Ervaringen met goede DVD's ?

Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

O.O.L.I.E. schreef:The pianist, zeker een goede film erg realistisch
Idd, die heeft mijn zuivering overleeft :mrgreen:

En natuurlijk The Guns of Navaronne
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

The Pianist? Die krijgt een R-rating:

R - Rated R for violence and brief strong language.

Met 'strong language' wordt meestal vloeken en schelden bedoelt...
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ik denk dat we ons eens goed moeten afvragen waaraan een verantwoorde film moet voldoen. Zo kennen bv. veel refo's de film: 'Schindlers List' (zélfs mn oma had m gezien), alleen ik heb daar toch moeite mee. Het is absoluut een enorm goeie film, echter zit er wel een naakt-scene in.

Een andere goeie film is bv. 'A bridge too far'. Daarin zijn de vloeken (ik bedoel hiermee het misbruik van de naam van God en Zijn Zoon) niet van de lucht.

Of bv de Titanic, persoonlijk vind ik het een slechte film, maar heel refo-jeugd (ook de 'nette' refo's) hebben m gezien. En ook daarin vind ik een vrij-scene. Goed, je ziet niets, maar is het wekken van de suggestie al niet genoeg om m af te keuren?
Kokje
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 okt 2004, 09:59

Bericht door Kokje »

'The name of the rose' vind ik een erg goede film. Het is een verfilming van het boek 'De naam van de roos' van Umberto Eco. We hebben de film onlangs bekeken en besproken op de literatuurkring van onze gemeente en iedereen was erg enthousiast. Het gaat over een klooster in de middeleeuwen waar nogal wat aan de hand is (moorden e.d.), dus niet geschikt voor kinderen.
Bourdon

Bericht door Bourdon »

Ik ben wel niet zo'n dvd kijker, maar toch wat films: (ik weet trouwens niet wat voor maatstaven jullie hebben, maar met deze heb ik geen problemen)

- A Beautiful Mind
-Pirates of the Carribean
-Asterix-films
-Once upon a time in the West
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Bourdon schreef:Ik ben wel niet zo'n dvd kijker, maar toch wat films: (ik weet trouwens niet wat voor maatstaven jullie hebben, maar met deze heb ik geen problemen)

- A Beautiful Mind
-Pirates of the Carribean
-Asterix-films
-Once upon a time in the West
Pirates of the Carribean? Brrrr, nou nee, al die wandelende skeletten etc.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Owja, ik vind de meeste Mr. Bean filmpjes ook leuk en verantwoord (op die ene in de kerk na dan, die is wat dubieus)
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

memento schreef:Owja, ik vind de meeste Mr. Bean filmpjes ook leuk en verantwoord (op die ene in de kerk na dan, die is wat dubieus)
Je moet er wel voor in de stemming zijn, want anders kan ik er niet om lachen.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

memento schreef:Ik denk dat we ons eens goed moeten afvragen waaraan een verantwoorde film moet voldoen. Zo kennen bv. veel refo's de film: 'Schindlers List' (zélfs mn oma had m gezien), alleen ik heb daar toch moeite mee. Het is absoluut een enorm goeie film, echter zit er wel een naakt-scene in.
Eén? Mocht je willen, wel twee of drie keer. En als je het mij vraagt voegt het niks toe aan de film.

De film de tweeling een keer geleend. Supergoede film en dan hup, moet er opeens een naaktscene tussendoor.

Nog wat anders. In veel 'verantwoorde' films wordt wat afgezoend omdat de acteurs bijv. een echtpaar spelen in de film. Echter, elke andere film met dezelfde acteur is het weer raak, zij het dan met een andere actrice.
Of dat nou zo verheffend is?
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

memento schreef:Owja, ik vind de meeste Mr. Bean filmpjes ook leuk en verantwoord (op die ene in de kerk na dan, die is wat dubieus)
Heel grappig en vaak steengoed.

Maarrr..... heb je op een gegeven moment, als je al dat zotte gedoe een tijdje ziet, niet iets van 'wat zal die man veel moeten verantwoorden?'.
Gebruikersavatar
Eva
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 okt 2005, 22:25

Bericht door Eva »

Kislev schreef:
memento schreef:Owja, ik vind de meeste Mr. Bean filmpjes ook leuk en verantwoord (op die ene in de kerk na dan, die is wat dubieus)
Heel grappig en vaak steengoed.

Maarrr..... heb je op een gegeven moment, als je al dat zotte gedoe een tijdje ziet, niet iets van 'wat zal die man veel moeten verantwoorden?'.
Nee, ik heb meer iets als ik er naar zit te kijken: " Kan ik verantwoorden dat ik hier mijn tijd mee verdoe?"
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Eva schreef:
Kislev schreef:
memento schreef:Owja, ik vind de meeste Mr. Bean filmpjes ook leuk en verantwoord (op die ene in de kerk na dan, die is wat dubieus)
Heel grappig en vaak steengoed.

Maarrr..... heb je op een gegeven moment, als je al dat zotte gedoe een tijdje ziet, niet iets van 'wat zal die man veel moeten verantwoorden?'.
Nee, ik heb meer iets als ik er naar zit te kijken: " Kan ik verantwoorden dat ik hier mijn tijd mee verdoe?"
Mja, waarom zou dat minder kunnen dan met een andere film, of een gewoon leesboek?
Gebruikersavatar
Eva
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 okt 2005, 22:25

Bericht door Eva »

memento schreef:
Eva schreef:
Kislev schreef:
memento schreef:Owja, ik vind de meeste Mr. Bean filmpjes ook leuk en verantwoord (op die ene in de kerk na dan, die is wat dubieus)
Heel grappig en vaak steengoed.

Maarrr..... heb je op een gegeven moment, als je al dat zotte gedoe een tijdje ziet, niet iets van 'wat zal die man veel moeten verantwoorden?'.
Nee, ik heb meer iets als ik er naar zit te kijken: " Kan ik verantwoorden dat ik hier mijn tijd mee verdoe?"
Mja, waarom zou dat minder kunnen dan met een andere film, of een gewoon leesboek?
Ligt net aan de strekking en het doel van de film. HEt ging nu om Mister Bean.

En ja, bij boeken kan dat evengoed.En het is ook iets dat ik mezelf afvraag in het licht van Kislev's vraag of die man niet veel te verantwoorden heeft. Waarom hij wel en wij niet die er op dat moment om zitten te lachen??
Houthakker

Bericht door Houthakker »

The Waltons.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

Nou inderdaad, daar heb ik dus ook een beetje moeit mee.

Er zijn bar weinig films waar niet één keer een vloek of lelijk woord te horen of te zien is.

Wij hadden 'Kees de Jongen' bekeken, best een leuke film. Alleen wel een dubieus gedeelte over het sterven van zijn opa, met ook een vloek erbij.......

Hetzelfde geldt voor onze vrienden Hielke en Sietse.

Over het algemeen zijn de speelfilms van de EO best te zien, volgens mij.
Plaats reactie