Vakantietips

Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Vakantietips

Bericht door vlinder »

Misschien leuk om hier tips neer te zetten voor medeforummers waar diegene beslist moet zijn geweest in zijn of haar vakantie.

Wij hopen 1 weekje naar Praag te gaan. Hebben jullie tips waarvan je zegt: Dát móet je gezien hebben! Meld het hier!

Groetjes Vlinder
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Soof

Bericht door Soof »

Leuk idee vlinder!!

Tip voor alle jongeren: Ga eens op vakantie naar camping 'de Kleine Belties' te Hardenberg. Is een erg leuke camoing met leuke activiteiten. Is vooral een goed idee als je met een groep vrienden ofzow gaat, en niet te ver of te duur wilt!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8967
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zit te denken om een keer volledig in mijn 1tje op reis te gaan. Hebben jullie dit weleens gedaan? Zo ja, waarheen, en hoe beviel dit? Tips / tricks?
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

J.C. Philpot schreef:Ik zit te denken om een keer volledig in mijn 1tje op reis te gaan. Hebben jullie dit weleens gedaan? Zo ja, waarheen, en hoe beviel dit? Tips / tricks?
Neem een rols i.p.v. (een) mijn 1tje :mrgreen:
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8967
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Bericht door J.C. Philpot »

Oude-Waarheid schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik zit te denken om een keer volledig in mijn 1tje op reis te gaan. Hebben jullie dit weleens gedaan? Zo ja, waarheen, en hoe beviel dit? Tips / tricks?
Neem een rols i.p.v. (een) mijn 1tje :mrgreen:
Dan ben ik als ik op de helft ben al mijn geld kwijt aan de oliemaatschappijen, en kan ik terug liften!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

J.C. Philpot schreef:Ik zit te denken om een keer volledig in mijn 1tje op reis te gaan. Hebben jullie dit weleens gedaan? Zo ja, waarheen, en hoe beviel dit? Tips / tricks?
Ik ben in mijn jonge (wilde) jaren alleen er op uitgetrokken, eerst een week naar Kopenhagen, en later drie weken naar Götenburg.....Tivoli (K'hagen) en Liseberg (G'burg) zijn toeristenatracties pur sang, dus niet écht geschikt.

Maar de natuur om beide steden heen, alsook de oude centra van de steden zélf zijn zeer de moeite waard.

In K'hagen heb je zelfs een camping in het hártje van de stad !! Vlakbij het zomerverblijf van het Deense Hof.

Ik heb me uitstekend vermaakt daar (naar Zweden eerst met de boot héén (maar noooooooiiitttt meer) en trein terug, naar Denemarken met de trein v.v. prima vervoermiddel...............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Bericht door bazz »

dat is ook mijn idee voor het najaar, Philpott. samen gaan? :P

ik zoek een land, liefst niet-wersters, waar je voor hooguit 600-700 euro twee weken kunt rondtrekken, all inn. heeft iemand een idee? (en nee, geen 5-sterrenhotel aan de turkse kust :? )
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

bazz schreef:ik zoek een land, liefst niet-wersters, waar je voor hooguit 600-700 euro twee weken kunt rondtrekken, all inn. heeft iemand een idee?
Is dat bedrag in- of exclusief je vliegticket?
NIMROD
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:18
Locatie: Putte

Bericht door NIMROD »

J.C. Philpot schreef:
Oude-Waarheid schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik zit te denken om een keer volledig in mijn 1tje op reis te gaan. Hebben jullie dit weleens gedaan? Zo ja, waarheen, en hoe beviel dit? Tips / tricks?
Neem een rols i.p.v. (een) mijn 1tje :mrgreen:
Dan ben ik als ik op de helft ben al mijn geld kwijt aan de oliemaatschappijen, en kan ik terug liften!
Als je ff datum geeft kijk ik ff of ik plek over heb. mag je gratis mee naar ch.
Kunnen we goed gesprek voeren
Een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
Adorote

Bericht door Adorote »

bazz schreef:dat is ook mijn idee voor het najaar, Philpott. samen gaan? :P

ik zoek een land, liefst niet-wersters, waar je voor hooguit 600-700 euro twee weken kunt rondtrekken, all inn. heeft iemand een idee? (en nee, geen 5-sterrenhotel aan de turkse kust :? )


600-700euro nou het kan nog minder ;genoeg landen in Azie en Zuid-Amerika,alleen het het de vraag of je dan nog wel terug komt van zo ' n vacantie.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Adorote schreef:
bazz schreef:dat is ook mijn idee voor het najaar, Philpott. samen gaan? :P

ik zoek een land, liefst niet-wersters, waar je voor hooguit 600-700 euro twee weken kunt rondtrekken, all inn. heeft iemand een idee? (en nee, geen 5-sterrenhotel aan de turkse kust :? )


600-700euro nou het kan nog minder ;genoeg landen in Azie en Zuid-Amerika,alleen het het de vraag of je dan nog wel terug komt van zo ' n vacantie.
600 EUR voor 2 weken moet makkelijk lukken hoor, als je bv verblijft in pensions of 1-ster hotels. Bv in Praag waren vlinder en ik net iets van 200 EUR kwijt voor 1 week 2persoonskamer.

Over het algemeen hoe armer het land, hoe goedkoper het verblijf, en hoe duurder de reis er naar toe...
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

memento schreef:
Over het algemeen hoe armer het land, hoe goedkoper het verblijf, en hoe duurder de reis er naar toe...
neem je toch een goede fiets (net als onze dorpsgenoot die in z'n uppie 30.000 km rond de wereld gefietst heeft?)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

J.C. Philpot schreef:Ik zit te denken om een keer volledig in mijn 1tje op reis te gaan. Hebben jullie dit weleens gedaan? Zo ja, waarheen, en hoe beviel dit? Tips / tricks?
ha, grappig, zit ik ook aan te denken...
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Miscanthus schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik zit te denken om een keer volledig in mijn 1tje op reis te gaan. Hebben jullie dit weleens gedaan? Zo ja, waarheen, en hoe beviel dit? Tips / tricks?
ha, grappig, zit ik ook aan te denken...
gezellig met een klein ploegje een (hele) goeie fiets pakken, en de wereld rondkarren.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Vakantietips

Bericht door JolandaOudshoorn »

vlinder schreef:Misschien leuk om hier tips neer te zetten voor medeforummers waar diegene beslist moet zijn geweest in zijn of haar vakantie.

Wij hopen 1 weekje naar Praag te gaan. Hebben jullie tips waarvan je zegt: Dát móet je gezien hebben! Meld het hier!

Groetjes Vlinder
Praag is eengeweldige stad. moet je doen: wisseling van de wacht meemaken, de klok bekijken, slenteren over de Karlsbrug. Zijn wel de standaard dingen, maar ook erg mooi!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie