Wegwijs

Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wegwijs

Bericht door Hendrien »

Toch wel jammer eigenlijk; vroeger als tiener heb ik er erg van genoten. De laatste jaren ben ik niet meer geweest.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wegwijs

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Dodo schreef:Er komt een eind aan de Wegwijs-discussies hier. Geen Wegwijs dit najaar, en als ik het goed lees helemaal niet meer.
Dat is oprecht jammer, want die discussies waren altijd geweldig...
We kunnen het altijd nog over de familiedagen of Duikenburgse dagen hebben.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wegwijs

Bericht door Dodo »

Ik vond het interessant om te lezen dat een heel groot evenement als Wegwijs niet meer lukt, maar dat de kleinschaligere evenementen wel lopen. De Terdege-vrouwendagen en de RD-mannendagen. Misschien ligt de toekomst wel meer in zulke bijeenkomsten. Minder commercieel, meer inhoud, minder massaal.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Wegwijs

Bericht door JCRyle »

Oei oei ... De zuil brokkelt langzaam af :wiz
Waar is de betrokkenheid van de achterban? :yahoo
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Wegwijs

Bericht door Nasrani »

JCRyle schreef:Oei oei ... De zuil brokkelt langzaam af :wiz
Waar is de betrokkenheid van de achterban? :yahoo
Als het de portemonnee raakt dan is de achterban niet thuis.... :humhihi

Zoals hierboven al aangegeven, dagen met meer inhoud zijn meer in trek op dit moment. Dat lijkt me alleen maar beter.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wegwijs

Bericht door helma »

Het zal inderdaad wel met de afbrokkeling van de zuil te maken hebben. Mensen zijn niet meer zo afhankelijk van Refouitjes. En ook met de komst van internet en onlineaankopen. Ik herinner me van 'vroeger' dat vooral mensen buiten de biblebelt hun kleding tijdens Wegwijs 'moesten' kopen omdat er in hun omgeving geen Refokledingketens waren. Ook denk ik dat het met ontlezing te maken kan hebben. Wegwijs was voor boekenliefhebbers toch een soort Walhalla, o.a. den Hertog met grote tafels koopjes; dat was de laatste jaren echt veel minder dan een jaar of tien geleden.
Ook hebben we natuurlijk recent jaren van crisis achter de rug. Dat zal ook gemerkt zijn op de Wegwijs.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Wegwijs

Bericht door John Galt »

JCRyle schreef:Oei oei ... De zuil brokkelt langzaam af :wiz
Waar is de betrokkenheid van de achterban? :yahoo
zeer zorgelijk! "Koopt reformatorische waar, dan helpen wij elkaar." Je hoort dit ook nog maar zelden vanaf de kansels. Merken we het nog op?

Maar even serieus: Ik ben vorig jaar, na een jaar of 20, weer eens op de Wegwijs geweest. En... eigenlijk viel het best mee allemaal.
Who is John Galt? :quoi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wegwijs

Bericht door Mara »

John Galt schreef: zeer zorgelijk! "Koopt reformatorische waar, dan helpen wij elkaar." Je hoort dit ook nog maar zelden vanaf de kansels. Merken we het nog op?
Van onze kansel is dit nooit verkondigd.
Nasrani schreef:Als het de portemonnee raakt dan is de achterban niet thuis....
Je bedoelt, als iedereen eerlijke prijzen had gehanteerd.
Maar als je er later achterkomt dat je voor het zelfde produkt ergens anders de helft zou hebben betaald, is dat geen fijn gevoel.
Ik wil best bij een refozaak kopen, dat heb ik ook meermalen gedaan, soms tot volle tevredenheid, maar soms was het een regelrechte afknapper, maar ik kies het niet bewust uit met de Terdege op schoot of zo.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wegwijs

Bericht door Hendrikus »

John Galt schreef:
JCRyle schreef:Oei oei ... De zuil brokkelt langzaam af :wiz
Waar is de betrokkenheid van de achterban? :yahoo
zeer zorgelijk! "Koopt reformatorische waar, dan helpen wij elkaar." Je hoort dit ook nog maar zelden vanaf de kansels. Merken we het nog op?
Nee nee, dan moet je zeggen "Wie het vatten kan, die vatte het". ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Ireneüs van Lyon
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jan 2013, 12:34

Re: Wegwijs

Bericht door Ireneüs van Lyon »

"Wie ziet er nog op de tekenen der tijden?"
Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Wegwijs

Bericht door JCRyle »

"Het is een glijdende schaal"
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wegwijs

Bericht door refo »

De wegwijs-achterban is als de Atheners en de toeristen aldaar: Die van Athene nu allen, en de vreemdelingen, die zich daar onthielden, besteedden hun tijd tot niets anders dan om wat nieuws te zeggen en te horen. Daarom gaan die mannen- en vrouwendagen zo goed. Het is nieuw. Tot het over een paar jaar weer ink... eh zakt.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wegwijs

Bericht door Ambtenaar »

Glijdende schaal? Tekenen der tijden?

Wegwijs is wellicht een concept dat in de huidige tijd geen aantrekkingskracht meer heeft. Dat heeft niets met maken met glijdende schalen of tekenen der tijden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wegwijs

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:Glijdende schaal? Tekenen der tijden?
Wegwijs is wellicht een concept dat in de huidige tijd geen aantrekkingskracht meer heeft. Dat heeft niets met maken met glijdende schalen of tekenen der tijden.
Mijn man heeft jaren op diverse (technische) beurzen gestaan voor het bedrijf en het werd elk jaar minder.
Op de laatste beurs in het noorden des lands, kwamen maar 5 bezoekers per dag.
Het koopgedrag van de mensen is veranderd sinds internet en dat hebben ze kennelijk te laat opgemerkt.
De beurs vroeger was er om te oriënteren en nieuwe dingetjes te introduceren, maar dat kan nu gewoon thuis.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wegwijs

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:De wegwijs-achterban is als de Atheners en de toeristen aldaar: Die van Athene nu allen, en de vreemdelingen, die zich daar onthielden, besteedden hun tijd tot niets anders dan om wat nieuws te zeggen en te horen. Daarom gaan die mannen- en vrouwendagen zo goed. Het is nieuw. Tot het over een paar jaar weer ink... eh zakt.
Ergens las ik dat het publiek het graag wat kneuteriger wil. Ja, gezellig bovenstem galmen met z'n allen! Tot het over een paar jaar weer ink... eh zakt ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie