Sport

ben je voor een sportclub?

Peiling eindigde op 25 mei 2008, 16:17

1.ja
5
50%
2.een beetje
4
40%
3.weet niet
0
Geen stemmen
4.nee
1
10%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Sport

Bericht door Ad Anker »

Het moge duidelijk zijn dat we op dit forum alle dwazernij rond het EK scherp afwijzen toch? Met name als Gods heilige dag hiermee gemoeid is.

Helaas is de jeugd in onze gezindte er gevoelig voor, dus een terechte afwijzing vanuit de kerken is zinvol.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Sport

Bericht door Bezorgd »

Ad Anker schreef:Het moge duidelijk zijn dat we op dit forum alle dwazernij rond het EK scherp afwijzen toch? Met name als Gods heilige dag hiermee gemoeid is.

Helaas is de jeugd in onze gezindte er gevoelig voor, dus een terechte afwijzing vanuit de kerken is zinvol.
Ik begrijp je wel.
Maar zonden afwijzen die voor jezelf geen aantrekkingskracht hebben is erg makkelijk.
Ik heb ook veel bezwaren. Als snap ik de strijd van anderen hierin wel.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Sport

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef:Het moge duidelijk zijn dat we op dit forum alle dwazernij rond het EK scherp afwijzen toch? Met name als Gods heilige dag hiermee gemoeid is.
Het ligt er aan wat je definitie van dwazernij is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Sport

Bericht door refo »

Ik heb 35 jaar op min of meer seculiere kantoren gewerkt. De zomers met een EK of WK waren altijd wel gezellig, herinner ik me.
Die zogenaamde verdwazing heb ik nooit wat van gemerkt. Dat iemand de straat versiert of zijn wangen oranje verft, zegt niet zo veel.

Een Poolse collega knipte altijd de onderste punten van de vlaggetjes. Dan kreeg je Poolse.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Sport

Bericht door Ad Anker »

Bezorgd schreef:
Ad Anker schreef:Het moge duidelijk zijn dat we op dit forum alle dwazernij rond het EK scherp afwijzen toch? Met name als Gods heilige dag hiermee gemoeid is.

Helaas is de jeugd in onze gezindte er gevoelig voor, dus een terechte afwijzing vanuit de kerken is zinvol.
Ik begrijp je wel.
Maar zonden afwijzen die voor jezelf geen aantrekkingskracht hebben is erg makkelijk.
Ik heb ook veel bezwaren. Als snap ik de strijd van anderen hierin wel.
Je begrijpt me niet, zie ik.
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Sport

Bericht door Charles »

refo schreef:Ik heb 35 jaar op min of meer seculiere kantoren gewerkt. De zomers met een EK of WK waren altijd wel gezellig, herinner ik me.
Die zogenaamde verdwazing heb ik nooit wat van gemerkt. Dat iemand de straat versiert of zijn wangen oranje verft, zegt niet zo veel.
.
Dat klopt wel ja. Je had vaak een voetbalpool waarbij maar een klein gedeelte van personeel aan mee deed. En je hebt altijd een paar voetbalfans die alles op de voet volgen. Maar omdat ik er niet om gaf en nooit naar keek vielen ze me er ook nooit mee lastig natuurlijk. Ook nu merk ik er nauwelijks wat van op 't werk.

Maar ik realiseer me ook dat het waarschijnlijk komt door mn kantoorbubbel van hoog opgeleiden.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Sport

Bericht door merel »

Charles schreef:
refo schreef:Ik heb 35 jaar op min of meer seculiere kantoren gewerkt. De zomers met een EK of WK waren altijd wel gezellig, herinner ik me.
Die zogenaamde verdwazing heb ik nooit wat van gemerkt. Dat iemand de straat versiert of zijn wangen oranje verft, zegt niet zo veel.
.
Dat klopt wel ja. Je had vaak een voetbalpool waarbij maar een klein gedeelte van personeel aan mee deed. En je hebt altijd een paar voetbalfans die alles op de voet volgen. Maar omdat ik er niet om gaf en nooit naar keek vielen ze me er ook nooit mee lastig natuurlijk. Ook nu merk ik er nauwelijks wat van op 't werk.

Maar ik realiseer me ook dat het waarschijnlijk komt door mn kantoorbubbel van hoog opgeleiden.
Bij ons was er ook altijd een voetbal pool en als de wedstrijden tijdens werktijd waren, kon je in het bedrijfsrestaurant meekijken. Daarna ging iedereen gewoon weer aan het werk en haalde de uren in.
Marco
Berichten: 3580
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Sport

Bericht door Marco »

Ad Anker schreef:Het moge duidelijk zijn dat we op dit forum alle dwazernij rond het EK scherp afwijzen toch? Met name als Gods heilige dag hiermee gemoeid is.

Helaas is de jeugd in onze gezindte er gevoelig voor, dus een terechte afwijzing vanuit de kerken is zinvol.
Dwazernij is af te wijzen. Al is het de vraag waar 'dwazernij' begint. Niet alles wat met een potje voetbal te maken heeft is dwazernij (maar een hoop wel).
Ander ding is dat er, zodra er sprake is van sport en vooral voetbal direct alle registers open gaan. Het lijkt er toch echt op dat er meer wordt gewaarschuwd door mensen die er niet veel mee hebben dan die wel af en toe een balletje trappen (ja, er zijn uitzonderingen). Zoals er meer wordt gewaarschuwd tegen roken door niet-rokers en meer tegen overmatig consumentisme door mensen die géén drie miljoen op de bank hebben staan. We hebben allemaal de neiging om over de splinter van de ander te beginnen. Voetbal-gerelateerde sportverdwazing lijkt alleen wel een erg populaire splinter te zijn.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Sport

Bericht door Habitat »

https://nos.nl/artikel/2385594-van-ark- ... ter-houden

Waarom doet onze koning dit toch? Welke adviseur heeft hem aangeraden om midden tussen supporters te gaan staan, geen afstand te houden en handen te schudden?
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Sport

Bericht door merel »

Habitat schreef:https://nos.nl/artikel/2385594-van-ark- ... ter-houden

Waarom doet onze koning dit toch? Welke adviseur heeft hem aangeraden om midden tussen supporters te gaan staan, geen afstand te houden en handen te schudden?
Erg snugger is het inderdaad niet. Zo blijft hij excuses maken.
Plaats reactie