Ervaringen met goede DVD's ?

Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Troy vinden mijn broers steengoed. Ook geschiedkundig raakvlak.

Daddy day care, is goed voor de humor.

en nog wat over de Titanic......hoe moet hij die vrouw uittekenen als zij al haar kleding aan heeft????? Vind ik ook te ver gaan.
+ er zit WEL een vloek in.

enne...nu niet allemaal titanic kijken of het echt zo is :?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Nog iemand met goede suggesties van verantwoorde films?
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

memento schreef:Owja, ik vind de meeste Mr. Bean filmpjes ook leuk en verantwoord (op die ene in de kerk na dan, die is wat dubieus)
Mr. Bean... beetje oud... beetje super veel herhaald...die in de kerk vond ik wel grappig :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :lol: :lol: :lol:
O.O.L.I.E.

Bericht door O.O.L.I.E. »

Seven Years in Tibet

1492 conquest of paridise
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Daphne schreef:
memento schreef:Owja, ik vind de meeste Mr. Bean filmpjes ook leuk en verantwoord (op die ene in de kerk na dan, die is wat dubieus)
Mr. Bean... beetje oud... beetje super veel herhaald...die in de kerk vond ik wel grappig :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :lol: :lol: :lol:
Heb je de begintune van de Bean-fims weleens goed beluisterd? Ecce homo... Zie de mens?

Ik kan er niet meer naar kijken, ook al zijn ze echt grappig.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Unionist schreef:
Daphne schreef:
memento schreef:Owja, ik vind de meeste Mr. Bean filmpjes ook leuk en verantwoord (op die ene in de kerk na dan, die is wat dubieus)
Mr. Bean... beetje oud... beetje super veel herhaald...die in de kerk vond ik wel grappig :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :lol: :lol: :lol:
Heb je de begintune van de Bean-fims weleens goed beluisterd? Ecce homo... Zie de mens?

Ik kan er niet meer naar kijken, ook al zijn ze echt grappig.
Nu je het zegt....
Hij komt ook met een plof uit de lucht vallen, lijkt het....
vreemd vond ik dat altijd.
ego flos

Bericht door ego flos »

Geen DVD is nog steeds het overzichtelijkst, geloof ik.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Wat ik als meisje van ong. 14 jaar echt super geweldig vond is:

dubbel en dwars.

Meesterlijk.

Nu vind ik hem nog erg leuk, maar hij is nu wat voorspelbaar zeg maar.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Kislev schreef:De film de tweeling een keer geleend. Supergoede film en dan hup, moet er opeens een naaktscene tussendoor.
Kan ik me niet herinneren eigenlijk.. die naaktscène ging toch juist niet door omdat één niet wilde voor het huwelijk? Toen ik dat zag bedacht ik me nog dat je dat niet vaak hoort in films. :D
Verder kijk ik meestal kinderfilms, en daar komen over het algemeen geen naaktscènes in voor. Aanrader: Pluk van de Petteflet.
En dat in The pianist geweld voorkomt vind ik helemaal geen bezwaar. Het is geen geweld-om-het-geweld en m.i. maakt juist dit geweld de film des te indringender.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ik hou wel van een goede historische epos. Verder kan ik Lord of the Rings ook van harte aanbevelen, en natuurlijk binnenkort de film over Narnia. Verder ben ik niet zo'n grote filmliefhebber, aangezien er zoveel Hollywood-pulp verschijnt.

Oh ja, Dead Man Walking is wel een absolute aanrader!
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Over het algemeen zijn de speelfilms van de EO best te zien, volgens mij.
Ja, de E.O. doet er zoveel mogelijk aan om alle vloeken te weren.
Je kunt voor de titels kijken op http://www.eo.nl
Dan even doorklikken naar de shop en vervolgens naar de afdeling DVD/Video.

Hun DVD's Rail Away kan ik van harte aanbevelen, ze zijn schitterend!!!

Verder natuurlijk alle series en de losse DVD's over Het Kleine Huis op de Prairie.
En nogmaals de serie: The Waltons.

Dat zijn allemaal DVD's waarin geen naaktscenes voorkomen en geen vloeken.

Groet,
Houthakker.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

lebaoth schreef:
Kislev schreef:De film de tweeling een keer geleend. Supergoede film en dan hup, moet er opeens een naaktscene tussendoor.
Kan ik me niet herinneren eigenlijk.. die naaktscène ging toch juist niet door omdat één niet wilde voor het huwelijk?
En toen was er nog een ander zusje die trouwde met een duitse soldaat. Deze hadden elkaar een hele poos niet gezien, hij werd uitgezonden naar (?) en op een moment mochten 'de vrouwtjes' de mannen bezoeken, aangezien ze getrouwd waren... No problem toch?
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Houthakker schreef:
Hun DVD's Rail Away kan ik van harte aanbevelen, ze zijn schitterend!!!

Verder natuurlijk alle series en de losse DVD's over Het Kleine Huis op de Prairie.
En nogmaals de serie: The Waltons.

Boringggg
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Boringggg
Het valt me op, wanneer ik rondluister, dat over het onderwerp 'verantwoorde DVD's' dezelfde geluiden te horen zijn dan over het onderwerp 'verantwoord dagje uit' oftewel 'Wegwijsbeurs'.

Er zijn aardig wat mensen, die pleiten voor het uitbannen van zonden.
Geen vloeken, geen wereldse of satantische muziek, geen naaktscenes etc. En dit alles, noch in hun bladen, noch in hun huizen, noch op hun dagjes uit, noch op hun beurzen.

Het vreemde vind ik, dat als er dan een dag is die aan al deze voorwaarden voldoet, dezelfde mensen ineens wat meewarig doen over die dag, of over die Wegwijsbeurs.
Exact dezelfde reacties hoor ik ook over de DVD's die ik hier heb genoemd.
Nu zijn er DVD's leverbaar in Nederland die voldoen aan de eisen die deze mensen stellen: geen vloeken, geen naakt, geen verkeerde muziek, en komen ze ineens met meewarige reacties.
Nee, die Waltons, dat Bartje, dat Kleine Huis, dat is allemaal zo zoetsappig, zo voorspelbaar, daar zit niets in, zeggen ze dan.

Ik verbaas me daarover.
Juist van mensen van wie je redelijkerwijs zou mogen verwachten dat ze hiermee heel blij zouden zijn, krijg je van die vreemde geluiden te horen. Zoals ook over de Wegwijsbeurs.
Het blijft me verbazen en boeien.

Groet,
Houthakker.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Houthakker schreef:
Boringggg
Het valt me op, wanneer ik rondluister, dat over het onderwerp 'verantwoorde DVD's' dezelfde geluiden te horen zijn dan over het onderwerp 'verantwoord dagje uit' oftewel 'Wegwijsbeurs'.

Er zijn aardig wat mensen, die pleiten voor het uitbannen van zonden.
Geen vloeken, geen wereldse of satantische muziek, geen naaktscenes etc. En dit alles, noch in hun bladen, noch in hun huizen, noch op hun dagjes uit, noch op hun beurzen.

Het vreemde vind ik, dat als er dan een dag is die aan al deze voorwaarden voldoet, dezelfde mensen ineens wat meewarig doen over die dag, of over die Wegwijsbeurs.
Exact dezelfde reacties hoor ik ook over de DVD's die ik hier heb genoemd.
Nu zijn er DVD's leverbaar in Nederland die voldoen aan de eisen die deze mensen stellen: geen vloeken, geen naakt, geen verkeerde muziek, en komen ze ineens met meewarige reacties.
Nee, die Waltons, dat Bartje, dat Kleine Huis, dat is allemaal zo zoetsappig, zo voorspelbaar, daar zit niets in, zeggen ze dan.

Ik verbaas me daarover.
Juist van mensen van wie je redelijkerwijs zou mogen verwachten dat ze hiermee heel blij zouden zijn, krijg je van die vreemde geluiden te horen. Zoals ook over de Wegwijsbeurs.
Het blijft me verbazen en boeien.

Groet,
Houthakker.
En toen?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Plaats reactie