Ervaringen met goede DVD's ?

Houthakker

Bericht door Houthakker »

Gian schreef:
Houthakker schreef:
Boringggg
Het valt me op, wanneer ik rondluister, dat over het onderwerp 'verantwoorde DVD's' dezelfde geluiden te horen zijn dan over het onderwerp 'verantwoord dagje uit' oftewel 'Wegwijsbeurs'.

Er zijn aardig wat mensen, die pleiten voor het uitbannen van zonden.
Geen vloeken, geen wereldse of satantische muziek, geen naaktscenes etc. En dit alles, noch in hun bladen, noch in hun huizen, noch op hun dagjes uit, noch op hun beurzen.

Het vreemde vind ik, dat als er dan een dag is die aan al deze voorwaarden voldoet, dezelfde mensen ineens wat meewarig doen over die dag, of over die Wegwijsbeurs.
Exact dezelfde reacties hoor ik ook over de DVD's die ik hier heb genoemd.
Nu zijn er DVD's leverbaar in Nederland die voldoen aan de eisen die deze mensen stellen: geen vloeken, geen naakt, geen verkeerde muziek, en komen ze ineens met meewarige reacties.
Nee, die Waltons, dat Bartje, dat Kleine Huis, dat is allemaal zo zoetsappig, zo voorspelbaar, daar zit niets in, zeggen ze dan.

Ik verbaas me daarover.
Juist van mensen van wie je redelijkerwijs zou mogen verwachten dat ze hiermee heel blij zouden zijn, krijg je van die vreemde geluiden te horen. Zoals ook over de Wegwijsbeurs.
Het blijft me verbazen en boeien.

Groet,
Houthakker.
En toen?
En toen begon Houthakker te geloven, dat dit soort dingen minder vrijblijvend zijn dan ze lijken.
En toen begreep Houthakker dat de ouderen hierin geen goed voorbeeld zijn voor de jongeren.
En toen ving Houthakker aan dit allemaal te betreuren.
En toen probeerde Houthakker dit onder de aandacht te brengen in de hoop dat er, hoezeer in het klein ook, een nadenken over op gang zou komen.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Well Houthakker,

Mijn negatieve reactie tov de Wegwijs is al duidelijk toegelicht. M.i. is de Wegwijs niets anders dan inspelen op de materialistische gedachten... Maargoed, daar hadden we t niet over.

Wat betreft de 'boring', die kwam niet van mij. Ik vind een voorspelbare film af en toe ook wel leuk. Alleen, veel EO-films zijn nu eenmaal saai. En dat komt niet door de beperkte mogelijkheden. Gewoon simpelweg omdat, net voor als het schrijven van een goed boek, je gewoon een goed en boeiend verhaal moet kunnen verzinnen.

En het is net als met de Holliwood films, slechts 1 op de 1000 (maandelijks komen er weet ik niet hoeveel films uit, waarvan het merendeel de bios geeneens haalt), is echt goed. Die regel is net zo bij EO-films. Alleen daar is het totale aantal films nog geen 10.000, dus als er 10 goeie films tussenzit is dat veel...
SolaGratia
Berichten: 56
Lid geworden op: 08 jan 2002, 16:49
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

Bericht door SolaGratia »

"the climb"
"het kruis in de asfaltjungle"
"In the begining"
"the passion" :?:
"The Crossing"

a beautiful mind
cast away
Houthakker

Bericht door Houthakker »

memento schreef: dus als er 10 goeie films tussenzit is dat veel...
En juist daarom zou ik verwachten dat met name de christenen in Nederland, juist deze 10 goeie films zouden toejuichen, promoten, aanschaffen, uitdelen, hun kinderen laten zien, hun kleinkinderen kado zouden geven.
Houthakker

Bericht door Houthakker »

"the climb"
"het kruis in de asfaltjungle"
Ja, inderdaad.
En 'Heavens Heroes' niet te vergeten.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Houthakker schreef:
memento schreef: dus als er 10 goeie films tussenzit is dat veel...
En juist daarom zou ik verwachten dat met name de christenen in Nederland, juist deze 10 goeie films zouden toejuichen, promoten, aanschaffen, uitdelen, hun kinderen laten zien, hun kleinkinderen kado zouden geven.
Well, gebeurt dat niet dan? Althans, door degenen die niet teugen films zijn?
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Houthakker schreef:
Boringggg
Het valt me op, wanneer ik rondluister, dat over het onderwerp 'verantwoorde DVD's' dezelfde geluiden te horen zijn dan over het onderwerp 'verantwoord dagje uit' oftewel 'Wegwijsbeurs'.

Er zijn aardig wat mensen, die pleiten voor het uitbannen van zonden.
Geen vloeken, geen wereldse of satantische muziek, geen naaktscenes etc. En dit alles, noch in hun bladen, noch in hun huizen, noch op hun dagjes uit, noch op hun beurzen.

Het vreemde vind ik, dat als er dan een dag is die aan al deze voorwaarden voldoet, dezelfde mensen ineens wat meewarig doen over die dag, of over die Wegwijsbeurs.
Exact dezelfde reacties hoor ik ook over de DVD's die ik hier heb genoemd.
Nu zijn er DVD's leverbaar in Nederland die voldoen aan de eisen die deze mensen stellen: geen vloeken, geen naakt, geen verkeerde muziek, en komen ze ineens met meewarige reacties.
Nee, die Waltons, dat Bartje, dat Kleine Huis, dat is allemaal zo zoetsappig, zo voorspelbaar, daar zit niets in, zeggen ze dan.

Ik verbaas me daarover.
Juist van mensen van wie je redelijkerwijs zou mogen verwachten dat ze hiermee heel blij zouden zijn, krijg je van die vreemde geluiden te horen. Zoals ook over de Wegwijsbeurs.
Het blijft me verbazen en boeien.

Groet,
Houthakker.
Mijn mening Houthakker Rens, is niet toonaangevend voor de overige forummers hier aangezien ik naar de pkn ga, een tv in huis heb, radio luister en van 'normale' radio muziek ook hou.

Dus deze conclusie is beetje voorbarig (op mijn reactie dan)
Houthakker

Bericht door Houthakker »

memento schreef:
Houthakker schreef:
memento schreef: dus als er 10 goeie films tussenzit is dat veel...
En juist daarom zou ik verwachten dat met name de christenen in Nederland, juist deze 10 goeie films zouden toejuichen, promoten, aanschaffen, uitdelen, hun kinderen laten zien, hun kleinkinderen kado zouden geven.
Well, gebeurt dat niet dan? Althans, door degenen die niet teugen films zijn?
Leuk, Memento, jij draait het om.
Ja, dat zal best ook wel gebeuren. Maar over die mensen had ik het niet. Ik had het juist over diegenen die dat niet doen. Je maakt me wel aan het lachen, jij.
Maar misschien zijn wij nog al te 'reformatorisch'. Zodoende zijn we teuge heel veel films. En daarom vinden we het jammer dat die 'slechts 10' zo weinig worden gepromoot.

Enfin, het weinige wat wij eraan kunnen doen, hebben we gedaan.
Deze 'slechts 10' hebben we aangeschaft, en als er jeugd bij ons op bezoek komt, of logeren, dan ziet mijn vrouw wel hier of daar een mogelijkheid om deze films voor hun aan te zetten.
En geloof het of niet: wij kijken dan graag mee! We hebben op deze manier al heel wat gezellige avonden gehad.

Groet,
Houthakker.
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Dus deze conclusie is beetje voorbarig (op mijn reactie dan)
Sorry. Maar ik moet je bekennen dat ik dacht dat het een typefout betrof. Ik ben niet op de hoogte met allerlei computer- of mailkreten.
Weet er dus ook de betekenis niet van. En heb het gevoel daarmee ook niet echt iets te missen. Nogmaals sorry.
Leonius

Bericht door Leonius »

Tjonge, de refo top-10...... Is dit echt nodig? Volgens mij moeten we bij alles bedenken wat in Filippenzen 4:8 staat.....
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Leonius schreef:Tjonge, de refo top-10...... Is dit echt nodig? Volgens mij moeten we bij alles bedenken wat in Filippenzen 4:8 staat.....
Leonius, die 10, was maar symbolisch. Om aan te geven dat echte goeie films zwaar in de minderheid zijn.
En verder is het inderdaad nodig dat we streng zijn. Als we als een christen willen leven kunnen we de zonde niet aan de hand houden.
Ook kan het niet zo zijn God een beetje en de wereld een beetje.

We zullen scherp moeten toezien dat we niet ongemerkt allerlei zonden, narigheid en vuiligheid oogluikend of sluipenderwijze gaan toelaten in onze huizen en harten.

Groet,
Houthakker.
Leonius

Bericht door Leonius »

Houthakker schreef:
Leonius schreef:Tjonge, de refo top-10...... Is dit echt nodig? Volgens mij moeten we bij alles bedenken wat in Filippenzen 4:8 staat.....
Leonius, die 10, was maar symbolisch. Om aan te geven dat echte goeie films zwaar in de minderheid zijn.
En verder is het inderdaad nodig dat we streng zijn. Als we als een christen willen leven kunnen we de zonde niet aan de hand houden.
Ook kan het niet zo zijn God een beetje en de wereld een beetje.

We zullen scherp moeten toezien dat we niet ongemerkt allerlei zonden, narigheid en vuiligheid oogluikend of sluipenderwijze gaan toelaten in onze huizen en harten.

Groet,
Houthakker.
Dank voor deze opheldering! Maar mij bekruipt wel vaker het gevoel dat er een soort reformatorische sterren- of klassensysteem gaat ontstaan. Het medium zelf is immers al ruim geaccepteerd....
Houthakker

Bericht door Houthakker »

een soort reformatorische sterren- of klassensysteem
Wat mij betreft is het criterium bij alles wat we doen of laten in ons leven: hetzij dat gij dit of hetzij dat gij dat, doet het al ter ere Gods.
Soms hoor je ook mensen vragen of de Heere Jezus erbij kan zijn.
Dat is ook een goede vraag. Als Hij erbij kan zijn en kan meekijken naar een DVD, dan is het goed. Want ook een stukje ontspanning hoort bij het leven.

Groet,
Houthakker.
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Daphne schreef:
lebaoth schreef:
Kislev schreef:De film de tweeling een keer geleend. Supergoede film en dan hup, moet er opeens een naaktscene tussendoor.
Kan ik me niet herinneren eigenlijk.. die naaktscène ging toch juist niet door omdat één niet wilde voor het huwelijk?
En toen was er nog een ander zusje die trouwde met een duitse soldaat. Deze hadden elkaar een hele poos niet gezien, hij werd uitgezonden naar (?) en op een moment mochten 'de vrouwtjes' de mannen bezoeken, aangezien ze getrouwd waren... No problem toch?
Ja, nu je het zegt.
Ik vind Het kleine huis op de prairie wel verschrikkelijk leuk. :)
Maar ik weet dan ook niks van films. Ik kan me voorstellen dat het met verantwoorde films ongeveer net zo is als met verantwoorde boeken: kwalitatief meestal ver onder de maat.
Tijd voor een christenkunstréveil!
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

lebaoth schreef:Tijd voor een christenkunstréveil!


Applaus!
Laatst gewijzigd door Miscanthus op 01 nov 2005, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie