Ervaringen met goede DVD's ?

Leonius

Bericht door Leonius »

Houthakker schreef:
een soort reformatorische sterren- of klassensysteem
Wat mij betreft is het criterium bij alles wat we doen of laten in ons leven: hetzij dat gij dit of hetzij dat gij dat, doet het al ter ere Gods.
Soms hoor je ook mensen vragen of de Heere Jezus erbij kan zijn.
Dat is ook een goede vraag. Als Hij erbij kan zijn en kan meekijken naar een DVD, dan is het goed. Want ook een stukje ontspanning hoort bij het leven.

Groet,
Houthakker.
Zeker, maar daar slaat m'n opmerking over een klassensysteem niet op. Ergens vind ik het namelijk hypocriet: je mag wel naar een verantwoorde DVD kijken, maar een beroep kiezen in het theater mag weer niet..... Dat vind ik op z'n minst dus dubbel. Dat neemt overigens niet weg dat ook ik graag een goede film mag zien, maar dan toch blijft bij mij dat dubbele gevoel een beetje 'knagen'....
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Ergens vind ik het namelijk hypocriet: je mag wel naar een verantwoorde DVD kijken, maar een beroep kiezen in het theater mag weer niet..... Dat vind ik op z'n minst dus dubbel.
Nee, dit vind ik geen goed voorbeeld.
Je zou dan ook moeten zeggen dat je wel mag genieten van een mooie bustocht in een luxe toeringcar, maar je mag er niet gaan werken omdat je dan ook op zondag moet rijden.

Je mag er inderdaad niet gaan werken om op zondag mooie vakantietrips te gaan rijden.
Maar je mag best op dinsdag genieten van zo'n tour.

Groet,
Houthakker.
Leonius

Bericht door Leonius »

Houthakker schreef:
Ergens vind ik het namelijk hypocriet: je mag wel naar een verantwoorde DVD kijken, maar een beroep kiezen in het theater mag weer niet..... Dat vind ik op z'n minst dus dubbel.
Nee, dit vind ik geen goed voorbeeld.
Je zou dan ook moeten zeggen dat je wel mag genieten van een mooie bustocht in een luxe toeringcar, maar je mag er niet gaan werken omdat je dan ook op zondag moet rijden.

Je mag er inderdaad niet gaan werken om op zondag mooie vakantietrips te gaan rijden.
Maar je mag best op dinsdag genieten van zo'n tour.

Groet,
Houthakker.
De vergelijking met een bustour gaat natuurlijk ten enemale mank. Dat voel je zelf toch ook wel aan....
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Daphne schreef:
lebaoth schreef:
Kislev schreef:De film de tweeling een keer geleend. Supergoede film en dan hup, moet er opeens een naaktscene tussendoor.
Kan ik me niet herinneren eigenlijk.. die naaktscène ging toch juist niet door omdat één niet wilde voor het huwelijk?
En toen was er nog een ander zusje die trouwde met een duitse soldaat. Deze hadden elkaar een hele poos niet gezien, hij werd uitgezonden naar (?) en op een moment mochten 'de vrouwtjes' de mannen bezoeken, aangezien ze getrouwd waren... No problem toch?
't Is maar hoe je het bekijkt. Als ik dan wat foto's van die scenes hier plaats word ik denk ik gebanned hier (en terecht).
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Leonius schreef: De vergelijking met een bustour gaat natuurlijk ten enemale mank. Dat voel je zelf toch ook wel aan....
Nee, dat voel ik niet aan.
Ik kan het je nog sterker vertellen. Ik snap er geen biet van.
Maar ik leg me erbij neer. Het is niet belangrijk genoeg om dagen over door te bomen.
Leonius

Bericht door Leonius »

Houthakker schreef:
Leonius schreef: De vergelijking met een bustour gaat natuurlijk ten enemale mank. Dat voel je zelf toch ook wel aan....
Nee, dat voel ik niet aan.
Ik kan het je nog sterker vertellen. Ik snap er geen biet van.
Wat ik wilde zeggen, is dat ik het dubbel vind als iemand wel naar een film kan kijken, terwijl hij tegelijk toneel en theater afkeurt. Dat is een dubbele moraal. Immers, het één is zonder het ander niet mogelijk. Vandaar dus dat de vergelijking met een bustour niet opgaat, omdat je als buschaufeur voldoende mogelijkheden hebt om niet op zondag te rijden (ik snap dus ook heel die vergelijking niet).
Maar ik leg me erbij neer. Het is niet belangrijk genoeg om dagen over door te bomen.
Voor jou misschien niet, voor anderen (in dit geval voor mij) wel.... Overigens hoeft zoiets niet dágen te duren, toch? ;)
Gebruikersavatar
Yael
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 apr 2004, 18:35
Locatie: Waddinxveen

Bericht door Yael »

*The day after tomorrow (rampenfilm)
*Exodus (over ontstaan Israel)
*Battleground (oorlogsfilm, geen grove)
*Saints and soldiers (oorlogsfilm)

volgens mij wordt er alleen in de laatste een keer gevloekt... :roll:
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

André van Duin Show (1 tm 6), erg leuk :)
Houthakker

Bericht door Houthakker »

André van Duin?
Dat is toch een spotvogel?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Houthakker schreef:André van Duin?
Dat is toch een spotvogel?
Ik weet niet, ik ken m alleen maar van zn 'Andre van Duin Show' DVD's. En daar wordt niet in gespot, zijn gewoon leuke onschuldige stukjes..
Houthakker

Bericht door Houthakker »

O, dat is nieuw voor mij.
Bedankt voor de informatie.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Oke ik ben gisteren voor het eerst in zes jaar weer eens in de bioscoop geweest. En de Christelijke aanrader is er weer:
Sophie Scholl
Zodra hij op dvd uitkomt hoort hij bij de aan te raden dvd's. De film is uitzonderlijk goed, met erg goed acteerwerk. Geen (al dan niet functioneel bloot), geen suggestie van seks, geen vloeken (een bastaardvloek in de ondertiteling dat wel). En tussen de bedrijven door nog een soort worsteling met God van de Christelijke Sophie en Bijbelse symboliek volop.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

parsifal schreef:Oke ik ben gisteren voor het eerst in zes jaar weer eens in de bioscoop geweest. En de Christelijke aanrader is er weer:
Sophie Scholl
Zodra hij op dvd uitkomt hoort hij bij de aan te raden dvd's. De film is uitzonderlijk goed, met erg goed acteerwerk. Geen (al dan niet functioneel bloot), geen suggestie van seks, geen vloeken (een bastaardvloek in de ondertiteling dat wel). En tussen de bedrijven door nog een soort worsteling met God van de Christelijke Sophie en Bijbelse symboliek volop.
Waar draait-ie?
Bij Pathe gekeken maar kon niets vinden...........
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

Houthakker schreef:André van Duin?
Dat is toch een spotvogel?
nee hoor, een komiek!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Breekijzertje schreef:
parsifal schreef:Oke ik ben gisteren voor het eerst in zes jaar weer eens in de bioscoop geweest. En de Christelijke aanrader is er weer:
Sophie Scholl
Zodra hij op dvd uitkomt hoort hij bij de aan te raden dvd's. De film is uitzonderlijk goed, met erg goed acteerwerk. Geen (al dan niet functioneel bloot), geen suggestie van seks, geen vloeken (een bastaardvloek in de ondertiteling dat wel). En tussen de bedrijven door nog een soort worsteling met God van de Christelijke Sophie en Bijbelse symboliek volop.
Waar draait-ie?
Bij Pathe gekeken maar kon niets vinden...........
http://www.filmtotaal.nl/module.php?sec ... ovie=10934
Plaats reactie