, da's een nederlandse kerk, geen amerikaanse...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33251
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door Tiberius »

BJD schreef:Met een voetbal evenement wordt er veel gewaarschuwd.. Met een Tour de France, een Wimbeldon hoor je er niet veel over van de kansel..
Ik heb bij een Tour de France of een Wimbledon nog nooit meegemaakt, dat hele volksstammen veranderen van (redelijk) normale mensen in oranje uitgedoste gekken, die wekenlang als uitzinnigen voor het oranje voetbalkalf knielen.
Sterker nog: als je niet aan al die afgoderij en wereldgelijkvormigheid mee kan en wilt doen, word je voor achterlijk versleten.
Terwijl al die oranje rotzooi bij het eerste beste verlies weer in de kliko gedumpt wordt.

Dat zal het verschil wel zijn.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door MarthaMartha »

Wat ik bij voetbal enorm moeilijk vindt is dat die voetballers de hemel in worden geprezen, ze worden aangemoedigd en verafgoodt, hun foto's verschijnen overal... Maar als ze verliezen dan worden ze volledig afgebrand. Wat er dán over hen gezegd wordt vind ik beneden alle waardigheid, zo ga je niet met mensen om. Ik neem altijd aan dat ze niet voor de lol verliezen, dat ze hun best doen om te winnen.... en dan zó? Moest mijn baas eens doen als ik een inschattingsfout maakte... of iets fout doe wat ik had kunnen voorzien... we zouden het geen van allen pikken....

Hoe dat bij andere sporten is weet ik niet... (maar het feit dat ik dat niet weet zegt misschien al genoeg, want bij voetbal ontkom je er niet aan, je hoort het of je wilt of niet).
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:Wat ik bij voetbal enorm moeilijk vindt is dat die voetballers de hemel in worden geprezen, ze worden aangemoedigd en verafgoodt, hun foto's verschijnen overal... Maar als ze verliezen dan worden ze volledig afgebrand. Wat er dán over hen gezegd wordt vind ik beneden alle waardigheid, zo ga je niet met mensen om. Ik neem altijd aan dat ze niet voor de lol verliezen, dat ze hun best doen om te winnen.... en dan zó? Moest mijn baas eens doen als ik een inschattingsfout maakte... of iets fout doe wat ik had kunnen voorzien... we zouden het geen van allen pikken....

Hoe dat bij andere sporten is weet ik niet... (maar het feit dat ik dat niet weet zegt misschien al genoeg, want bij voetbal ontkom je er niet aan, je hoort het of je wilt of niet).
t'Is even off-topic, maar jouw fout wordt bestraft met een opmerking, correctie of weet ik wat.
De financiële impact van jouw fout is, met alle respect, veel geringer.

Maar wat die voetballers bijelkaar trappen is van een geheel andere orde.
Gaat het dan fout, dan gaat het om (zeer veel) geld.

Maar ach, wat kan mij die voetballers ook schelen........
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:
MarthaMartha schreef:Wat ik bij voetbal enorm moeilijk vindt is dat die voetballers de hemel in worden geprezen, ze worden aangemoedigd en verafgoodt, hun foto's verschijnen overal... Maar als ze verliezen dan worden ze volledig afgebrand. Wat er dán over hen gezegd wordt vind ik beneden alle waardigheid, zo ga je niet met mensen om. Ik neem altijd aan dat ze niet voor de lol verliezen, dat ze hun best doen om te winnen.... en dan zó? Moest mijn baas eens doen als ik een inschattingsfout maakte... of iets fout doe wat ik had kunnen voorzien... we zouden het geen van allen pikken....

Hoe dat bij andere sporten is weet ik niet... (maar het feit dat ik dat niet weet zegt misschien al genoeg, want bij voetbal ontkom je er niet aan, je hoort het of je wilt of niet).
t'Is even off-topic, maar jouw fout wordt bestraft met een opmerking, correctie of weet ik wat.
De financiële impact van jouw fout is, met alle respect, veel geringer.

Maar wat die voetballers bijelkaar trappen is van een geheel andere orde.
Gaat het dan fout, dan gaat het om (zeer veel) geld.

Maar ach, wat kan mij die voetballers ook schelen........
ja, dat is een financiële strop en dat vinden we dan een ramp.... maar de psychische schade die ik toe kan brengen, of die we vervolgens toebrengen aan de voetballers telt dan niet, terwijl die voor mij vele malen zwaarder weegt....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:
jvdg schreef:
MarthaMartha schreef:Wat ik bij voetbal enorm moeilijk vindt is dat die voetballers de hemel in worden geprezen, ze worden aangemoedigd en verafgoodt, hun foto's verschijnen overal... Maar als ze verliezen dan worden ze volledig afgebrand. Wat er dán over hen gezegd wordt vind ik beneden alle waardigheid, zo ga je niet met mensen om. Ik neem altijd aan dat ze niet voor de lol verliezen, dat ze hun best doen om te winnen.... en dan zó? Moest mijn baas eens doen als ik een inschattingsfout maakte... of iets fout doe wat ik had kunnen voorzien... we zouden het geen van allen pikken....

Hoe dat bij andere sporten is weet ik niet... (maar het feit dat ik dat niet weet zegt misschien al genoeg, want bij voetbal ontkom je er niet aan, je hoort het of je wilt of niet).
t'Is even off-topic, maar jouw fout wordt bestraft met een opmerking, correctie of weet ik wat.
De financiële impact van jouw fout is, met alle respect, veel geringer.

Maar wat die voetballers bijelkaar trappen is van een geheel andere orde.
Gaat het dan fout, dan gaat het om (zeer veel) geld.

Maar ach, wat kan mij die voetballers ook schelen........
ja, dat is een financiële strop en dat vinden we dan een ramp.... maar de psychische schade die ik toe kan brengen, of die we vervolgens toebrengen aan de voetballers telt dan niet, terwijl die voor mij vele malen zwaarder weegt....
Je hebt helemaal, helemaal gelijk MM, ik wou dat ik het kon veranderen.
Maar laten we dat ieder op zijn bescheiden manier naar de mate waarin ons dat geschonken is proberen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door Marnix »

Ik volg de Tour wel. Niet op de voet, daarom heb ik de bovenste optie nog maar niet aangevinkt. Dat doet vermoeden dat ik 3 weken lang aan de buis gekluisterd zit. Ik moet ook gewoon kijken. Maar af en toe werp ik wel eens een blik op het tv-scherm hier en vi het verslag blijf ik wel een beetje op de hoogte. Overigens hebben die vlakke etappes ook minder mijn aandacht dan de bergetappes. Die wil ik wel aandachtig volgen als ik er de mogelijkheid toe heb.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door Marco »

Tiberius schreef:Ik heb bij een Tour de France of een Wimbledon nog nooit meegemaakt, dat hele volksstammen veranderen van (redelijk) normale mensen in oranje uitgedoste gekken, die wekenlang als uitzinnigen voor het oranje voetbalkalf knielen.
Sterker nog: als je niet aan al die afgoderij en wereldgelijkvormigheid mee kan en wilt doen, word je voor achterlijk versleten.
Terwijl al die oranje rotzooi bij het eerste beste verlies weer in de kliko gedumpt wordt.

Dat zal het verschil wel zijn.
Vind ik een onevenwichtige reactie, want:
1. Je overdrijft schromelijk. Dat er volksstammen zijn die zich uitdossen betekent niet dat je meteen voor achterlijk wordt versleten als je niet meedoet. Lang niet overal tenminste.
2. Dat betekent nog niet dat daarom voetbal niet goed is, of dat 'wij' daarom niet van een voetbalwedstrijd kunnen genieten. Een WK voetbal is net zoiets als de Tour: de besten in de sport komen bij elkaar en 'vechten' het uit. En dat levert een spektakel op.

Maar nu over de Tour. Ik heb geen optie aangevinkt. Ik volg het een beetje, en als ze in de bergen komen wel wat meer, als ik gelegenheid heb. Vooral de etappes in de Alpen, want in dat gebied heb ik aardig wat fietskilometers liggen. Jammer dat de Col du Galibier er dit jaar niet inzit.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33251
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door Tiberius »

Marco schreef:1. Je overdrijft schromelijk. Dat er volksstammen zijn die zich uitdossen betekent niet dat je meteen voor achterlijk wordt versleten als je niet meedoet. Lang niet overal tenminste.
Ik wil je bij dezen hartelijk uitnodigen om eens in ons dorp langs te komen tijdens de volgende voetbalwedstrijden. Dan kunnen we misschien gelijk eens wat wijken in Rotterdam inspecteren.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Tour de France 2009.. hoe wordt dat onder ons beleefd?

Bericht door Marnix »

Kijk, ik zocht ook al zo'n extra optie. Kan die worden toegevoegd? "Ik volg het een beetje"?

En ja, jammer van de Galibier. Maar ja, wel de Mont Ventoux vlak voor het slot. Das wel mooi :)

Tiberius, Marco zegt: Lang niet overal. In een aantal echte volksbuurtwijken hangt het allicht helemaal vol met oranje. Wil dat zeggen dat voetbal dus verkeerd is? Het hangt er in die wijken met Kerst vast ook vol met kerstmannen, kersbomen, kerstlampjes enzovoorts. Moet je op basis daarvan dan ook stellen dat Kerst vieren fout is? ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gesloten