Ervaringen met goede DVD's ?

Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door Roos2017 »

huisman schreef:Zou zo'n serie kijken passen bij de wereld verlaten, onze oude natuur doden, en in een nieuw godzalig leven wandelen?
Recent vertelde iemand mij een indringende waarheid : ons grote probleem is dat wij onze tijd vullen met verantwoorde zaken. Maar wat blijft er eigenlijk over aan tijd dat wij ons afvragen hoe onze verhouding is tot God?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door Mara »

DDD schreef:Daar ben ik het op hoofdlijnen wel mee eens, althans, als je een boek leest of film kijkt als ontspanning.
Ik mag geen reclame maken hier, maar ik geniet momenteel van Achter de dijken. Dat gaat niet over de watersnood, maar over het Calvinisme. De invloed van Luther en Calvijn is echt heel groot in Nederland.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door Wandelende »

DVD's behoren bijna tot het verleden. Nog even.
Dat geldt voor goede en slechte DVD's overigens.
(~)
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door -DIA- »

Wandelende schreef:DVD's behoren bijna tot het verleden. Nog even.
Dat geldt voor goede en slechte DVD's overigens.
We kunnen het nu wel met YouTube doen... Het wordt wel steeds enger getrokken. Eerst moest je nog naar een winkel om een DVD te kopen of te huren. Een gewoon internetfilter laar echt enorm veel door wat ooit taboe was. Is dat veranderd? Of verschoven? Of verschuiven wij?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door Wandelende »

-DIA- schreef:
Wandelende schreef:DVD's behoren bijna tot het verleden. Nog even.
Dat geldt voor goede en slechte DVD's overigens.
We kunnen het nu wel met YouTube doen... Het wordt wel steeds enger getrokken. Eerst moest je nog naar een winkel om een DVD te kopen of te huren. Een gewoon internetfilter laar echt enorm veel door wat ooit taboe was. Is dat veranderd? Of verschoven? Of verschuiven wij?
Is dat veranderd? Ja. De bekendere filters hebben meerdere pakketten gekregen met elk hun eigen ruimte. Maar of er nu méér wordt door gelaten dat vroeger 'taboe' was...
Verschuiven wij? Persoonlijk, ja. Soms jammer. Soms fijn.

En YouTube gebruik ik. Vaak. Heel erg vaak. Het medium doet er niet. Het gebruik wel. Alleen moet je wel sterk in de schoenen staan, meer dan voorheen.
(~)
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door -DIA- »

Wandelende schreef:
-DIA- schreef:
Wandelende schreef:DVD's behoren bijna tot het verleden. Nog even.
Dat geldt voor goede en slechte DVD's overigens.
We kunnen het nu wel met YouTube doen... Het wordt wel steeds enger getrokken. Eerst moest je nog naar een winkel om een DVD te kopen of te huren. Een gewoon internetfilter laar echt enorm veel door wat ooit taboe was. Is dat veranderd? Of verschoven? Of verschuiven wij?
Is dat veranderd? Ja. De bekendere filters hebben meerdere pakketten gekregen met elk hun eigen ruimte. Maar of er nu méér wordt door gelaten dat vroeger 'taboe' was...
Verschuiven wij? Persoonlijk, ja. Soms jammer. Soms fijn.

En YouTube gebruik ik. Vaak. Heel erg vaak. Het medium doet er niet. Het gebruik wel. Alleen moet je wel sterk in de schoenen staan, meer dan voorheen.
Dat klopt wel. Ik maak ook wel gebruik van genoemd videokanaal. Er zijn zeker goede en wetenswaardige
video's te zien. Soms zonder beeld, denk aan preken die een zekere "Zuiver Waarheid" daar uploadt. Ook uit geschiedkundig oogpunt is er veel nuttigs te zien, maar dit moet wel 'geproefd' en 'gefilterd' worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door Wandelende »

-DIA- schreef:
Wandelende schreef:
-DIA- schreef:
Wandelende schreef:DVD's behoren bijna tot het verleden. Nog even.
Dat geldt voor goede en slechte DVD's overigens.
We kunnen het nu wel met YouTube doen... Het wordt wel steeds enger getrokken. Eerst moest je nog naar een winkel om een DVD te kopen of te huren. Een gewoon internetfilter laar echt enorm veel door wat ooit taboe was. Is dat veranderd? Of verschoven? Of verschuiven wij?
Is dat veranderd? Ja. De bekendere filters hebben meerdere pakketten gekregen met elk hun eigen ruimte. Maar of er nu méér wordt door gelaten dat vroeger 'taboe' was...
Verschuiven wij? Persoonlijk, ja. Soms jammer. Soms fijn.

En YouTube gebruik ik. Vaak. Heel erg vaak. Het medium doet er niet. Het gebruik wel. Alleen moet je wel sterk in de schoenen staan, meer dan voorheen.
Dat klopt wel. Ik maak ook wel gebruik van genoemd videokanaal. Er zijn zeker goede en wetenswaardige
video's te zien. Soms zonder beeld, denk aan preken die een zekere "Zuiver Waarheid" daar uploadt. Ook uit geschiedkundig oogpunt is er veel nuttigs te zien, maar dit moet wel 'geproefd' en 'gefilterd' worden.
Dat is zeker waar. Voor mijn lessen op school gebruik ik vaak beeldmateriaal. Nooit zonder eerst te filteren. Het is een nuttige manier van andere invalshoeken te krijgen en meer contextrijk leren.
Voor thuisgebruik is het anders. Ik gebruik Youtube vaak, maar merk dat er wel snel iets door komt dat eigenlijk niet juist is. Moeilijk om dat te filteren, wel noodzakelijk. Het is overigens in alles dan een strijd, de hele wereld om ons heen.
(~)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ervaringen met goede DVD's ?

Bericht door Mara »

We kregen de DVD van iemand te leen, Im Labyrinth des Schweigens.

Op historische feiten gebaseerde kruising tussen een historisch drama en een thriller, over de queeste van de jonge, rechtschapen officier van justitie Johann Radmann, die leidde tot het tweede Auschwitzproces tegen 22 SS-officieren en bewakers van het vernietigingskamp, in 1963. Het liefdeslijntje dat door het goedgemaakte, maar net iets te zwaarwichtige drama is vervlochten is een tikje larmoyant, en Radmann is aan het begin van zijn obsessionele queeste wel erg naïef, maar de debuterende Giulio Ricciarelli vertelt met Im Labyrinth des Schweigens een belangrijke, nog altijd relevante geschiedenis.

Het is onthutsend om te zien hoe de gemiddelde Duitser geen idee had wat Auschwitz was. Ja, een soort opvangkamp of zoiets.
De gruwelijkheden werd gebagatelliseerd, Mengele was gevlucht naar Argentinië, maar kon regelmatig vrij zijn familie bezoeken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie