Leuke en goede restaurants

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Jongere »

Gijs83 schreef:Refo's gaan vast ook wel een keer uit eten! Het zou leuk zijn om van elkaar waar goede en leuke restaurants zijn. Wat is jouw favoriet? Als ik iets meer tijd zal ik de mijne nogal wel nader omschrijven: dat is De Poppe in Markelo. Vertel iets over de gerechten die je er kunt eten, of het restaurant duur is of juist goedkoop, wat de openingstijden zijn(als je die weet). Hoe de bediening is. Misschien of ze positief omgaan met refo's of zelf refo zijn. Iets over de mijne: niet echt goedkoop, geopend di t/m zo vanaf 11.00 uur(meen ik). De bediening heel vriendelijk en vlot geregeld. Alhoewel je er mensen zullen zijn die vinden dat je best lang moet wachten, maar dat hoort bij zulke restaurants vaak zo. Refo of geen refo je wordt daar behandeld als klant. Vandaar dat er ook veel refo's er hun bruiloft houden.
Als ik heel eerlijk ben verbaas ik me een beetje over je post, Gijs. Een tip over een goed restaurant kan ik je zeker wel geven (ga bijvoorbeeld eens eten boven in de euromast in Rotterdam, moet je alleen niet je portemonnee vergeten :nonnon ) maar waarom is het zo belangrijk dat je refo bent en dat die mensen daar goed met je omgaan? Ten eerste: we zijn toch geen kasplantjes? En ten tweede: als ik eerlijk ben erken ik me er ook helemaal niet in, ik ben nog nooit vreemd behandeld in een restaurant omdat ik 'refo' ben. Terwijl als wij met ons gezin ergens gaan eten we echt wel opvallen als zodanig hoor. ;)
Maar ik merk een beetje 'angst' of ik weet niet wat het goede woord is... Laten we als christen (vergeet maar of je refo bent) altijd midden in de wereld staan en ons niet druk maken hoe we behandeld worden in een restaurant. Want als dit al onze zorgen zijn, hoe zal het dan zijn met de evangelisatiedrang? Alleen in restaurants waar we goed worden behandeld?
Maar sorry hoor, ik ben off-topic.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Erasmiaan »

Op Scheveningen kun je low-budget, lekker en veel eten bij Massada Grill restaurant (Israëliër). Shoarma, saté (aanrader) en allerlei andere grill-gerechten.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Gian »

Echt slechte restaurants zijn er volgens mij niet. Lang wachten hoort erbij, en de kwalificatie slecht is veel vaker afhankelijk van humeur en verwachting.
Je moet gewoon kijken wat je wilt, en of het restaurant erbij past. Heb je de tijd en wil je iets apart proberen, of wil je snel goedkoop en vooral veel?
Soms heb ik zin in iets nieuws, en soms heb ik echt zin in macdonalds :langue

Mocht je ergens onbekend zijn, kijk op http://www.iens.nl
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Lassie »

wat is lang wachten?

als je hebt besteld en de mensen die na jouw binnen komen bestellen en het eten eerder hebben dan jouw, vervolgens weer mensen binnenkomen en bestellen en ook al snel krijgen maar jij zit nog steeds te wachten..... :jongle :jongle dan zou ik op staan en gewoon weg gaan!
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Gian »

Zo erg heb ik het nooit meegemaakt.
Wel eens anderhalf uur op een pizza zitten wachten, die vervolgens gratis werd.
Als je geen tijd hebt moet je niet naar een restaurant gaan, en is de tijd krap, kan je rustig zeggen dat je op een bepaalde tijd weg moet.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:Wij gaan weleens (1 keer in een jaar) samen eten bij de Brasserie Missionaris in Westervoort
(excollega's van mijn man zijn daar kok)
niet goedkoop maar wel heel erg goed/veel/gezellig (niet duur zegt mijn man)

ik geef het mijn man weleens als kado voor vaderdag ofzo; samen met mij een etentje daar
en we vinden het altijd weer klasse!
En ik mocht een keer mee, en dát was genieten: ongelooflijk!!!
de sfeer, de smaak, de bediening, echt super!

Overigens zit er in het centrum van Apeldoorn een Griek, en dat is ook helemaal toppie, hoop ik binnenkort weer een keer heen te gaan :yahoo
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door MarthaMartha »

Gian schreef:Echt slechte restaurants zijn er volgens mij niet. Lang wachten hoort erbij, en de kwalificatie slecht is veel vaker afhankelijk van humeur en verwachting.
Je moet gewoon kijken wat je wilt, en of het restaurant erbij past. Heb je de tijd en wil je iets apart proberen, of wil je snel goedkoop en vooral veel?
Soms heb ik zin in iets nieuws, en soms heb ik echt zin in macdonalds :langue

Mocht je ergens onbekend zijn, kijk op http://www.iens.nl
DIE ZIJN ER WEL !!!
Die ene chinees in Den Haag....
Ben er ziek van geweest, en het was écht niet lekker.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Hendrikus »

MarthaMartha schreef:Overigens zit er in het centrum van Apeldoorn een Griek, en dat is ook helemaal toppie, hoop ik binnenkort weer een keer heen te gaan :yahoo
http://www.restaurant-parthenon.nl/
This one?
O, dat moeten we dan maar eens gaan proberen. Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Hendrikus »

MarthaMartha schreef:DIE ZIJN ER WEL !!!
Die ene chinees in Den Haag....
Ben er ziek van geweest, en het was écht niet lekker.
Dat was zeker die van "Je kunt hier van de vloer eten: dat doen de muizen ook"... :deg
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door MarthaMartha »

Hendrikus schreef:
MarthaMartha schreef:Overigens zit er in het centrum van Apeldoorn een Griek, en dat is ook helemaal toppie, hoop ik binnenkort weer een keer heen te gaan :yahoo
http://www.restaurant-parthenon.nl/
This one?
O, dat moeten we dan maar eens gaan proberen. Bedankt voor de tip!
Ja, die is het! Echt helemaal super!!!
Alleen de voorgerechten zijn al geweldig. Nu gaan we met het hele team van 't werk, dus dan kun je een soort buffet regelen, nog leuker omdat je dan van alles kunt proberen!
We gaan nooit ergens twee keer heen, maar hierheen dus wel!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Hendrikus »

MarthaMartha schreef: Nu gaan we met het hele team van 't werk, dus dan kun je een soort buffet regelen, nog leuker omdat je dan van alles kunt proberen!
Dat is inderdaad een leuke formule. Op dezelfde basis hebben wij onlangs een keer Mexicaans gegeten bij http://www.lascarretas.nl/ . Dat was ook prima. Lekker informeel - dus niet voor kakkers in

Afbeelding

:haha
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door MarthaMartha »

Hendrikus schreef:
MarthaMartha schreef: Nu gaan we met het hele team van 't werk, dus dan kun je een soort buffet regelen, nog leuker omdat je dan van alles kunt proberen!
Dat is inderdaad een leuke formule. Op dezelfde basis hebben wij onlangs een keer Mexicaans gegeten bij http://www.lascarretas.nl/ . Dat was ook prima. Lekker informeel - dus niet voor kakkers in

Afbeelding

:haha
da's mooi, want daar pas ik niet zo tussen :humhihi
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Josephus »

Liefhebbers van pannenkoeken moeten beslist eens gaan eten in Theehuis Rhijnauwen in Bunnik. In de lente/zomer kun je heerlijk buiten zitten in de tuin aan het water.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door jvdg »

Liefhebbers van de simpele hollandse pot kunnen dit eens uitproberen in restaurant Bellevue, gelegen aan de Merwede in Sliedrecht.
Eenvoudig, lekker, niet te duur, en waar je nog warme doeken krijgt om de vette handen mee te verwennen.

Wil je wat luxer dan kun je terecht in het oude station van Sliedrecht, de Heren van Sliedrecht.
Het nadeel daar is, dat men (te) traag serveert om de gasten zolang mogelijk bezig te houden.
Dus als je hongerig bent: Naar McDonalds

Zakelijk heb ik in vele (te dure) restaurants gedineerd waarbij de prijs omgekeerd evenredig was aan de hoeveelheid geserveerde voeding. Na afloop had je dan het idee: nu nog effe naar de snackbar voor een ordinaire fricandel speciaal.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Leuke en goede restaurants

Bericht door Lassie »

Gian schreef:Zo erg heb ik het nooit meegemaakt.
Wel eens anderhalf uur op een pizza zitten wachten, die vervolgens gratis werd.
Als je geen tijd hebt moet je niet naar een restaurant gaan, en is de tijd krap, kan je rustig zeggen dat je op een bepaalde tijd weg moet.
men hadde ook geen haast....maar zaten zeker al heel lang te wachten!!!
Plaats reactie