Family conference 2009

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Family conference 2009

Bericht door Bert Mulder »

Hosted by First PRC of Edmonton, Alberta, Canada

July 2-5, 2009

"Calvin & The Christian Family Life"

Join in a week of uplifting Christian Fellowship
Speakers:
• Prof. D.Engelsma
• Prof. B.Gritters
• Rev. J.Marcus


Visit our website: EdmontonPRC.org
http://www.edmontonprc.org
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Family conference 2009

Bericht door Marnix »

Is dat geen concurrentie met de kerk? ;)

Overigens hoort dit denk ik op het prikbord thuis?

Klinkt trouwens interessant, het is alleen niet echt naast de deur.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Family conference 2009

Bericht door J.C. Philpot »

Marnix schreef:Is dat geen concurrentie met de kerk? ;)
Volgens de aankondiging word het door de kerk georganiseerd, het lijkt me niet dat men met zichzelf concurreert. Het lijkt mij ook interessant en samenbindend.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Family conference 2009

Bericht door freek »

Bert, betaald jullie kerk ook een reiskostenvergoeding?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Family conference 2009

Bericht door Bert Mulder »

freek schreef:Bert, betaald jullie kerk ook een reiskostenvergoeding?
Zoveel geld hebben we helaas niet...

Wat denk ik een goed ding is, anders kwamen alleen mensen omdat het gratis is...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Family conference 2009

Bericht door jvdg »

Bert,

Is het te rechtvaardigen voor mij als in Nederland woonachtige een zo'n grote reis te aanvaarden om deze profs en 1 reverend te beluisteren.

Ik acht vele van onze theologen/predikanten in het oude vaderland in staat om ook bij zo'n conference in Nederland te refereren.

En mocht de impact van de geachte sprekers dermate groot zijn, is er dan, zoals freek aal angaf, de mogelijkheid dat in onze reis- en verblijfkosten wordt voorzien? :)

Overigens, van harte, een goede conferentie toegewenst!
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Family conference 2009

Bericht door Bert Mulder »

Zoals ik zei, hebben we niet zoveel geld.

Inderdaad, zoals je zegt, is het waarschijnlijk niet financieel rendabel om hier te komen, als het alleen is om 3 lezingen en 2 preken te horen.

Zoals je zelf ook zegt, zijn er in Nederland ook nog getrouwe predikanten.

Temeer daar die lezingen en preken waarschijnlijk ook beschikbaar gesteld zullen worden, beide op onze website en via CD/DVD...

En als je een voorproefje wil hebben van lezingen/preken hier, wil ik je wel copies sturen van onze laatste conferentie..

Dat neemt niet weg, dat er meer vast zit aan zo'n conferentie dan alleen de preken en lezingen, namelijk ook de gemeenschap met andere gelovigen.

En natuurlijk is Canada, Alberta, en ook vooral de Rocky Mountains prachtig vakantieland...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Family conference 2009

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:Zoals ik zei, hebben we niet zoveel geld.

Inderdaad, zoals je zegt, is het waarschijnlijk niet financieel rendabel om hier te komen, als het alleen is om 3 lezingen en 2 preken te horen.

Zoals je zelf ook zegt, zijn er in Nederland ook nog getrouwe predikanten.

Temeer daar die lezingen en preken waarschijnlijk ook beschikbaar gesteld zullen worden, beide op onze website en via CD/DVD...

En als je een voorproefje wil hebben van lezingen/preken hier, wil ik je wel copies sturen van onze laatste conferentie..

Dat neemt niet weg, dat er meer vast zit aan zo'n conferentie dan alleen de preken en lezingen, namelijk ook de gemeenschap met andere gelovigen.

En natuurlijk is Canada, Alberta, en ook vooral de Rocky Mountains prachtig vakantieland...
Één onzer wensen is idd die streken te bezoeken.
Ik heb daar nog aardig wat familieleden wonen.
Hardwerkende boeren en dienstverleners.

Helaas allemaal afgedwaald van.......
Het is vaak: Ik heb dit en dat bereikt.....Zie onze prestaties.....Wij hebben........ etc...
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Family conference 2009

Bericht door Marnix »

Hm ja als je toch nog op vakantie wil en altijd al die kant op wilde, is het natuurlijk goed te combineren. JvdG, wat houdt je tegen om daar op vakantie te gaan? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Family conference 2009

Bericht door Bert Mulder »

http://www.edmontonprc.org/2009FamilyConference.htm

Er is nu meer informatie, als we dichter bij de datum komen. Ook is registratie nu open:
Family Conference 2009
July 3-5
Hosted by First Protestant Reformed Church of Edmonton, Alberta, Canada
Theme: Calvin and the Christian Family Life

Speakers: (topics)
Prof. David J. Engelsma: "Calvin's Influence on the Family"
Prof. Barret L. Gritters: "Calvin on the Catechizing of our Children"
Rev. John P. Marcus: "Calvin on Family Discipline"

Schedule:
(For more detailed schedule click here.)
July 3-5, 2009 (Note: we have dropped July 2 from the schedule)
Friday, July 3 Registration and Lecture 1
Saturday, July 4 Lectures 2 and 3
Sunday, July 5 Worship services at 10:00 AM and 3:00 PM

Miscellaneous Information

Important Border Crossing Information!

Accommodation Information Page

Online Registration Form
(Registration is free, but is necessary to help us in planning. Deadline for registration is May 1. Early registration is appreciated.)

Total number of persons registered to date: 34

Location:
Edmonton, Alberta, Canada

Join us for a week of uplifting Christian fellowship and gain a biblical perspective on the family.

John Calvin, whose 500th birthday is celebrated this year, greatly influenced the beliefs and practices of many churches. In this conference, his teachings regarding the family will be examined in the light of Scripture.

If you have any QUESTIONS regarding the family conference, please e-mail us at PRCFamilyConferenceshaw.ca.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Family conference 2009

Bericht door Bert Mulder »

En hier kun je naar de lezingen en preken van de conferentie luisteren, of eventueel downloaden:

http://www.edmontonprc.org/sermons-2009.htm

alsook vele andere preken....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie