Leuke en goede restaurants

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Marnix »

Is ook wel zo, maar een goed diner met lekekre wijn in een restaurant streelt mijn smaakpupillen toch meer dan een berenhap-sate en een cola. :) het een is lekker, van het ander geniet ik doorgaans toch meer :) Om over hoe gezond het is nog maar te zwijgen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door MarthaMartha »

Marnix schreef:Is ook wel zo, maar een goed diner met lekekre wijn in een restaurant streelt mijn smaakpupillen toch meer dan een berenhap-sate en een cola. :) het een is lekker, van het ander geniet ik doorgaans toch meer :) Om over hoe gezond het is nog maar te zwijgen :)
Helemaal mee eens, een avondje uit eten, heerlijk, dat is ook de sfeer, de gezelligheid, de tijd die je ervoor uittrekt.....
een paar uur achter een berehap gaat niet lukken......... :yahoo
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door refo »

Bij ons valt 'uit eten gaan' onder de categorie 'verspillingen'. Voor het geld dat je kwijt bent voor 2 borden eten met aankleding kan een beetje gezin een week eten. Dan doen we daar liever andere dingen voor. Die een ander misschien weer verspilling vindt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door MarthaMartha »

refo schreef:Bij ons valt 'uit eten gaan' onder de categorie 'verspillingen'. Voor het geld dat je kwijt bent voor 2 borden eten met aankleding kan een beetje gezin een week eten. Dan doen we daar liever andere dingen voor. Die een ander misschien weer verspilling vindt.
dat ligt er maar aan.....
investeren in je huwelijk en je gezin is nooit verspilling......
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door refo »

MarthaMartha schreef:
refo schreef:Bij ons valt 'uit eten gaan' onder de categorie 'verspillingen'. Voor het geld dat je kwijt bent voor 2 borden eten met aankleding kan een beetje gezin een week eten. Dan doen we daar liever andere dingen voor. Die een ander misschien weer verspilling vindt.
dat ligt er maar aan.....
investeren in je huwelijk en je gezin is nooit verspilling......
Uit eten gaan is 'investeren in je huwelijk en je gezin'? Interesting point of view....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door helma »

refo schreef:Bij ons valt 'uit eten gaan' onder de categorie 'verspillingen'. Voor het geld dat je kwijt bent voor 2 borden eten met aankleding kan een beetje gezin een week eten.....

dat heb ik ook jaren gedacht (en van thuis meegekregen)
maar af en toe met z'n tweeen gaan eten is zó geweldig leuk!
toen ik dat eenmaal ervaren had wist ik dat ik het nooit meer als verspilling zou zien (let echt nog wel op de prijslijst van het restaurant)

en we nemen nu ook soms 2 kinderen mee, in het kader van de extra aandacht
en dat is ook super!
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Kaw »

Uit eten gaan is in strikte zin verspilling, maar als ik onder het genot van een lekker drankje in de ogen staar van mijn vrouw terwijl we wachten op een toetje waar we thuis de tijd en het geduld niet voor hebben om te maken, dan is die tijd voor mij onbetaalbaar. Thuis eten we kort vanwege ons voortdurende tijdsgebrek. In het restaurant word je gedwongen tot het nemen van tijd voor elkaar.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Marnix »

Hm ja, samen uit eten is goed voor je relatie. Dat het wat extra kost is waar, maar dat maakt het niet per definitie verspilling. Dan kan je op vakantie gaan ook wel verspilling noemen. Ik noem het liever luxe. En daar is op zich niets mis mee :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door helma »

zojuist kwam een ouder echtpaar uit onze gemeente een fooitje brengen met een briefje: om samen een keer uit eten te gaan
(dat doe je vast weinig als je een groot gezin hebt)...
ze wisten dat we een week samen weg gingen

vind je t niet schattig!!! Om zulke dingen kan ik wel janken. En verwonderd zijn!!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door MarthaMartha »

refo schreef:
MarthaMartha schreef:
refo schreef:Bij ons valt 'uit eten gaan' onder de categorie 'verspillingen'. Voor het geld dat je kwijt bent voor 2 borden eten met aankleding kan een beetje gezin een week eten. Dan doen we daar liever andere dingen voor. Die een ander misschien weer verspilling vindt.
dat ligt er maar aan.....
investeren in je huwelijk en je gezin is nooit verspilling......
Uit eten gaan is 'investeren in je huwelijk en je gezin'? Interesting point of view....
Ja denk het wel, maar als jullie dat verspillen vinden geeft niet, jullie doen weer andere dingen, als die ook maar investeringen zijn in huwelijk en gezin, dan is ook dat geen verspilling, wát een ander er ook van moge vinden.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Wilma van den Berg »

helma schreef:zojuist kwam een ouder echtpaar uit onze gemeente een fooitje brengen met een briefje: om samen een keer uit eten te gaan
(dat doe je vast weinig als je een groot gezin hebt)...
ze wisten dat we een week samen weg gingen

vind je t niet schattig!!! Om zulke dingen kan ik wel janken. En verwonderd zijn!!
Prachtig dat er zo'n band is in de gemeente! Fijn dat er mensen aan elkaar denken, om elkaar geven. Wat een voorrecht, door de Heere verkregen.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Gijs83 »

Even weer on-topic! Praten over dat uit een verspilling of goed voor de relatie is daar heb ik deze topic niet voor geopend. Het topic word er ook 'ondoorzichtig' van. Het is de bedoeling als je wat leuks zoekt dat snel even in dit topic kunt duiken
::please
bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door bazz »

de beste pizza's die ik ken heb ik gegeten bij Pizzaria Antonello in Franeker. verder was daar niet heel veel te beleven, maar de pizza's waren erg goed!
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11415
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Mister »

Hotel Overbosch in Garderen...
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door henriët »

refo schreef:Bij ons valt 'uit eten gaan' onder de categorie 'verspillingen'..
tjonge zeg...
wat sneu
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie