Sport

ben je voor een sportclub?

Peiling eindigde op 25 mei 2008, 16:17

1.ja
5
50%
2.een beetje
4
40%
3.weet niet
0
Geen stemmen
4.nee
1
10%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Sport

Bericht door Orchidee »

Ik ben ook "gewoon" een zondig mens dus misschien wil je ook voor mij bidden.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Sport

Bericht door John Galt »

-DIA- schreef:Gisteren werd met droefheid opgemerkt dat onze koning en koningin de kerk voorbij liepen, en bij een of andere voetbalwedstrijd aanwezig waren.
Welke kerk heeft 's avonds om 2100 uur nog dienst?
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11933
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Sport

Bericht door Herman »

Je bent de zevende al die die opmerking maakt. Geweldig. Fijn. Wat zijn we allemaal weer scherp, om niks.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Sport

Bericht door John Galt »

Herman schreef:Je bent de zevende al die die opmerking maakt. Geweldig. Fijn. Wat zijn we allemaal weer scherp, om niks.
Even teruggekeken: Het is één keer eerder genoemd. Over scherpte gesproken.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Sport

Bericht door Tiberius »

John Galt schreef:
-DIA- schreef:Gisteren werd met droefheid opgemerkt dat onze koning en koningin de kerk voorbij liepen, en bij een of andere voetbalwedstrijd aanwezig waren.
Welke kerk heeft 's avonds om 2100 uur nog dienst?
Hij zegt toch niet dat er daar een dienst was? Alleen dat ze voorbij de kerk liepen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11933
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Sport

Bericht door Herman »

John Galt schreef:
Herman schreef:Je bent de zevende al die die opmerking maakt. Geweldig. Fijn. Wat zijn we allemaal weer scherp, om niks.
Even teruggekeken: Het is één keer eerder genoemd. Over scherpte gesproken.
Ga gewoon op de zaak in en laat andere punten liggen.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Sport

Bericht door -DIA- »

Ter verantwoording

Het gewraakte citaat werd in gebed aangehaald in de middagdienst in de Thaborkerk in Rotterdam-IJsselmonde. Voorganger was ds. G. Hoogerland.

Wellicht was ds. Hoogerland ter ore gekomen dat het koninklijk paar een voetbalwedstrijd bezocht, want het was ook werelijk zo, zoals we maandag vernamen.

Kan iemand geloven dat ik me niet meer thuis voel op dit forum? Waar een bepaalde richting niet echt begrepen wordt. Opmerkelijk is dat wel, en ook verontrustend. Maar toch ook niet vreemd. Het is eigenlijk iets wat we landelijk wel waarnemen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Marco
Berichten: 3581
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Sport

Bericht door Marco »

-DIA- schreef:Ter verantwoording

Het gewraakte citaat werd in gebed aangehaald in de middagdienst in de Thaborkerk in Rotterdam-IJsselmonde. Voorganger was ds. G. Hoogerland.

Wellicht was ds. Hoogerland ter ore gekomen dat het koninklijk paar een voetbalwedstrijd bezocht, want het was ook werelijk zo, zoals we maandag vernamen.

Kan iemand geloven dat ik me niet meer thuis voel op dit forum? Waar een bepaalde richting niet echt begrepen wordt. Opmerkelijk is dat wel, en ook verontrustend. Maar toch ook niet vreemd. Het is eigenlijk iets wat we landelijk wel waarnemen.
Overdrijf nou niet. Ook op andere posts wordt vaak luchtig gereageerd - en daarna weer serieus verder gegaan.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Sport

Bericht door John Galt »

Dat de koninklijke familie op zondag voetbalwedstrijden bezoekt, is niets nieuws. Op 12 mei 1946 werd in Amsterdam de eerste wedstrijd Nederland-België na de oorlog gespeeld (uitslag 6-3). Aanwezig waren koningin Wilhelmina, prinses Juliana en prins Bernhard.
Dat is opmerkelijk, want in mijn jeugd werd altijd gezegd dat koningin Wilhelmina een zeer gelovige vrouw was. Maar blijkbaar zag zij geen bezwaar in dit uitje.
Who is John Galt? :quoi
Ambtenaar
Berichten: 9140
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Sport

Bericht door Ambtenaar »

Ik heb ook vrienden die in de ochtend een dienst bijwonen en in de middag Het Kasteel of De Kuip bezoeken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Sport

Bericht door Orchidee »

Mijn burgemeester doet dat ook.
Echt een christen in de omgang
Ik zou zoiets zelf nooit doen maar hij kan zichzelf er voor verantwoorden.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Sport

Bericht door DDD »

John Galt schreef:Dat de koninklijke familie op zondag voetbalwedstrijden bezoekt, is niets nieuws. Op 12 mei 1946 werd in Amsterdam de eerste wedstrijd Nederland-België na de oorlog gespeeld (uitslag 6-3). Aanwezig waren koningin Wilhelmina, prinses Juliana en prins Bernhard.
Dat is opmerkelijk, want in mijn jeugd werd altijd gezegd dat koningin Wilhelmina een zeer gelovige vrouw was. Maar blijkbaar zag zij geen bezwaar in dit uitje.
Ook in jouw jeugd wisten dominees wel dat er een verschil is tussen de puriteinse zondagsheiliging en de coccejaanse en ethische richting, om maar twee orthodoxe alternatieven voor de bevindelijk-gereformeerde opvattingen te noemen. Maar ik denk dat ook toen predikanten in de Gereformeerde Gemeenten zondags profvoetbal (bestond profvoetbal toen al?) in overgrote meerderheid of zelfs unaniem afwezen.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Sport

Bericht door John Galt »

Ik las dit artikel: https://www.rd.nl/artikel/931851-oranje ... maar-over-
Nu speelt dit in mijn straat niet (hoewel bijna iedereen onkerkelijk is), maar het verbaast mij een beetje dat dit zo'n zwaar punt wordt gemaakt. Als je toch gewoon zegt: "Nee, voetbal is niet mijn ding", zal men dat dan niet gewoon accepteren? Ik hoor ook wel eens dominees in preken benoemen alsof je als refo de enige bent die op maandag niet over voetbal kan praten. Ik heb heel wat niet-refo-collega's die het geen bal interesseert. Nu vind ik het mooi dat zo'n dominee het aangrijpt om over Jezus te praten, maar volgens mij worden de meeste mensen helemaal neit ter verantwoording geroepen als zij het EK laten voor wat het is.
Who is John Galt? :quoi
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Sport

Bericht door DDD »

Het is ook wel hoeveel sociale druk er is. Dat maakt wel echt uit per werkomgeving. Verder vind ik negatieve aandacht voor voetbal in de kerk meestal een beetje zielig. Zo van: de concurrent is aantrekkelijker, laten we die nog even zwart maken.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Sport

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Het is ook wel hoeveel sociale druk er is. Dat maakt wel echt uit per werkomgeving. Verder vind ik negatieve aandacht voor voetbal in de kerk meestal een beetje zielig. Zo van: de concurrent is aantrekkelijker, laten we die nog even zwart maken.
Dat vind ik ook wel ja. Ik was in mijn jeugd een vrij fervent voetbalfan en de sport werd vrij regelmatig bestempeld als zeer slecht. Het uitgaan van eigen kracht was geen sterk punt van mijn kerk destijds.
Plaats reactie