Wat verzamel u/jij?

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat verzamel u/jij?

Bericht door helma »

mijn dochter spaart de kristalzegels van AH; dit is de laatste week. Iemand zegels over?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat verzamel u/jij?

Bericht door -DIA- »

helma schreef:mijn dochter spaart de kristalzegels van AH; dit is de laatste week. Iemand zegels over?
Ik heb ze tot op heden na de allervriendelijkste aanbiedingen van de caissières, categorisch geweigerd, en wel om reden dat ik
geen interesse daarin had. Ik had er dus wel een zeker aantal kunnen hebben....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat verzamel u/jij?

Bericht door helma »

Als iemand niets doet met de Dagje-uit zegels van Jumbo/C1000....
ik wil ze graag hebben.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat verzamel u/jij?

Bericht door Orchidee »

Dat zijn winkelketens waar ik zelden tot nooit kom, dus helaas ik kan je niet helpen ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Lotta
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2015, 14:57

Re: Wat verzamel u/jij?

Bericht door Lotta »

Ik verzamel spulletjes met libelles erop
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re:

Bericht door Charles »

refo schreef:Ik verzamel 'Het Beste uit Readers digest'.
(Of had ik dat al vermeld?)

Ben momenteel aan het lezen in de jaargangen 1957-1959.
Zeg refo, ken je ze een beetje uit je hoofd? ;)

Mn ouders hebben een abonnement op Het Beste, al sinds hun trouwen schat ik in. Als tiener pakte ik met regelmaat een hele stapel oudjes om me een regenachtige middag mee te vermaken. Ik was vooral geïnteresseerd in viool. Kan me een mooie foto herinneren van een Stradivarius (als onderdeel van reclame over beleggingen). Maar ook een verhaal van iemand die een lievelingsviool had, die ooit beschadigd raakte (viel van de trap), die viool vervolgens een keer verloor/of werd gestolen en jaren en jaren later opeens ergens die viool weer tegenkwam en direct herkende, oa aan de beschadiging. Zal vanaf 1975 / jaren 80 geweest zijn.

Als je enig idee hebt welke jaargang/nr die reclame en dat verhaal staat hoor ik het graag.
Mannetje
Berichten: 7668
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat verzamel u/jij?

Bericht door Mannetje »

Zie mijn avatar. :)
-
Teelinck
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 dec 2017, 15:46

Re: Wat verzamel u/jij?

Bericht door Teelinck »

miniatuurauto`s opel in rally-uitvoering. Wie heeft er nog voor mij?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Re:

Bericht door refo »

Charles schreef:
refo schreef:Ik verzamel 'Het Beste uit Readers digest'.
(Of had ik dat al vermeld?)

Ben momenteel aan het lezen in de jaargangen 1957-1959.
Zeg refo, ken je ze een beetje uit je hoofd? ;)

Mn ouders hebben een abonnement op Het Beste, al sinds hun trouwen schat ik in. Als tiener pakte ik met regelmaat een hele stapel oudjes om me een regenachtige middag mee te vermaken. Ik was vooral geïnteresseerd in viool. Kan me een mooie foto herinneren van een Stradivarius (als onderdeel van reclame over beleggingen). Maar ook een verhaal van iemand die een lievelingsviool had, die ooit beschadigd raakte (viel van de trap), die viool vervolgens een keer verloor/of werd gestolen en jaren en jaren later opeens ergens die viool weer tegenkwam en direct herkende, oa aan de beschadiging. Zal vanaf 1975 / jaren 80 geweest zijn.

Als je enig idee hebt welke jaargang/nr die reclame en dat verhaal staat hoor ik het graag.
Als je me je adres geeft, krijg je alle nummers die ik heb van de jaren 70 en 80 cadeau.
Ambtenaar
Berichten: 9140
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat verzamel u/jij?

Bericht door Ambtenaar »

Ik verzamelde stripboeken. Heb de series compleet van Asterix en Obelix, Michel Vaillant, Lucky Luke, Guust Flater, Kuifje, Dan Cooper, Buck Danny, de Blauwbloezen, Rik Ringers en Ronnie Hansen. Verder nog heel veel andere stripboeken van diverse series.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat verzamel u/jij?

Bericht door Dodo »

Ambtenaar schreef:Ik verzamelde stripboeken. Heb de series compleet van Asterix en Obelix, Michel Vaillant, Lucky Luke, Guust Flater, Kuifje, Dan Cooper, Buck Danny, de Blauwbloezen, Rik Ringers en Ronnie Hansen. Verder nog heel veel andere stripboeken van diverse series.
Olivier Blunder? Dat is hier een favoriet.
Verder inderdaad Guust en Asterix (wel de oude vertaling). En we lezen ook graag Douwe Dabbert en Kort en triest.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat verzamel u/jij?

Bericht door Mara »

Niets meer. Ik had verschillende verzamelingen en die zijn inmiddels weggegeven, verkocht, of in de kliko.
Eerst verzamel je iets voor jezelf, dan voor je kinderen (denk je) maar die hoeven het vervolgens niet.
Dan kun je het beter zelf nog op een goede manier wegdoen, want als je kinderen dat moeten doen, gaat het vaak de container in.
Mijn zus heeft haar gouden sieraden ingeleverd en dat bracht zoveel op dat ze er een mooie brede tijdloze armband van kon laten maken.
Haar (schoon)dochters hadden al aangegeven dat zij nooit zo'n ring of kettinkje zouden gaan dragen.
Ik heb vandaag de kringloop winkel verblijd met een verzameling (boeken, CD's,) en wat kleine meubels en speelgoed.
Gelukkig stond er niks dat ik mee naar huis kon nemen. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat verzamel u/jij?

Bericht door Hendrikus »

Teelinck schreef:miniatuurauto`s opel in rally-uitvoering. Wie heeft er nog voor mij?
Teellinck was toch met dubbel l? Net zoals "Wat verzamelt u" met een t is....
~~Soli Deo Gloria~~
Mannetje
Berichten: 7668
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat verzamel u/jij?

Bericht door Mannetje »

Maar het is weer niet 'wat verzamelt jij?'
-
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Wat verzamel u/jij?

Bericht door Roos2017 »

Wij verzamelen keramieke grachtenpandjes van de KLM.
Plaats reactie