Ervaringen met goede DVD's ?

Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?

Bericht door Zita »

Klopt het dat The Chosen van Potok ooit verfilmd is? Het boek vind ik geweldig, maar de dvd kan ik niet vinden.
edit: via amazon intussen gevonden.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?

Bericht door albion »

Zita schreef:Klopt het dat The Chosen van Potok ooit verfilmd is? Het boek vind ik geweldig, maar de dvd kan ik niet vinden. edit: via amazon intussen gevonden.


Als je het gevonden heb wil je het me dan doormailen svp? En misschien is Asher Lev ook wel verfilmd?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?

Bericht door Zita »

albion schreef:
Zita schreef:Klopt het dat The Chosen van Potok ooit verfilmd is? Het boek vind ik geweldig, maar de dvd kan ik niet vinden. edit: via amazon intussen gevonden.


Als je het gevonden heb wil je het me dan doormailen svp? En misschien is Asher Lev ook wel verfilmd?
hier vind je The Chosen. Ik kon verder geen verfilmingen van boeken van Potok vinden.
kroonprinses
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2012, 12:20

Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?

Bericht door kroonprinses »

MarthaMartha schreef:absolute aanrader: fireproof .........
Prachtig hè!! Ik kwam 'm per ongeluk tegen op youtube nadat ik het boek, waar de film op gebaseerd is, gelezen had ('Fireproof', door Eric Wilson).
'k Vind 'm vooral aanspreken omdat de acteurs zelf christenen zijn en dus achter hun rol staan. Wel vind ik 'm een tikje eenzijdig in die zin dat de man als hoofdschuldige van de huwelijksproblemen wordt neergezet . Verder gaat hij er alles aan doen om de relatie te herstellen terwijl zíj er op de werkvloer een scharreltje op na houdt en haar trouwring in een laatje moffelt...evengoed een prachtige film met een boodschap...zelfverloochening, vergeving .
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?

Bericht door MarthaMartha »

kroonprinses schreef:
MarthaMartha schreef:absolute aanrader: fireproof .........
Prachtig hè!! Ik kwam 'm per ongeluk tegen op youtube nadat ik het boek, waar de film op gebaseerd is, gelezen had ('Fireproof', door Eric Wilson).
'k Vind 'm vooral aanspreken omdat de acteurs zelf christenen zijn en dus achter hun rol staan. Wel vind ik 'm een tikje eenzijdig in die zin dat de man als hoofdschuldige van de huwelijksproblemen wordt neergezet . Verder gaat hij er alles aan doen om de relatie te herstellen terwijl zíj er op de werkvloer een scharreltje op na houdt en haar trouwring in een laatje moffelt...evengoed een prachtige film met een boodschap...zelfverloochening, vergeving .
Ik weet niet of de man als hoofdschuldige wordt weggezet. Het is gewoon zo dat hij eerder zijn aandeel in de schuld erkent dan zij, maar uiteindelijk maken ze er allebei een potje van en komen ze daar achter, ieder op de eigen tijd. Ja, een prachtige film! (de andere films van deze groep auteurs trouwens ook!)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door parsifal »

Pas heb ik de film "Dogville" gezien. Zeker een film die je niet aan kleine kinderen moet laten zien, en een film die je met een misselijk gevoel kan achterlaten. Maar ik denk dat we er aardig wat van kunnen leren, met misschien wat "over the top" symboliek en "speaking names", met de hond "Mozes", de hoofdpersoon "Grace", die zwaar misbruikt wordt en de vraag naar gerechtigheid.

Voor de minder zware kost is denk ik de film "The help" wel goed.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door vlinder »

Zojuist een mooie christelijke dvd gezien: Courages.
Prachtig voorbeeld van hoe de keuze van Jozua in een gezin moet functioneren. De dvd is gefundeerd op het: Aangaande mij en mijn huis, wij zullen de Heere dienen. Ik wilde wel dat alle vaders en moeders zo vochten in hun gezin om ten allen tijde eerlijk te zijn en te willen leven hoe de Heere dat vraagt.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door helma »

vlinder schreef:Zojuist een mooie christelijke dvd gezien: Courages.
Prachtig voorbeeld van hoe de keuze van Jozua in een gezin moet functioneren. De dvd is gefundeerd op het: Aangaande mij en mijn huis, wij zullen de Heere dienen. Ik wilde wel dat alle vaders en moeders zo vochten in hun gezin om ten allen tijde eerlijk te zijn en te willen leven hoe de Heere dat vraagt.
Oh ja, indrukwekkende film!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door J.C. Philpot »

Ik ben helemaal niet zo voor films, maar Couregeous zou ik inderdaad iedereen aan willen bevelen, vooral vaders!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door jakobmarin »

Life of PI
[youtube]mZEZ35Fhvuc[/youtube]

Wel eerst boek lezen, die is zo mooi!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door dennis »

jakobmarin schreef:Life of PI
[youtube]mZEZ35Fhvuc[/youtube]

Wel eerst boek lezen, die is zo mooi!
Ik las het boek en dan kan volgens mij zo'n film alleen maar tegenvallen. Maar aangezien ik geen films kijk zal ik dat niet te weten komen.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door jakobmarin »

dennis schreef:Ik las het boek en dan kan volgens mij zo'n film alleen maar tegenvallen. Maar aangezien ik geen films kijk zal ik dat niet te weten komen.
Film is altijd minder dat het boek, maar wel een mooi aanvulling, prachtige natuurshots ook
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door Mara »

jakobmarin schreef:Film is altijd minder dat het boek, maar wel een mooi aanvulling, prachtige natuurshots ook
Moet je niet zeggen, in het geval van "De jongen in de gestreepte pyjama" vond ik de film vele malen mooier dan het boek.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door jakobmarin »

Mara schreef:
jakobmarin schreef:Film is altijd minder dat het boek, maar wel een mooi aanvulling, prachtige natuurshots ook
Moet je niet zeggen, in het geval van "De jongen in de gestreepte pyjama" vond ik de film vele malen mooier dan het boek.
Ah, dat hoor je weinig zeg! Het zal inderdaad kunnen.
Maar volgens Tolkien bijv. is Film/Toneel een 'lagere' kunstuiting dan het Geschreven Woord. Bij het laatste maak je in je binnenste altijd de beste voorstelling, die een filmmaker nooit zal kunnen evenaren.
Maar goed, uitzonderingen bevestigen de regel :)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Abrihearma
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mar 2013, 20:57

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door Abrihearma »

Eigenlijk bestaan er geen goede dvd's Maar een ieder weet wel hoe het gaat tijdens de opnames op de filmset. Er wordt vast gevloekt als het weer niet goed gaat en zal er op zondag ook aan een film gewerkt worden. Tja, dan blijft er waarschijnlijk helemaal geen film over.
Maar wie van u zonder zonde is neemt de steen....
Ik kijk zelf ook verschillende films het liefst een waargebeurd verhaal, zodat er een boodschap in zit. Maar ook andere films, zodra er dan gevloekt wordt gaat de knop uit. Das altijd jammer soms is het verhaal ijzersterk en heeft een boodschap dan opeens KNAL, een vloek. Jammerrr.

Wie zichzelf tot bezem maakt moet niet klagen over het stof.
Plaats reactie