Benzine

wat vinden jullie van de benzine kosten

Peiling eindigde op 05 jul 2008, 12:00

schandalig duur
17
61%
valt mee
4
14%
helemaal niet duur
7
25%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Benzine

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:
Rens schreef:
rekcor schreef:Ik vind het een goede zaak, die hoge olieprijzen. Goed voor onszelf (fiets ipv auto), goed voor het milieu (minder uitlaatgassen, maar ook minder verspilling van plastic e.d.) en goed om onze consumptiedrift wat af te remmen.

Een zegen!

(p.s. ben zelf autobezitter)
die kant van het verhaal klopt wel, maar des te minder er wordt getankt (en dus gereden/gevaren) des te minder pecunia voor de schatkist, hetzelfde geldt voor het roken......als iedereen nou eens een week of twee niet rijdt of rookt..........pffffffff, dát gaat de schatkist een klap geld kosten................
Het punt is, veel mensen kunnen niet anders (en dan bedoel ik autorijden) Juist deze mensen pak je dus! Voor mij is het idd niet zo moeilijk om de auto te laten staan, voor mijn man is het praktisch onmogelijk om zonder auto zijn geld te verdienen!
dat probleem heb ik ook............
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Benzine

Bericht door Oude-Waarheid »

JolandaOudshoorn schreef:
Rens schreef:
rekcor schreef:Ik vind het een goede zaak, die hoge olieprijzen. Goed voor onszelf (fiets ipv auto), goed voor het milieu (minder uitlaatgassen, maar ook minder verspilling van plastic e.d.) en goed om onze consumptiedrift wat af te remmen.

Een zegen!

(p.s. ben zelf autobezitter)
die kant van het verhaal klopt wel, maar des te minder er wordt getankt (en dus gereden/gevaren) des te minder pecunia voor de schatkist, hetzelfde geldt voor het roken......als iedereen nou eens een week of twee niet rijdt of rookt..........pffffffff, dát gaat de schatkist een klap geld kosten................
Het punt is, veel mensen kunnen niet anders (en dan bedoel ik autorijden) Juist deze mensen pak je dus! Voor mij is het idd niet zo moeilijk om de auto te laten staan, voor mijn man is het praktisch onmogelijk om zonder auto zijn geld te verdienen!
Maar als je de auto voor je werk nodig hebt dan kun je de onkosten wel meestal aftrekken
van de belasting of aan de werkgever declaleren toch?
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: Benzine

Bericht door rekcor »

Zonder een oplossing te kunnen bieden voor de directe problemen (tussen (), betaalt de baas niet mee aan de benzine?): volgens mij is een stuk minder mobiliteit zo slecht nog niet. Was het niet Pascal die zei dat veel oorlogen beginnen omdat mensen niet op hun stoel kunnen blijven zitten?

Nu ja, in ieder geval: een wereld waarin:
  • mensen dicht bij het werk wonen
  • mensen dicht bij familie/vrienden blijven wonen;
  • voedsel lokaal geproduceerd wordt;
is zo'n slechte wereld nog niet. Goed, het gaat misschien wat pijn doen in de portemonnee de komende 10 jaar, maar ik vind het de moeite waard! De mens is niet gemaakt om voortdurend grote afstanden af te leggen.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Benzine

Bericht door MarthaMartha »

Oude-Waarheid schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Het punt is, veel mensen kunnen niet anders (en dan bedoel ik autorijden) Juist deze mensen pak je dus! Voor mij is het idd niet zo moeilijk om de auto te laten staan, voor mijn man is het praktisch onmogelijk om zonder auto zijn geld te verdienen!
Maar als je de auto voor je werk nodig hebt dan kun je de onkosten wel meestal aftrekken
van de belasting of aan de werkgever declaleren toch?
Maar de reiskosten vergoeding van de werkgever is al láng niet meer toereikend (bij mij niet tenminste)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Benzine

Bericht door MarthaMartha »

rekcor schreef:Zonder een oplossing te kunnen bieden voor de directe problemen (tussen (), betaalt de baas niet mee aan de benzine?): volgens mij is een stuk minder mobiliteit zo slecht nog niet. Was het niet Pascal die zei dat veel oorlogen beginnen omdat mensen niet op hun stoel kunnen blijven zitten?

Nu ja, in ieder geval: een wereld waarin:
  • mensen dicht bij het werk wonen
  • mensen dicht bij familie/vrienden blijven wonen;
  • voedsel lokaal geproduceerd wordt;
is zo'n slechte wereld nog niet. Goed, het gaat misschien wat pijn doen in de portemonnee de komende 10 jaar, maar ik vind het de moeite waard! De mens is niet gemaakt om voortdurend grote afstanden af te leggen.
tja........ maar soms is datlastig. Ik heb een sollicitatie weg gedaan, puur om het feit dat ik van die twee uur reistijd per dag af wil. Verhuizen wil ik niet, omdat ik hier mijn vrienden en de gemeente heb. Maar ik zal toch met pijn in het hart afscheid nemen van mijn huidige baan als het zover komt, ik heb het er reuze naar mijn zin. Voor de stabiliteit in de organisatie is het ook niet geweldig. Je hebt gelijk dat bovenstaande ideaal zou zijn. maar we leven in een maatschappij waar dat allemaal anders ligt. Ik vraag me af of dat terug te draaien is. Ik heb vrienden die voor een vergadering heen en weer vliegen naar Parijs, Brussel of Berlijn of Londen, op één dag............... dan valt opeens mijn twee uur weer mee......
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Benzine

Bericht door Tiberius »

MarthaMartha schreef:
Oude-Waarheid schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Het punt is, veel mensen kunnen niet anders (en dan bedoel ik autorijden) Juist deze mensen pak je dus! Voor mij is het idd niet zo moeilijk om de auto te laten staan, voor mijn man is het praktisch onmogelijk om zonder auto zijn geld te verdienen!
Maar als je de auto voor je werk nodig hebt dan kun je de onkosten wel meestal aftrekken
van de belasting of aan de werkgever declaleren toch?
Maar de reiskosten vergoeding van de werkgever is al láng niet meer toereikend (bij mij niet tenminste)
Dan ga je toch solliciteren? :nananere
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Benzine

Bericht door MarthaMartha »

Tiberius schreef:
MarthaMartha schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Maar als je de auto voor je werk nodig hebt dan kun je de onkosten wel meestal aftrekken
van de belasting of aan de werkgever declaleren toch?
Maar de reiskosten vergoeding van de werkgever is al láng niet meer toereikend (bij mij niet tenminste)
Dan ga je toch solliciteren? :nananere
hé, kreeg jij geen waarschuwing van dit forum dat er een nieuw bericht was geplaatst en dat het misschien handig was om die eerst te lezen? :haha :haha :haha
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Benzine

Bericht door Tiberius »

MarthaMartha schreef:hé, kreeg jij geen waarschuwing van dit forum dat er een nieuw bericht was geplaatst en dat het misschien handig was om die eerst te lezen? :haha :haha :haha
Nog niets gezien. Stuur nog maar eens. :hum
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Benzine

Bericht door refo »

Oude-Waarheid schreef: Maar als je de auto voor je werk nodig hebt dan kun je de onkosten wel meestal aftrekken
van de belasting of aan de werkgever declaleren toch?
In loondienst: 19 cent per kilometer mag belastingvrij vergoed worden. Het meerdere is belast. Maar het mag, de werkgever moet niets, meestal.
Aftrekbaar is er niets.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Benzine

Bericht door refo »

..
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Benzine

Bericht door MarthaMartha »

refo schreef:Wij kunnen eventueel wel 10000 DE punten gebruiken, voor het geval ze in de weg liggen.
whahahaa... verkeerde topic! (denk ik)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Benzine

Bericht door refo »

MarthaMartha schreef:
refo schreef:Wij kunnen eventueel wel 10000 DE punten gebruiken, voor het geval ze in de weg liggen.
whahahaa... verkeerde topic! (denk ik)
Dat klopt ja. Ik was aan het lezen in de puntentopic. Ik maak een reactie en hij komt hier terecht???!!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Benzine

Bericht door MarthaMartha »

refo schreef:
MarthaMartha schreef:
refo schreef:Wij kunnen eventueel wel 10000 DE punten gebruiken, voor het geval ze in de weg liggen.
whahahaa... verkeerde topic! (denk ik)
Dat klopt ja. Ik was aan het lezen in de puntentopic. Ik maak een reactie en hij komt hier terecht???!!
da's helemaal vreemd........
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Benzine

Bericht door Tiberius »

Je zou er een punthoofd van krijgen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Benzine

Bericht door refo »

MarthaMartha schreef: da's helemaal vreemd........
Ik ben wel multi tasking bezig, maar dit was één handeling. 't Was tenslotte maar 1 zinnetje.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie