Fotografie

Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door appie21
Oorspronkelijk gepost door marsm104
Jaja, het beroemde bruggetje. Deze foto is eigenlijk (voor de kenners ;)) vanaf het bankje gemaakt. Je kijkt dus richting Ommen.

De hond was ontsnapt, dus vandaar dat ik wat te laat was, en hij nogal donker is.
zet m op iso 800 of 1600 en kijk dan nohg eens of hij te donker is!
Iso 400... helaas, meer kan hij niet :(
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Dit is de mijne, is ie niet geweldig?! :in

Afbeelding
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
appie21

Bericht door appie21 »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Dit is de mijne, is ie niet geweldig?! :in

Afbeelding
jahoor prima!

hoeveel mega pixels :)
Sailor

Bericht door Sailor »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Prachtig Barend!

Je bent wel helemaal verliefd op die Hanomag, is't niet? :in
;) hij stond zo mooi in de zon te glimmen...
BdJ
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Dit is de mijne, is ie niet geweldig?! :in

Afbeelding
Dat is toch zo'n toestel die je weg moet gooien als hij vol zit?:D
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Is dat "jou" beroemde bruggetje waar het gebeurd is?
Er zijn twee dingen gebeurd...
Jaja, het beroemde bruggetje. Deze foto is eigenlijk (voor de kenners ) vanaf het bankje gemaakt. Je kijkt dus richting Ommen.

Ohhh ik snapte het al niet, maar nu zie ik het. Die schapen stonden toch altijd aan de overkant? Ik heb daar nog nooit schapen zien staan. Vandaar dat ik dacht dat de foto van de kant van Ommen gemaakt was.
Sailor

Bericht door Sailor »

Dat bruggetje hebben we nu onderhand wel gezien. Voor de insiders is het, begrijpelijk, heel spannend, maar voor de outsiders slaapverwekkend.

'k Heb een nieuw spel bedacht. Elke week laten we via een van de administrators een foto plaatsen. Wie raadt wat de foto voorstelt of waar de foto genomen is, die krijgt een beloning.

Als beloning heb ik het volgende bedacht. De winnaar krijgt 10 bonus berichten. Deze berichten helpen je om het opklimmen op de member ladder te versnellen. Ik zou ondertussen bijvoorbeeld weleens senior member willen zijn. Maar als ik zie hoeveel berichten ik daarvoor nog moet plaatsen...

Goed, laten we stemmen.

BdJ
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Kennen jullie deze locatie nog?

Zaterdagavond heb ik hem gemaakt. Even lekker met de hond er op uit! Heerlijk!


Afbeelding
Was het echt zo blauw of zit er een 'blue cast' overheen?

[Aangepast op 6/5/05 door wim]
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Daphne
Dit is de mijne, is ie niet geweldig?! :in

Afbeelding
Dat is toch zo'n toestel die je weg moet gooien als hij vol zit?:D
Ja pcies... je ziet enkel nooit de foto's meer terug maar het gaat om het moment... en de bezigheid :stu
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Ik st aop het punt een digitale camera te kopen

Heb dus al foldertjes gelezen en ben bij de Mediamarkt geweest waar ze veel verkopen maar advies homaar Nu ben ik een gigantische leek op dit gebied maar kan iemand mij vertellen waar je minimaal op moet letten

Ik hoor zo vreselijk veel en zie door de megapixels het toestel niet meer Ik wil gewoon leuk foto´s maken en voldoende opslag capaciteit hebben dus

wat is 3 x zoom

wat is het verschil tussen optische en digittale zoom

wat beteken die getallen op de lens

is de bedoeling van een groothoeklens dat je een heel gebouw van dichtbij in zijn totaal kunt fotograferen?

en nu hoorde ik iemand een geelfilterlens roepen ??? tisdat??
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Ik st aop het punt een digitale camera te kopen

Heb dus al foldertjes gelezen en ben bij de Mediamarkt geweest waar ze veel verkopen maar advies homaar Nu ben ik een gigantische leek op dit gebied maar kan iemand mij vertellen waar je minimaal op moet letten

Ik hoor zo vreselijk veel en zie door de megapixels het toestel niet meer Ik wil gewoon leuk foto´s maken en voldoende opslag capaciteit hebben dus

wat is 3 x zoom

wat is het verschil tussen optische en digittale zoom

wat beteken die getallen op de lens

is de bedoeling van een groothoeklens dat je een heel gebouw van dichtbij in zijn totaal kunt fotograferen?

en nu hoorde ik iemand een geelfilterlens roepen ??? tisdat??
kijk hier even, en als je dat gedaan hebt kijk je hier verder . . . en er is vast nog meer te vinden op internet
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ik ben min of meer weer overgestapt op analoog.
De kwaliteit van Digitaal is lang niet zo goed als van analoog.
Heb de afgelopen dagen wat dia's gemaakt met m'n pas aangeschafte Nikon F90. Objectief: Nikkor 35-70 mm en sigma 70-300 mm

Kwaliteit is erg goed! Digitaal kan daar echt niet aan tippen. Je hebt zo veel mogelijkheden met analoog wat je met digitaal niet hebt.

F90
Afbeelding

Matthijs

[Aangepast op 6/5/05 door Matthijs]

[Aangepast op 6/5/05 door Matthijs]
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Ik st aop het punt een digitale camera te kopen

Heb dus al foldertjes gelezen en ben bij de Mediamarkt geweest waar ze veel verkopen maar advies homaar Nu ben ik een gigantische leek op dit gebied maar kan iemand mij vertellen waar je minimaal op moet letten

Ik hoor zo vreselijk veel en zie door de megapixels het toestel niet meer Ik wil gewoon leuk foto´s maken en voldoende opslag capaciteit hebben dus

wat is 3 x zoom

wat is het verschil tussen optische en digittale zoom

wat beteken die getallen op de lens

is de bedoeling van een groothoeklens dat je een heel gebouw van dichtbij in zijn totaal kunt fotograferen?

en nu hoorde ik iemand een geelfilterlens roepen ??? tisdat??
Aanrader: Canon Ixus 400. Lekker klein en erg goed voor 'point & shoot' doeleinden (weinig instelmogelijkheden). Zeer goede testresultaten (zie dpreview.com).

Bij vergelijken van zoom-mogelijkheden alleen op optische zoom letten. Aan digitale zoom heb je niet veel: je maakt dan alleen de puntjes groter zonder dat de detaillering toeneemt. Ditzelfde kun je achteraf op de computer bereiken.

Niet alleen op de megapixeltjes letten. Meer MP betekent soms slechter presteren in een donkere omgeving vanwege de geringere lichtopbrengst per pixel.
Als je veel vergrotingen wilt maken is een flinke hoeveelheid MP's wel aan te bevelen. Voor standaard 10 x 15 foto's voldoet 3.2 of 4 MP.

Als binnenfotografie erg belangrijk is, dan is een aansluiting voor een losse flitser aan te bevelen.

De beantwoording van de overige vragen laat ik graag over aan de echte experts op dit forum: te herkennen aan een knots van een spiegelreflexcamera in een enorme tas.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Je hebt zo veel mogelijkheden met analoog wat je met digitaal niet hebt.
Welke mogelijkheden dan? Ik zit te denken aan een Canon EOS 350D. Waarom zou ik beter een analoge camera kunnen kopen?
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

De sony dsc f717 is ook een hele mooie digitale camere. 5 miljoen pixels en een hele goeie lens. Maar een beetje duur.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Plaats reactie