Huisdieren

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Van Ewijk »

Ik heb drie honden.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: RE: Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Zita »

Maanenschijn schreef:
Zita schreef:Een vossenfamilie die al meerdere weken in de tuin bivakkeert: wat moet je daar nou weer mee?
--edit, foto toevoegen lukt nog niet--- T zijn vijf jonkies en een oudere, zo te zien. En het stinkt. De konijnen van de buren hebben ze al op.
Afschieten. Of je moet ver van weidevogels broedgebieden wonen, dan mogelijk een iets vriendelijker oplossing.
De achtertuin ligt tegen een natuurgebied aan, met volop weidevogels. Er is nu iemand met verstand van faunabeheer bijgehaald. T is nooit saai gelukkig. Die ukkies zien er overigens wel schattig uit, dus in geval van afschieten weet ik het liever niet...
Voorts een grote bonte specht met een pindaverslaving.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door merel »

Zita schreef:
Maanenschijn schreef:
Zita schreef:Een vossenfamilie die al meerdere weken in de tuin bivakkeert: wat moet je daar nou weer mee?
--edit, foto toevoegen lukt nog niet--- T zijn vijf jonkies en een oudere, zo te zien. En het stinkt. De konijnen van de buren hebben ze al op.
Afschieten. Of je moet ver van weidevogels broedgebieden wonen, dan mogelijk een iets vriendelijker oplossing.
De achtertuin ligt tegen een natuurgebied aan, met volop weidevogels. Er is nu iemand met verstand van faunabeheer bijgehaald. T is nooit saai gelukkig. Die ukkies zien er overigens wel schattig uit, dus in geval van afschieten weet ik het liever niet...
Voorts een grote bonte specht met een pindaverslaving.
Denk dat mijn voorkeur uit zou gaan naar de oplossing van @ maanenschijn. Daarentegen zouden onze kinderen de vos koesteren, milieudefensie is er niets bij :haha
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door HersteldHervormd »

Heeft weliswaar niet met huisdieren te maken, maar wel een beetje dierentopic.

Ik ben altijd erg geïnteresseerd in wolven en hybride soorten daarvan. Hieronder zie je een videootje waar een wolf een hert aanvalt.
Ik zie ook dat het arme beest zich probeert te verdedigen tegen de wolf. Ik vraag me alleen af hoe de hert weet hoe hij zich moet verdedigen? Hebben herten natuurlijke vijanden en zodra ze überhaupt door iets of iemand aangevallen worden ze weten hoe ze zich moeten verdedigen? De wolf is namelijk nog niet zo lang in Nederland, dus niet alle herten zijn geconfronteerd met wolven. Weet iemand hoe dat zit?

https://www.ad.nl/video/productie/spect ... ert-251855
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Chrisje72 »

Ik weet het niet maar ik denk dat ze dezelfde strategie gebruiken als bij de onderlinge gevechten. Die overigens ook op leven en dood kunnen zijn.
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door HersteldHervormd »

Chrisje72 schreef:Ik weet het niet maar ik denk dat ze dezelfde strategie gebruiken als bij de onderlinge gevechten. Die overigens ook op leven en dood kunnen zijn.
Ik denk wel dat het instinct anders reageert dan een hert uit Roemenië die altijd op zijn hoede moet zijn voor wolven en beren.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
Chrisje72 schreef:Ik weet het niet maar ik denk dat ze dezelfde strategie gebruiken als bij de onderlinge gevechten. Die overigens ook op leven en dood kunnen zijn.
Ik denk wel dat het instinct anders reageert dan een hert uit Roemenië die altijd op zijn hoede moet zijn voor wolven en beren.
Ik vraag mij wel af hoe mensen gaan reageren als een roedel wolven achter herten aanjagen en ze steken met z'n allen een drukke weg over. Dat is natuurlijk wel wat in de toekomst gaat gebeuren.
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
Chrisje72 schreef:Ik weet het niet maar ik denk dat ze dezelfde strategie gebruiken als bij de onderlinge gevechten. Die overigens ook op leven en dood kunnen zijn.
Ik denk wel dat het instinct anders reageert dan een hert uit Roemenië die altijd op zijn hoede moet zijn voor wolven en beren.
Ik vraag mij wel af hoe mensen gaan reageren als een roedel wolven achter herten aanjagen en ze steken met z'n allen een drukke weg over. Dat is natuurlijk wel wat in de toekomst gaat gebeuren.
Ja vraag ik me ook af. Alleen kan de wolvenpopulatie wel uit de kluiten schieten? Wolven hebben ook echt ruimte nodig, en zoveel ruimte hebben we niet, en de ruimte die er is, is ook nog eens afgebakend met hekken en snelwegen. Mogelijk zouden wolvenroedels wel gevormd kunnen worden.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door HersteldHervormd »

https://nos.nl/artikel/2410023-nu-ook-w ... ij-camping

Nu ook in Zeeland een wolf gespot.

Overigens wel grappig, wie weet vanuit welke auto het gefilmd is?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 905
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Adagio »

Gevonden op internet: hoe eigenwijze buitenkatten te lokken?
"De mand waar ze in moeten uit het zicht houden tot ze binnen zijn. Vooral niet laten merken dat er iets gaat gebeuren. Schud met de voerdoos of rammel met het schoteltje waar ze vlees op krijgen. Zet dus wat lekkers voor ze klaar en ga dan naar binnen en ga even later weer kijken, dan kan je ze misschien in een kooitje doen. Als je katten echt heel schichtig zijn en echt niet mee willen dan zit er eigenlijk maar 1 ding op. Dan moet je de dierenbescherming laten komen met een vangkooi."
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Simon0612 »

Adagio schreef:Gevonden op internet: hoe eigenwijze buitenkatten te lokken?
"De mand waar ze in moeten uit het zicht houden tot ze binnen zijn. Vooral niet laten merken dat er iets gaat gebeuren. Schud met de voerdoos of rammel met het schoteltje waar ze vlees op krijgen. Zet dus wat lekkers voor ze klaar en ga dan naar binnen en ga even later weer kijken, dan kan je ze misschien in een kooitje doen. Als je katten echt heel schichtig zijn en echt niet mee willen dan zit er eigenlijk maar 1 ding op. Dan moet je de dierenbescherming laten komen met een vangkooi."
Voor katten is dit ding leuk:
https://www.kabelshop.nl/BSI-Marterverj ... zAQAvD_BwE
:haha
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door merel »

Sinds enige tijd stonden we op de wachtlijst voor een hond. Alleen heeft u een van de kinderen de diagnose ' huisstofmijt alkergie' gekregen. Weet iemand of de allergieën huisstofmijt ( en pollen) en honden samengaan?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door parsifal »

merel schreef:Sinds enige tijd stonden we op de wachtlijst voor een hond. Alleen heeft u een van de kinderen de diagnose ' huisstofmijt alkergie' gekregen. Weet iemand of de allergieën huisstofmijt ( en pollen) en honden samengaan?
Ik weet het niet voor deze allergie. Ik weet dat honden met haar in plaats van vacht (poedel, poedelmix en wat andere rassen) er vaak minder allergieproblemen zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door merel »

parsifal schreef:
merel schreef:Sinds enige tijd stonden we op de wachtlijst voor een hond. Alleen heeft u een van de kinderen de diagnose ' huisstofmijt alkergie' gekregen. Weet iemand of de allergieën huisstofmijt ( en pollen) en honden samengaan?
Ik weet het niet voor deze allergie. Ik weet dat honden met haar in plaats van vacht (poedel, poedelmix en wat andere rassen) er vaak minder allergieproblemen zijn.
Zou een Ierse- of Lakelandterrier hier ook onder vallen? Beide honden moeten geplukt worden.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door parsifal »

merel schreef:
parsifal schreef:
merel schreef:Sinds enige tijd stonden we op de wachtlijst voor een hond. Alleen heeft u een van de kinderen de diagnose ' huisstofmijt alkergie' gekregen. Weet iemand of de allergieën huisstofmijt ( en pollen) en honden samengaan?
Ik weet het niet voor deze allergie. Ik weet dat honden met haar in plaats van vacht (poedel, poedelmix en wat andere rassen) er vaak minder allergieproblemen zijn.
Zou een Ierse- of Lakelandterrier hier ook onder vallen? Beide honden moeten geplukt worden.
Ik vrees van niet, het zijn de honden die geknipt moeten worden. Al weet ik van vrienden dat honden uit de spitz familie (keeshondachtigen) vaak minder problemen veroorzaken dan retrievers. Spanniels en terriers weet ik minder over.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie