Sport

ben je voor een sportclub?

Peiling eindigde op 25 mei 2008, 16:17

1.ja
5
50%
2.een beetje
4
40%
3.weet niet
0
Geen stemmen
4.nee
1
10%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Marco
Berichten: 3580
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Sport

Bericht door Marco »

Grappig, hoe een stokoud topic ineens weer boven water komt.

Is er onderscheid tussen 'voor een sportclub zijn' en, bijvoorbeeld, van mooie auto's houden, of een favoriete schrijver hebben?
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 906
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Sport

Bericht door Adagio »

Marco schreef:Grappig, hoe een stokoud topic ineens weer boven water komt.
Is er onderscheid tussen 'voor een sportclub zijn' en, bijvoorbeeld, van mooie auto's houden, of een favoriete schrijver hebben?
De overeenkomst kan goed zijn, dat dit allemaal wel verleidelijk is in deze zomer voor christenen.
Marco
Berichten: 3580
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Sport

Bericht door Marco »

Adagio schreef:
Marco schreef:Grappig, hoe een stokoud topic ineens weer boven water komt.
Is er onderscheid tussen 'voor een sportclub zijn' en, bijvoorbeeld, van mooie auto's houden, of een favoriete schrijver hebben?
De overeenkomst kan goed zijn, dat dit allemaal wel verleidelijk is in deze zomer voor christenen.
Dat denk ik ook. Maar ik heb nog n o o i t een waarschuwend artikel gelezen tegen favoriete schrijvers. :livre
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Sport

Bericht door Dodo »

Ik vind de Olympische spelen vaak wel leuk om naar te kijken. Interessant, al die verschillende sporten.
Wie teveel van sport houdt, kan het jaar rond zondigen daarmee.
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 906
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Sport

Bericht door Adagio »

Marco schreef:
Adagio schreef:
Marco schreef:Grappig, hoe een stokoud topic ineens weer boven water komt.
Is er onderscheid tussen 'voor een sportclub zijn' en, bijvoorbeeld, van mooie auto's houden, of een favoriete schrijver hebben?
De overeenkomst kan goed zijn, dat dit allemaal wel verleidelijk is in deze zomer voor christenen.
Dat denk ik ook. Maar ik heb nog n o o i t een waarschuwend artikel gelezen tegen favoriete schrijvers. :livre
Als dat niet geaccepteerd zou worden bij de redactie, zet je die waarschuwing toch op Refoforum.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Sport

Bericht door Tiberius »

Marco schreef:
Adagio schreef:
Marco schreef:Grappig, hoe een stokoud topic ineens weer boven water komt.
Is er onderscheid tussen 'voor een sportclub zijn' en, bijvoorbeeld, van mooie auto's houden, of een favoriete schrijver hebben?
De overeenkomst kan goed zijn, dat dit allemaal wel verleidelijk is in deze zomer voor christenen.
Dat denk ik ook. Maar ik heb nog n o o i t een waarschuwend artikel gelezen tegen favoriete schrijvers. :livre
Ik heb daarvoor ook nog n o o i t hele wijken met oranje vlaggetjes versierd gezien. :jongle
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Sport

Bericht door -DIA- »

Gisteren werd met droefheid opgemerkt dat onze koning en koningin de kerk voorbij liepen, en bij een of andere voetbalwedstrijd aanwezig waren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Sport

Bericht door parsifal »

Volg weinig sport (meer), maar de berichtgeving over een voetballer met een hartstilstand afgelopen zaterdag, laat wel een hoop menselijkheid en bewonderenswaardig snel handelen zien en ook hele zwarte kanten: Heel goed dat voetballers een blokkade maken zodat de cameras niet kunnen filmen hoe iemand voor zijn leven vecht, vreselijk dat dat nodig is. Ook vreselijk dat men dan maar het gezin van die persoon gaan filmen.

Goed nieuws dat het weer goed lijkt te gaan met deze voetballer. Het relativeert voor veel mensen sport toch wat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Sport

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:Gisteren werd met droefheid opgemerkt dat onze koning en koningin de kerk voorbij liepen, en bij een of andere voetbalwedstrijd aanwezig waren.
Ik begreep dat de wedstrijd om 21:00 uur was. Het koninklijk paar is dus ruim in de gelegenheid geweest een dienst bij te wonen.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Sport

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:Gisteren werd met droefheid opgemerkt dat onze koning en koningin de kerk voorbij liepen, en bij een of andere voetbalwedstrijd aanwezig waren.
Ik begreep dat de wedstrijd om 21:00 uur was. Het koninklijk paar is dus ruim in de gelegenheid geweest een dienst bij te wonen.
Dat had inderdaad gekund, maar WA heeft meerdere malen aangegeven dat hij geen kerkganger is. Maxima is RK, maar ook niet echt kerkelijk opgevoed. In hoeverre hun kinderen op dit vlak wat meekrijgen vraag ik mij af Ze zijn naar een openbare lagere school gegaan en ook de middelbare school is alleen in naam christelijk.

Daarom snap ik steeds minder dat in kerken zoveel aandacht wordt gegeven aan het koninklijk paar.

Wij kijken eigenlijk nooit sport. De voetbalwedstrijden zullen waarschijnlijk ook langs ons heen gaan.
Laatst gewijzigd door merel op 14 jun 2021, 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Hendrien
Berichten: 1323
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Sport

Bericht door Hendrien »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:Gisteren werd met droefheid opgemerkt dat onze koning en koningin de kerk voorbij liepen, en bij een of andere voetbalwedstrijd aanwezig waren.
Ik begreep dat de wedstrijd om 21:00 uur was. Het koninklijk paar is dus ruim in de gelegenheid geweest een dienst bij te wonen.
Dat had inderdaad gekund, maar WA heeft meerdere malen aangegeven dat hij geen kerkganger is. Maxima is RK, maar ook niet echt kerkelijk opgevoed. In hoeverre hun kinderen op dit vlak wat meekrijgen vraag ik mij af Ze zijn naar een openbare lagere school gegaan en ook de middelbare school is alleen in naam christelijk.

Daarom snap ik steeds minder dat in kerken zoveel aandacht wordt gegeven aan het koninklijk paar
Het zijn en blijven wel onze koning en koningin. Ondanks alles.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Sport

Bericht door merel »

Voor iemand met een republikeinse inslag zegt dat niet zoveel ;)
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Sport

Bericht door windorgel »

merel schreef:
Daarom snap ik steeds minder dat in kerken zoveel aandacht wordt gegeven aan het koninklijk paar.
Die aandacht uit zich in het gebed dat voor hen gedaan wordt. Niet meer en niet minder. Ik begrijp niet waarom je daar bezwaar tegen zou kunnen hebben.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Sport

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef:Daarom snap ik steeds minder dat in kerken zoveel aandacht wordt gegeven aan het koninklijk paar.
In welke kerken word er zoveel aandacht gegeven aan het koninklijk paar dan?

Dat is me nou nooit opgevallen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Karlstad1970
Verbannen
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 mei 2021, 09:51

Re: Sport

Bericht door Karlstad1970 »

J.C. Philpot schreef:
merel schreef:Daarom snap ik steeds minder dat in kerken zoveel aandacht wordt gegeven aan het koninklijk paar.
In welke kerken word er zoveel aandacht gegeven aan het koninklijk paar dan?

Dat is me nou nooit opgevallen.
Misschien niet de kerken zelf maar wel de gemeente leden, op een of andere manier vind men het koningshuis erg interessant, ik heb het nooit begrepen waar dat vandaan komt.
Plaats reactie