goede keuken gekocht?

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door Lassie »

nou als ik kan kiezen tussen een keuken van 1600 euro of een keuken van 16.000 euro ga ik voor de 1600 euro. Omdat ik het niet waard vindt om 16.000 euro's uit te geven aan een keuken. Ondanks dat ik graag kook en bak. Sta best veel in de keuken. En nu gaat het ook prima in deze oude keuken op een gasstelletje nog wel.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door Marnix »

Hm ja. Mijn huisgenoot kocht een tweedehands keuken via marktplaats ofzo :D Andere grepen op de kastjes RVS-platen tegen de wand, spotjes ingebouwd... ziet er heel mooi uit voor heel weinig geld. Zal wel een keer een foto maken. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23813
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door refo »

Lassie schreef:nou als ik kan kiezen tussen een keuken van 1600 euro of een keuken van 16.000 euro ga ik voor de 1600 euro. Omdat ik het niet waard vindt om 16.000 euro's uit te geven aan een keuken. Ondanks dat ik graag kook en bak. Sta best veel in de keuken. En nu gaat het ook prima in deze oude keuken op een gasstelletje nog wel.
En als ik denk dat de werkelijke reden is dat je geen 16000 euro hebt? Zit ik er dan erg naast?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door Lassie »

ik heb geen 16.000 euro's. Nee. En als zou ik die hebben dan geef ik het liever uit aan isolatie aan het huis.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door Rens »

refo schreef:
Lassie schreef:nou als ik kan kiezen tussen een keuken van 1600 euro of een keuken van 16.000 euro ga ik voor de 1600 euro. Omdat ik het niet waard vindt om 16.000 euro's uit te geven aan een keuken. Ondanks dat ik graag kook en bak. Sta best veel in de keuken. En nu gaat het ook prima in deze oude keuken op een gasstelletje nog wel.
En als ik denk dat de werkelijke reden is dat je geen 16000 euro hebt? Zit ik er dan erg naast?
hoeveel mensen hebben een keuken die feitelijk van de bank is??? meer dan je denkt....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23813
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door refo »

Rens schreef:
refo schreef:
Lassie schreef:nou als ik kan kiezen tussen een keuken van 1600 euro of een keuken van 16.000 euro ga ik voor de 1600 euro. Omdat ik het niet waard vindt om 16.000 euro's uit te geven aan een keuken. Ondanks dat ik graag kook en bak. Sta best veel in de keuken. En nu gaat het ook prima in deze oude keuken op een gasstelletje nog wel.
En als ik denk dat de werkelijke reden is dat je geen 16000 euro hebt? Zit ik er dan erg naast?
hoeveel mensen hebben een keuken die feitelijk van de bank is??? meer dan je denkt....
Niemand.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door Rens »

refo schreef:
Niemand.
oh....en volgens jou lenen mensen dus niet bij de bank voor het kopen van een keuken??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11398
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door Mister »

Eensch met Rens! Als je weet waar mensen zich allemaal voor in de schulden steken...! :oO
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door Tiberius »

Lassie schreef:ik heb geen 16.000 euro's. Nee. En als zou ik die hebben dan geef ik het liever uit aan isolatie aan het huis.
En wat als je 16.000 euro's hebt EN je huis is al geisoleerd?
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door Rens »

Mister schreef:Eensch met Rens! Als je weet waar mensen zich allemaal voor in de schulden steken...! :oO
grote dure TV's, meubilair, auto's, vakanties, wasmachines, drogers, koelkasten, motoren...ga nog maar effe door.

dat je een huis koopt via de bank is een algemeen aanvaardbaar iets, omdat je van mensen moeilijk kunt verlangen dat ze een paar ton cash op tafel leggen (zelfs de écht rijke mensen doen het: een hypotheek nemen)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23813
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door refo »

Rens schreef:
refo schreef:
Niemand.
oh....en volgens jou lenen mensen dus niet bij de bank voor het kopen van een keuken??
Maar dan is die nog niet van de bank.

Lenen is niet erg. Als het maar terugbetaald kan worden.

Je moet lenen voor zaken die steeds duurder worden: een auto bijvoorbeeld. Als je jaarlijks 4800 euro spaart voor een auto en jouw keuze wordt jaarlijks 2400 euro duurder kom je er maar langzaam. Lenen en 4800 per jaar aflossen heeft hetzelfde effect.

Je moet sparen voor zaken die steeds goedkoper worden. Computers, digitale camera's.

Problemen: worden keukens goedkoper of duurder? Idem wasmachines.
Door technolgische verbeteringen kan het zijn dat je door sparen steeds betere (dus duurdere en weer begeerlijkere) zaken kent, waardoor je er ook maar langzaam komt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11398
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door Mister »

Of je kiest voor een andere auto... ;)
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door Gijs83 »

Je hoeft, volgens mij, niet perse alle keukenzaken af te lopen. Als je gewoon ergens een goed gevoel bij hebt. In ieder geval moet er wel goede service en goede kwaliteit geleverd worden en dan kan ik ook bij keukenzaken die op uw budget letten!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door Rens »

Gijs83 schreef:Je hoeft, volgens mij, niet perse alle keukenzaken af te lopen. Als je gewoon ergens een goed gevoel bij hebt. In ieder geval moet er wel goede service en goede kwaliteit geleverd worden en dan kan ik ook bij keukenzaken die op uw budget letten!
Maar, ik mag toch aannemen dat een "merkkeuken" zoals Bruynzeel of Miele e.d. hun geld dubbel en dwars waard zijn......"Miele, er is geen betere" zoals de slogan luidt......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: goede keuken gekocht?

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:"Miele, er is geen betere" zoals de slogan luidt......
Ook geen zwaardere.
Past dus wel in onze kringen. ;)
Plaats reactie