Onze Auto visie

Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Onze Auto visie

Bericht door henriët »

memento schreef:ijdelheid der ijdelheden...
t is al ijdelheid...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Onze Auto visie

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 20 okt 2009, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Onze Auto visie

Bericht door Marco »

1. Ja
2. Ja.
3. Mijn vrouw heeft/rijdt een rode Peugeot 205, ikzelf rijd (meestal) in de lease-Renault Megane Grand Tour (= de stationwagen) 1.5 dCi 105 Tech Line.
4. Op het moment bieden de Franse merken de leukste auto's. Duitsers zijn vaak saai en niet altijd zo degelijk als hun reputatie. De 'Peugeot-neus' van de nieuwe modellen vind ik minder mooi. Citroen en Renault dus..
5. Tsja.. Ik zou nog wel eens een Citroen Méhari willen rijden.
6. Tot nu toe bevallen beide auto's uitstekend. Voor wat betreft de Renault (rijd ik het meest in): lekker comfortabele en stille auto die best wel door een bocht te krijgen is, ook als het wegdek eens wat slechter is (de harder geveerde Duitsers laten het dan afweten). Toch voel je nog wel wat er onder de voorwielen gebeurt. De ruimte is ideaal: met de bank plat gooi je de hele wereld er in (nou ja.. een fiets bijvoorbeeld zonder problemen).
7. Een Méhari!
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Onze Auto visie

Bericht door Gabrielle »

Mijn auto visie :

een auto is een ding waarmee je je van a naar b kunt verplaatsen.
niet meer en niet minder

géén heilige koe, waar je bij elk krasje of deukje buikpijn krijgt. ( helaas moet ik constateren dat veel mensen hiermee instemmen, tot op het moment dat er daadwerkelijk een krasje op de lak zit, dan blijven ze erover zeuren, .... :fi )

daarom zolang het maar rijdt, maakt het mij niet uit.
haaf
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 jul 2006, 21:53

Re: Onze Auto visie

Bericht door haaf »

-DIA- schreef:Ik dacht dat het eens tijd werd voor een nieuw topic.

Er wordt over vanalles gesproken, maar ik mis nog een topic
over auto's en aanverwante onderwerpen.

Even een paar vraagjes om elkaar wat te leren kennen:

1. Heb je je rijbewijs?

2. Heb je een auto?

3. zo ja, welk merk en type?

4. Heb je voorkeur voor een bepaald merk?

5. Wel(ke) merk(en) spre(ekt)en je het meest aan?

6. Tevreden met je huidige auto?

7. Als je er het geld voor had, welke auto zou
je dan graag willen?

Zo dat waren wat vraagjes. Je kan hier alles
over AUTO's, VERKEER, OPENBAAR VERVOER, etc
kwijt...
Vooruit dan maar..
1. Ja
2. Ja
3. Mercedes 190D
4. Mercedes natuurlijk
5. Mercedes! Volvo of Saab mag ook nog wel
6. Zeker
7. tja.. Nieuw model C-klasse of eigenlijk nog liever een mooie S-klasse uit de jaren 80..
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Onze Auto visie

Bericht door Bonny »

henriët schreef:
memento schreef:ijdelheid der ijdelheden...
t is al ijdelheid...
Prediker 2:24 Is het dan niet goed voor den mens, dat hij ete en drinke, en dat hij zijn ziel het goede doe genieten in zijn arbeid? Ik heb ook gezien, dat zulks van de hand Gods is.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Onze Auto visie

Bericht door JolandaOudshoorn »

ik heb een rijbewijs, ik heb een auto, hij is rood, heeft 4 wielen en het is een VW Vento en verder...
het boeit mij niet. Maar omdat mijn man een VW-fan is, zal ik waarschijnlijk niet in iets anders rijden dan een VW
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33246
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Onze Auto visie

Bericht door Tiberius »

Zoiets?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Onze Auto visie

Bericht door Lassie »

1. Heb je je rijbewijs?
ja
2. Heb je een auto?
m'n man heeft een auto
3. zo ja, welk merk en type?
Mitsubishi Lancer Station Wagon
4. Heb je voorkeur voor een bepaald merk?
nee, als die maar op gas rijdt
5. Wel(ke) merk(en) spre(ekt)en je het meest aan?
geen
6. Tevreden met je huidige auto?
jeps, lekker grote auto
7. Als je er het geld voor had, welke auto zou
je dan graag willen?
De nieuwste Jeep
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Onze Auto visie

Bericht door Marnix »

Gabrielle schreef:Mijn auto visie :

een auto is een ding waarmee je je van a naar b kunt verplaatsen.
niet meer en niet minder

géén heilige koe, waar je bij elk krasje of deukje buikpijn krijgt. ( helaas moet ik constateren dat veel mensen hiermee instemmen, tot op het moment dat er daadwerkelijk een krasje op de lak zit, dan blijven ze erover zeuren, .... :fi )

daarom zolang het maar rijdt, maakt het mij niet uit.
Hehe.... maar als je nou mocht kiezen tussen twee auto's, eentje mag je gratis meenemen: een mooie audi of totaal kleurloze saaie auto, waar zou je dan voor kiezen? :) Zou de kans dan precies 50/50 zijn? :)

Ik geloof niet dat je totaal onbeinvloed bent door hoe een auto er uit ziet, hoe nieuw hij is, de kleur etc. Als hij maar rijdt maakt het niet uit? Verder ben ik het overigens helemaal met je nuancering eens, veel mensen hechten er veel te veel waarde aan. Mij zou het inderdaad ook weinig schelen en ik zou nooit een dure auto kopen, tenzij ik echt veel te veel geld zou hebben. Maar als ik mocht kiezen tussen een Daihatsu Cuore zonder stuurbekrachtiging enzo en een Audi A6, zou ik toch echt niet zeggen: Maakt niet uit, als het maar rijdt.

Maar goed, laat ik eerst ooit mijn rijbewijs maar eens halen :D Binnenkort maar eens beginnen, Joanne kan al wel rijden en het is dan wel zo eerlijk als ik mijn rijbewijs ook een keer haal :) Straks staat er een auto voor de deur en moet zij altijd de BOB zijn :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Onze Auto visie

Bericht door freek »

Marnix schreef:
Gabrielle schreef:Mijn auto visie :

een auto is een ding waarmee je je van a naar b kunt verplaatsen.
niet meer en niet minder

géén heilige koe, waar je bij elk krasje of deukje buikpijn krijgt. ( helaas moet ik constateren dat veel mensen hiermee instemmen, tot op het moment dat er daadwerkelijk een krasje op de lak zit, dan blijven ze erover zeuren, .... :fi )

daarom zolang het maar rijdt, maakt het mij niet uit.
Hehe.... maar als je nou mocht kiezen tussen twee auto's, eentje mag je gratis meenemen: een mooie audi of totaal kleurloze saaie auto, waar zou je dan voor kiezen? :) Zou de kans dan precies 50/50 zijn? :)

Ik geloof niet dat je totaal onbeinvloed bent door hoe een auto er uit ziet, hoe nieuw hij is, de kleur etc. Als hij maar rijdt maakt het niet uit? Verder ben ik het overigens helemaal met je nuancering eens, veel mensen hechten er veel te veel waarde aan. Mij zou het inderdaad ook weinig schelen en ik zou nooit een dure auto kopen, tenzij ik echt veel te veel geld zou hebben. Maar als ik mocht kiezen tussen een Daihatsu Cuore zonder stuurbekrachtiging enzo en een Audi A6, zou ik toch echt niet zeggen: Maakt niet uit, als het maar rijdt.

Maar goed, laat ik eerst ooit mijn rijbewijs maar eens halen :D Binnenkort maar eens beginnen, Joanne kan al wel rijden en het is dan wel zo eerlijk als ik mijn rijbewijs ook een keer haal :) Straks staat er een auto voor de deur en moet zij altijd de BOB zijn :D
Hoe bestaat het dat jij zo lang zonder rijbewijs kunt??? :oO
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Onze Auto visie

Bericht door Marnix »

Hoezo zou dat niet kunnen? In woon in stad waarin ik bijna alles met de fiets (goede mountainbike) en af en toe het OV doe. Met de trein kan je vanaf Arnhem alle kanten op. Naar mijn werk (Hilversum) gaat het met de trein waarschijnlijk sneller dan met de auto. Ik heb geen vrienden wonen in allerlei uithoeken en zeeuwse eilanden waar je na 6 uur niet meer met de bus kan komen of vertrekken en zo :)

Waar heb ik die auto zo hard voor nodig? Ik mis hem nog totaal niet, het is duur, milieuonvriendelijk. :)

Ik zeg altijd maar: Je wordt pas echt afhankelijk van een auto op het moment dat je er een hebt :)

p.s. Ik verbaas me wat voor afstandjes mensen met de auto gaan doen op het moment dat ze er een hebben. Fietsen? Hm toch maar de auto. Het is te koud, ik heb geen zin, ik ben laat etc. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Onze Auto visie

Bericht door JolandaOudshoorn »

Tiberius schreef:Zoiets?
Afbeelding
hihi, ja.
O ja, als we geld hadden dan zouden we een audi rs 6 of zoiets aanschaffen. Vanwege de snelheid.....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Onze Auto visie

Bericht door freek »

Marnix schreef:Hoezo zou dat niet kunnen? In woon in stad waarin ik bijna alles met de fiets (goede mountainbike) en af en toe het OV doe. Met de trein kan je vanaf Arnhem alle kanten op. Naar mijn werk (Hilversum) gaat het met de trein waarschijnlijk sneller dan met de auto. Ik heb geen vrienden wonen in allerlei uithoeken en zeeuwse eilanden waar je na 6 uur niet meer met de bus kan komen of vertrekken en zo :)

Waar heb ik die auto zo hard voor nodig? Ik mis hem nog totaal niet, het is duur, milieuonvriendelijk. :)

Ik zeg altijd maar: Je wordt pas echt afhankelijk van een auto op het moment dat je er een hebt :)

p.s. Ik verbaas me wat voor afstandjes mensen met de auto gaan doen op het moment dat ze er een hebben. Fietsen? Hm toch maar de auto. Het is te koud, ik heb geen zin, ik ben laat etc. :)
Dat laatste is waar. Sinds mijn broertje zijn rijbewijs en een auto heeft, heeft hij zijn fiets niet meer aangeraakt. Terwijl ik mijn auto in het dorp zelf nooit gebruik. Ik fiets nog steeds heel graag, al is dat ook te maken met financiële overwegingen :haha

ik ben wel blij met mijn rijbewijs en mijn auto. In het Land van Heusden en Altena kom je na 6:00 's avonds nergens meer. Alleen nog in Utrecht, maar naar Dordrecht of Gorinchem gaat er niks meer. Waardeloos!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Onze Auto visie

Bericht door memento »

JolandaOudshoorn schreef: O ja, als we geld hadden dan zouden we een audi rs 6 of zoiets aanschaffen. Vanwege de snelheid.....
Auto's die snel kunnen. Daar heeft een christen in Nederland toch niets aan...
Plaats reactie