Huisdieren

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Dodo »

Ik ken iemand die er ook zo'n hekel aan had als de kat van de buren op zijn auto lag te zonnen. Hij loste dat een keer op door een welgemikte steen te gooien.
Hij miste de kat en gooide een fikse deuk in de motorkap :D

Maar serieus: ik snap een deel van die overlast wel. Krassen in de motorkap heb ik nooit gezien of van iemand gehoord. Ik ken wel iemand die erg allergisch is voor katten. En als dan de katten van de buren in jouw tuinkussens liggen... Ik ken ook iemand met een kat, en die kat kwam op een gegeven moment met bevroren frikandellen aanzetten. Kennelijk hadden de buren een en ander klaargelegd in de schuur om te gaan frituren.
Ik snap best dat je dan niet blij bent met ze.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Tiberius »

Eens met Ejvl.
Als je een huisdier hebt, moet je daar netjes voor zorgen en eventueel passende maatregelen nemen.
Consequentie is, dat je de lasten niet op een ander moet afwentelen. Dat heeft helemaal niets met wel of geen dierenliefhebber te maken, maar het is asociaal gedrag. Niemand verplicht je om een huisdier te kopen; het is je eigen vrije keus.
En inderdaad: er is meer asociaal gedrag in een woonwijk. Maar je kan het ene asociale gedrag niet tegen het andere wegstrepen. Zo van: ik woon toch in een aso-buurt en ik vind mezelf een dierenliefhebber, dus laat ik mijn kat gewoon zijn behoefte doen in de tuinen van de buren.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door samanthi »

ejvl schreef:
samanthi schreef:Scheuren in zonnescherm en krassen op autos is dat niet een btje overdreven?
Nope. Het gebeurde dat ze eroverheen liepen, uitgleden en ze zich met hun nagels vastklampten in het doek en zich weer overeind trokken. Doe dat een paar keer, en het doek is stuk.
Kat ligt op de motorkap te zonnen, de kat schrikt ergens anders van, kat springt overeind en "slipt" van de motorkap af, resultaat, krassen.
Oke
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

merel schreef: Ik vind dat je een beetje doordraaft Mara! natuurlijk zijn er altijd ergere dingen te bedenken, al zijn m.i. spelende kinderen niet te vergelijken met poepende huisdieren. Als mijn kinderen bij jou in de tuin poepen word je boos om de uitwerpselen, maar omdat het om een huisdier gaat, is het ineens 'normaal'?
Omdat ik iedere keer lees dat mensen zo kwaad worden terwijl het onze dieren niet zijn! Dodo woont ergens anders, Orchidee en ik ook.
Dus doe dan niet alsof het onze katten zijn.
Ik heb al een paar keer gezegd dat ik het me voor kan stellen dat iemand het vies vindt en daarom heb ik heel veel kattenbakken door het hele huis staan. Ze gaan pas na de sterilisatie naar buiten, dus de behoefte om een territorium af te bakenen hebben ze niet. De buurt weet precies van wie welke kat is. Ze komen altijd naar huis om op de bak te zitten. In principe doet een kat maar 2 keer per dag zijn behoefte. Dat zie je als hij dagen in een bench moet verblijven.
Maar zoals Roos zegt, er zijn genoeg middelen om het te voorkomen.
Als je een hekel hebt aan katten, zie je alleen alles wat ze verkeerd doen.
ejvl schreef:Een kat ging bij een vogelliefhebber op een nestkastje zitten, elke keer als er een jong vogeltje uitkwam, rats, vogeltje dood.
- Een kat ging op strooptocht bij een buurman met hele dure eenden. Door te posten, of met camera's, kon uiteindelijk achterhaald worden van wie de kat was, duizenden euro's schade.
Kan, maar meestal zijn het de zwakkeren uit het nest die ze te pakken krijgen.
En mijn vriendin heeft elk jaar een eendennest in de tuin, maar er komt nooit een ei uit omdat de meeuwen het vernielen. Soort verdelgt ook soort, wist je dat?
Ambtenaar schreef:Wat überhaupt de toegevoegde waarde van huisdieren is, ontgaat mij volkomen. Ze zijn enkel tot last: ze verspreiden vaak een onwelriekende geur
Een kat is een ontzettend schoon dier en gaven de kinderen toen ze jong waren, heel veel liefde. Ook hadden ze een taak, nl. zorgen dat de brokjesbakken gevuld waren, de waterbakjes en s'avonds hun natvoer. Ze kamden ze en de katjes gaven hen veel liefde en genegenheid, zeker als ze ziek waren. Dat voelt zo'n beestje aan. Toen dochter's lievelingskat dood ging, waar ze van baby af mee opgegroeid op, was ze een vriendje kwijt, waar ze heel veel tegen vertelde, zei ze later.

Wat ons betreft is een huis zonder dieren een dood huis.
merel schreef:n de tip van koeienmest is natuurlijk wel waar, maar aan de andere kant kies ik er zelf bewust voor om geen huisdieren te hebben, omdat ik geen zin heb in nog meer rommel in/om het huis en dan zou ik het hele jaar in de koeienmestlucht in de tuin moeten zitten om de kattenpoep te voorkomen. Wiens zorg is nu de kat?
Je kunt satéprikkers tussen de bloemen zetten, peper, koffiedik of citroenschillen neerleggen op die plaatsen en als je een hardnekkige kat hebt, zet een bekertje water klaar en gooi dat over hem heen.
Je kunt ook "kattenschrik" kopen en dat neergooien.
Als jij een kat duidelijk maakt dat het niet zo leuk is in je tuin, blijven ze echt wel weg.

En jij hebt toch een "stuiterbal" of twee? Geef hen een hondje waarmee ze naar buiten moeten, Vier keer per dag en dat is prima voor hun energie. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Jongere »

Erg grappig om deze discussie te lezen. :humhihi Het blijkt sommigen nogal hoog te zitten. 'Christenonwaardig' heet het nogal liefst, laten we onszelf met een korreltje zout blijven nemen...

Wij hebben geen achtertuin, dat scheelt. Alleen een mini-balkonnetje, waar vanaf we in de verwilderde tuin van onze onderbuurman kunnen kijken en in zo'n 20 tuinen van alle buren om ons heen/tegenover ons. Geregeld zien we ratten door de tuinen of over de stoep lopen. Om eerlijk te zijn is een kat dan best een leuke afwisseling. Maar goed, ze komen dan ook niet in onze tuin.
Wat wel ontzettend irritant is, is dat er geregeld één of twee van die beesten de halve nacht zitten te jammeren, ergens in de achtertuinen. Dat gaat door merg en been, je schrikt er van wakker en kunt er niet al te best meer doorheen verder slapen. Daar zouden de eigenaren nog wel eens een geluidsdemper voor mogen kopen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Orchidee »

Een kras op je motorkap en een haal in je zonnescherm.
Het is maar waar je je druk over maakt?!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door helma »

Ik vind katten best lief. En doorgaans zijn er echt wel dingen waar ik meer last van heb dan van katten. Maar katten die overnachten op onze veranda vind ik niet prettig. Iedere morgen kattenharen op de kussens...
In ons vorige huis kon ik mijn raam niet open laten want dan lag de kat van de buren in ons bed :oO Verschillende keren gebeurd.
Nadat we maatregelen genomen hadden overnachtte het dier in het vogelhuisje.
Totdat het beestje doodgereden werd 's nachts.
Ik denk dat er bij ons meer tranen geschreid zijn dan bij de buren...

Wij hebben inmiddels zo'n geluidssignaal in de tuin. Werkt prima. Ben nu niet meer iedere nacht getuige van kattenliefdeavonturen

Ik maak me er ook niet heel druk om; heb ook meer last van honden eigenlijk.
Maar ik snap dierenliefhebbers niet die met het grootste gemak verwachten dat anderen zich moeten schikken als het gaat om overlast van hun troeteldieren.
Dat is de omgekeerde wereld.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Roos2017 »

helma schreef: Maar ik snap dierenliefhebbers niet die met het grootste gemak verwachten dat anderen zich moeten schikken als het gaat om overlast van hun troeteldieren.
Dat is de omgekeerde wereld.
Je hebt wel een punt, Helma.
Onze katten en honden houden we ´s nachts altijd binnen.
Honden buiten de tuin gaan aan de lijn. Wij houden er niet van dat zoveel baasjes hun hond ongelijnd uitlaten.
En we ruimen de hondenpoep netjes op tijdens het uitlaten.
Verder zijn wij van mening dat elke hondenbezitter een gehoorzaamheidscursus met de hond moet volgen.
We constateren dat veel baasjes te weinig benul hebben van hondengedrag en daardoor natuurlijk overwicht over hun dier missen.
Dat is zowel voor het baasje, de omgeving en het dier zelf niet prettig.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Terri »

Ik vind deze discussie ook best wel apart....
Mensen houden van katten, hebben katten, allemaal prima.
Vervolgens zijn er mensen die niet zo weg van katten zijn( waaronder ik, maar dat komt van vroeger, ze zaten altijd onze vogels in de volière op te jagen o.a.), geven redenen waarom ze soms wat moeite met de overlast hebben en dan gaan sommige dierenliefhebbers helemaal over de rooie alsof we het over hen persoonlijk hebben.
Niemand bedoelt een persoon, niemand bedoelt de poes van b.v.@ Mara, maar we geven alleen onze bezwaren maar aan.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Vorst »

Orchidee schreef:Een kras op je motorkap en een haal in je zonnescherm.
Het is maar waar je je druk over maakt?!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Als je geen zinnige tegenwerping kunt verzinnen is het beter niets te posten.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door refo »

Dodo schreef:Ik ken iemand die er ook zo'n hekel aan had als de kat van de buren op zijn auto lag te zonnen. Hij loste dat een keer op door een welgemikte steen te gooien.
Hij miste de kat en gooide een fikse deuk in de motorkap :D

Maar serieus: ik snap een deel van die overlast wel. Krassen in de motorkap heb ik nooit gezien of van iemand gehoord. Ik ken wel iemand die erg allergisch is voor katten. En als dan de katten van de buren in jouw tuinkussens liggen... Ik ken ook iemand met een kat, en die kat kwam op een gegeven moment met bevroren frikandellen aanzetten. Kennelijk hadden de buren een en ander klaargelegd in de schuur om te gaan frituren.
Ik snap best dat je dan niet blij bent met ze.
Vul voor katten eens kinderen in. Kinderen op auto's zonnen en in tuinen lopen, op balkons slapen, frikadellen stelen, op tuinkussens liggen, in de bloemperken sch*ten. Zien hoe alle zogenaamde diervrienden daarop zouden reageren.

Een ware dierenvriend neemt geen kat. Het is slechts om het ego van de zelfverklaarde dierenvriend te strelen: kijk mij eens goed met katten omgaan. Een kat minacht de mens. Hij tolereert ze alleen maar omdat ze eten van ze krijgen en ze dat makkelijker vinden dan zelf jagen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

helma schreef: Maar ik snap dierenliefhebbers niet die met het grootste gemak verwachten dat anderen zich moeten schikken als het gaat om overlast van hun troeteldieren.
Omdat dat geen liefhebbers zijn Helma! Elke echte dierenliefhebber zorgt er voor dat anderen geen overlast hebben.
En als het ongewild toch gebeurt, kun je - desnoods samen - naar een goede oplossing zoeken.
Terri schreef:Vervolgens zijn er mensen die niet zo weg van katten zijn( waaronder ik, maar dat komt van vroeger, ze zaten altijd onze vogels in de volière op te jagen o.a.), geven redenen waarom ze soms wat moeite met de overlast hebben en dan gaan sommige dierenliefhebbers helemaal over de rooie alsof we het over hen persoonlijk hebben.
Omdat ik de wijze waarop het gezegd wordt, echt niet vind kunnen.
Benoem gewoon waar je last van hebt en vraag of er een oplossing voor is. Maar waarom dat in die schampere termen en grove bewoordingen moet gebeuren, is mij een kompleet raadsel. Ja, dan voel ik me geraakt.
We praten over geschapen levende wezens met gevoel en niet over een ding waar een batterij in zit.
Je kunt mij niet kwaaier krijgen als ik lees dat iemand zijn dieren mishandelt of verwaarloost. Dan ben je voor mij het laagste van het laagste.
Jij kiest een dier en wees er dan goed voor. In de Bijbel staat nergens dat je dieren slechts moet gedogen.
De kat en de hond (en andere dieren) zijn nu eenmaal al honderden jaren in ons huis opgenomen.
Ik heb niks met vissen of vogels, maar als ik zie hoe mensen kunnen genieten van het gezang van hun kanarie of de mooie kleuren in het aquarium, ga ik daar geen zure opmerkingen over maken, in de zin van: spoel maar door de plee.

Dieren kunnen soms je leven redden!

Een gezin uit het Noord-Franse dorp Roeulx is op het nippertje ontsnapt aan een koolmonoxidevergiftiging. De huiskat redde het gezin door luid te miauwen en over te geven.
https://nos.nl/artikel/2019723-kat-redt ... enaar.html?

https://www.hln.be/regio/brugge/kat-red ... g~a188a00d

https://www.hln.be/bizar/het-leukste-va ... n~ab3aab7b
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door BJD »

Hahaha refoforum is nog nooit zo leuk geweest.. #kattensoap (zit even van gisteravond af bij te lezen)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Een ware dierenvriend neemt geen kat. Het is slechts om het ego van de zelfverklaarde dierenvriend te strelen: kijk mij eens goed met katten omgaan.
Hier zit denk ik wel een kern van waarheid in.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Terri »

Mara schreef:
helma schreef: Maar ik snap dierenliefhebbers niet die met het grootste gemak verwachten dat anderen zich moeten schikken als het gaat om overlast van hun troeteldieren.
Omdat dat geen liefhebbers zijn Helma! Elke echte dierenliefhebber zorgt er voor dat anderen geen overlast hebben.
En als het ongewild toch gebeurt, kun je - desnoods samen - naar een goede oplossing zoeken.
Terri schreef:Vervolgens zijn er mensen die niet zo weg van katten zijn( waaronder ik, maar dat komt van vroeger, ze zaten altijd onze vogels in de volière op te jagen o.a.), geven redenen waarom ze soms wat moeite met de overlast hebben en dan gaan sommige dierenliefhebbers helemaal over de rooie alsof we het over hen persoonlijk hebben.
Omdat ik de wijze waarop het gezegd wordt, echt niet vind kunnen.
Benoem gewoon waar je last van hebt en vraag of er een oplossing voor is. Maar waarom dat in die schampere termen en grove bewoordingen moet gebeuren, is mij een kompleet raadsel. Ja, dan voel ik me geraakt.
We praten over geschapen levende wezens met gevoel en niet over een ding waar een batterij in zit.
Je kunt mij niet kwaaier krijgen als ik lees dat iemand zijn dieren mishandelt of verwaarloost. Dan ben je voor mij het laagste van het laagste.
Jij kiest een dier en wees er dan goed voor. In de Bijbel staat nergens dat je dieren slechts moet gedogen.
De kat en de hond (en andere dieren) zijn nu eenmaal al honderden jaren in ons huis opgenomen.
Ik heb niks met vissen of vogels, maar als ik zie hoe mensen kunnen genieten van het gezang van hun kanarie of de mooie kleuren in het aquarium, ga ik daar geen zure opmerkingen over maken, in de zin van: spoel maar door de plee.

Dieren kunnen soms je leven redden!

Een gezin uit het Noord-Franse dorp Roeulx is op het nippertje ontsnapt aan een koolmonoxidevergiftiging. De huiskat redde het gezin door luid te miauwen en over te geven.
https://nos.nl/artikel/2019723-kat-redt ... enaar.html?

https://www.hln.be/regio/brugge/kat-red ... g~a188a00d

https://www.hln.be/bizar/het-leukste-va ... n~ab3aab7b
Je zult het ongetwijfeld goed bedoelen maar ik vind je reacties erg heftig en grove taal heb ik al helemaal niet gelezen.
Kakken is een heel gewoon woord voor dieren.
We moeten wel verschil blijven zien tussen mensen en dieren.
Maar goed, ik was vroeger heel gek op ons teckeltje, het beestje is moeders mooiste niet en de grappen (worst op pootjes enz )waren dan ook regelmatig niet van de lucht.
Maar hoe emotioneler en feller je reageert, hoe meer grappen er komen, omdat het nu eenmaal niet over een ingrijpend iets gaat.
Probeer de humor maar een beetje te zien van dit 'kattenverhaal'.
Want niemand zal een kat mishandelen of erger, doden, dat geloof ik niet.
Plaats reactie