Huisdieren

Cirdan
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jan 2014, 14:42

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Cirdan »

Het lastige is vooral dat omwonenden de overlast hebben/ervaren en de eigenaar/bediende van de kat het genot heeft.
Daardoor is het nogal van belang welke belanghebbende je bent hierbij.

Daarnaast zit er een enorm verschil in hoe de eigenaren van de kat met hun beestje omgaan en waar ze wonen.
Mijn ouders wonen buitenaf, daardoor hebben weinig mensen er last van dat onze katten van het terrein afgaan, in een woonwijk ligt dit heel anders.
En als een eigenaar van een kat alle overlast maar weglacht, dan stijgt de irritatie ook. Als er een zonnescherm door een kat wordt vernield, is dit niet acceptabel en zul je moeten betalen. Juist als mensen dit niet doen, worden katten steeds meer als overlastgevers beschouwd. Dan komen er ook zulke plannen als in Kapelle naar voren.

Verstuurd vanaf mijn LG-D505 met Tapatalk
ebenhaezer
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2015, 12:28

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door ebenhaezer »

Ik heb wel eens gehoord dat kattenvlees ook heel lekker is voor door de chinees, hier op ons dorp verdwenen regelmatig katten, lekker goedkoop, ik lust gelukkig geen chinees, arme katjes
Jan Pieterszoon
Inactief
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jan 2018, 12:04

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Jan Pieterszoon »

Je zou er een 'kak' van laten.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Heb het zéker koud!
De rillingen lopen over mijn rug van al die dierenhaat! :-(
Ofwel we worden gigantisch op de kast gejaagd en ja, ik hap. Dit vind ik nl. geen humor of plaagstootje.
En als het wel echt waar is, ben ik blij dat ik niet op de uitnodiging (die heel lief bedoeld is van Helma!) ingegaan ben.

Wie een dier mishandelt of een mens, heeft het kennelijk nodig, te schoppen naar alles dat onder hem staat, om het gebrek aan gevoel van eigenwaarde te compenseren.
BRON
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door helma »

Ik hou ook niet van dierenhaters. :nonnon
Dat kan de bedoeling niet zijn.
Ik hoop dat het een grapje is van Ad; maar dat grapje is dan niet zo kies. Zeker niet als er al vanuit emoties gereageerd wordt.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door BJD »

Grappigste topic sinds tijden.. :haha :haha
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17209
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door huisman »

Of het hebben van huisdieren een teken van dierenliefde is of van zelfliefde is de vraag .
Een goudvis in een kom of een parkiet in een kooitje of een doorgefokt hondje op schoot zie ik in dezelfde categorie als het katschoppen van Ad. Dichter bij dierenhaat dan bij dierenliefde.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Heb het zéker koud!
De rillingen lopen over mijn rug van al die dierenhaat! :-(
Ofwel we worden gigantisch op de kast gejaagd en ja, ik hap. Dit vind ik nl. geen humor of plaagstootje.
En als het wel echt waar is, ben ik blij dat ik niet op de uitnodiging (die heel lief bedoeld is van Helma!) ingegaan ben.

Wie een dier mishandelt of een mens, heeft het kennelijk nodig, te schoppen naar alles dat onder hem staat, om het gebrek aan gevoel van eigenwaarde te compenseren.
BRON
Hahaha. Mijn kattenafkeer is psychologisch geduid. En nee, Mara, ik zou zo'n beestje echt niet zomaar schoppen. Al was het ook geen grapje Helma. Ik vind katten in een woonwijk echt onhandig en uit frustratie is er wel eens een schopneiging. Al doe ik geen vlieg kwaad. Ik ben zelfs bang voor spinnen...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Dodo »

Het is vast waar allemaal, maar het is ook waar dat duizenden mensen veel plezier hebben aan hun katten en andere huisdieren. Voor kinderen is het goud om een huisdier te hebben. Je kat of hond is altijd blij om je te zien, hij accepteert je zoals je bent en zonder te letten op je uiterlijk. Huisdieren krijgen heel wat verhalen te horen van kinderen die even hun hart willen luchten.
Daarnaast zijn de verhalen over ziekten wat overdreven. Vergelijk dat maar met de bijsluiters van medicijnen. Het zal wel voorkomen, maar niet vaak.
Het enige wat bij mij een beetje binnenkwam, was het deel over de weidevogels. Op boerderijen zijn vaak veel halfwilde katten, die maar aan jongen. Ik geloof wel dat daar nog winst te halen is waar het gaat over goed dierbeheer.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

@ Dodo en Orchidee: ;)
Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mannetje »

Soms zou je inderdaad meer van een kat dan van bepaalde forumleden gaan houden. :tilt
-
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door samanthi »

Mannetje schreef:Soms zou je inderdaad meer van een kat dan van bepaalde forumleden gaan houden. :tilt
:haha :haha :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Roos2017 »

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1554610 ... -opgedoken

Wellicht betekent dit een tijdelijke ophokplicht voor de katachtige viervoetertjes die niet inge-ent zijn.
Kattenhaters ... voelt u zich gerust wat opgelucht zodra de baasjes zich benauwd gaan voelen.
En kattenbaasjes, negeer vooral die gevreesde drollen op straat, en trap daar vooral niet in, want het epidemische gevaar schuilt in een klein hoekje ... ;)
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mannetje »

-
Plaats reactie