Huisdieren

Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Huisdieren

Bericht door marsm104 »

Zijn er veel OSWers met huisdieren? Wij hebben sinds enige tijd een hondje: Quinta. Hedewachtel. Binnenkort zal ik meer schrijven. Eerst een paar foto's :in


Afbeelding
Hier is ze zes weken oud

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja. ik heb één huisdier, op twee benen:,:,:,:,:,

Nou nee ik heb geen huisdier, zou er wel een willen hebben maar ik wil er ook beslist niet één hebben. (tweeslachtig hè).
De reden?

Ik ben gek op dieren. Punt één, als je dieren neemt moet je er voor honder procent voor zorgen want het beest is van jou afhankelijk.
Vroeger hadden wij thuis altijd een hond, kippen. konijnen, geiten, schapen, papagaai, vissen.
Maar ja als wij het vergaten dan zorgde moeder wel voor de beesten.

Nu zelf, nee liever niet. Ik zit er mee als ik met vakantie ga, waar laat ik mijn hond?
Als het s'avonds regent heb ik geen zin om met het beest naar buiten te gaan.
Ik vergeet soms eten te geven.
Waar blijft hij als ik overdag weg ben en s'nachts.
Ons huis is electronisch beveilgt dus de hond kan niet in de kamer of de gang of noem maar op. omdat als hij beweegt het alarm afgaat.
Wat schiet over? de garage die vol staat met auto en fietsen en voor hem maar weinig plaats overlaat.

Nee als ik mijn omstandigheden bezie dan weet ik voor mezlef dat een beest bij mij slecht af zou zijn, dus is het beter om er geen te nemen.

Het ergert me ook als ik hoor dat mensen beesten mishandelen of zomaar ergens achter laten. Ik denk dan wel: begin er dan ook niet aan.
Als je het wilt sta er dan voor 100 of 200% achter en anders gewoon er niet aan beginnen.

Conclusie:
de hond op de foto verdient een goede baas en die zou ik zeker niet voor hem\haar kunnen zijn.

Wees goed voor hem en je zult er veel genoegen aan kunnen beleven.
zwartwit
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 sep 2004, 23:22
Locatie: Aan de lek

Bericht door zwartwit »

Ja, ik heb een hond: Boris. En hij is liiiieeeefff!! Het is een kruising tussen een Labrador en een boerenhondje (vraag me niet wat). En Jelle, dat verzorgen gaat echt vanzelf. Vroegehh, toen ik nog konijnen had, gebeurde het inderdaad nogal eens dat m'n moeder die beesten voerde. Maar nu ben ik echt niet bang dat ik het Boris vergeet eten te geven. Anders herinnert hij mij er wel aan...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ik vraag me alleen af waarom die stomme honden altijd overal maar mogen schijten. Stond zaterdag met de jongens nog eendjes te voeren aan de kant van een sloot. Eén grote bruine drollenbrei. Laten ze dat in hun eigen voortuin doen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ja. ik heb één huisdier, op twee benen:,:,:,:,:,
Wie zul je nou bedoelen :t
Nou nee ik heb geen huisdier, zou er wel een willen hebben maar ik wil er ook beslist niet één hebben. (tweeslachtig hè).
De reden?

Nu zelf, nee liever niet. Ik zit er mee als ik met vakantie ga, waar laat ik mijn hond?
De hond kan gerust mee naar Oostenrijk e.d. Dat zijn wij ook van plan.
Als het s'avonds regent heb ik geen zin om met het beest naar buiten te gaan.
Luiheid? :,
Ons huis is electronisch beveilgt dus de hond kan niet in de kamer of de gang of noem maar op. omdat als hij beweegt het alarm afgaat.
Het is maar een hond. Klein hokje in de garage is voldoende. Als zo'n beest niet beter weet, zal die er echt geen problemen mee hebben.
Conclusie:
de hond op de foto verdient een goede baas en die zou ik zeker niet voor hemhaar kunnen zijn.

Wees goed voor hem en je zult er veel genoegen aan kunnen beleven.
Inderdaad, mijn ouders gaan vaak op zondagmiddag effe naar de Lemelerberg. 's Avonds een grote ronde om de vijver. Goed voor de beweging!
En 's morgens, als je beneden komt, loopt ze je al kwispelent tegemoet. Gezellig toch? :)
Maar ik begrijp Jelle's argumenten heel goed, en snap best dat niet iedereen een hond wil.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Wetsvoorstel:
1.Wie niet een hectare eigen grond heeft mag geen hond.

't Is maar een hond, hij weet niet beter. O, wat houden we toch van onze hond.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

In iedere dierentuin 1 hond is meer dan genoeg.:bou::bou:
Adorote

Bericht door Adorote »

Voor dieren moet men goed zijn,en dieren brengen kleur in het leven; maar dieren horen niet in een huis.Een hond/kat zijn ten principale roofdieren ,laat ze dan ook roofdier zijn.

Dus geen dieren in huis,nog geen huismuis zelfs.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Mijn kinderen hebben guppies. Mag dat wel?

Overigens ben ik het met je eens, adorote. Een hond is een jager en een kat ook. Vandaar dat ik vind dat alleen mensen met veel ruimte een hond mogen hebben.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door refo
Mijn kinderen hebben guppies. Mag dat wel?

Overigens ben ik het met je eens, adorote. Een hond is een jager en een kat ook. Vandaar dat ik vind dat alleen mensen met veel ruimte een hond mogen hebben.

Refo van mij mag alles ,dus guppen houden is goed voor de ontwikkeling voor kinderen ,ze leren zo omgaan met dieren:D-------------Maar zo is het ;hond kat op een boerenhoeve en persoon met groot huis en tuin geen bezwaar,maar drie hoog achter,is eigenlijk dieren mishandeling.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

je kunt van dieren houden en ze toch mishandelen. Waarom ben je zo gek op die dieren? Bezitterigheid? Als je zo gek op ze bent dan stal je toch niet zes van die beesten in een huis? Als een boer z'n koeien te weinig levensruimte geeft, staat heel de maatschappij op z'n kop. Al die miljoen(?) huisdieren, dat mag zo maar. Op bovenwoningen, in schuurtjes aan kettingen en weet ik veel.

Heeft niets met geld te maken, maar met dierenleed. Wie om z'n dieren geeft, echt geeft, laat ze niet toe in z'n bovenhuis.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie