Huisdieren

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

parsifal schreef: Toch interessant om te zien hoe honden best wat menselijke trekjes kunnen hebben.
Een buurvrouw had een katje. Zij verzorgde hem, ging met hem naar de d.a., haar man accepteerde hem slechts.
Op het moment dat de buurvrouw stierf, vloog het katje de deur uit en wilde nooit meer in het huis komen.
Eten en drinken deed hij in de tuin.
Boertje schreef:k heb mijn hele leven al honden,
Ja ik ook. Zo leuk en je komt vanzelf aan je 10.000 stappen per dag. ;)
Maar ja, als je dan van de dokter hoort dat je een forse allergie hebt opgebouwd, moet je half huilend een bestelde pup afbellen.
Manlief bleek even later ook allergisch te zijn voor honden. :ouin
Dan houdt het op. Ik merk het ook als ik bij mensen kom die een hond hebben.
Al scheelt het wonderlijk genoeg per hond.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Dodo »

Felle regen- en onweersbuien hier. Ik wacht al even op een gelegenheid om de hond uit te laten, maar dat lukt nog niet erg. Sowieso zou ik niet graag met een paraplu in onweer gaan lopen, maar de hond is nu ook te zenuwachtig om een plasje te kunnen doen.

@Parsifal, denk je dat de hond zijn zusje nog kende? Ik dacht dat dieren dat vrij snel kwijt waren.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:Felle regen- en onweersbuien hier. Ik wacht al even op een gelegenheid om de hond uit te laten, maar dat lukt nog niet erg. Sowieso zou ik niet graag met een paraplu in onweer gaan lopen, maar de hond is nu ook te zenuwachtig om een plasje te kunnen doen.

@Parsifal, denk je dat de hond zijn zusje nog kende? Ik dacht dat dieren dat vrij snel kwijt waren.
Het schepsel beeft, en staat verwonderd... Zelfs de hond...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door parsifal »

Dodo schreef:Felle regen- en onweersbuien hier. Ik wacht al even op een gelegenheid om de hond uit te laten, maar dat lukt nog niet erg. Sowieso zou ik niet graag met een paraplu in onweer gaan lopen, maar de hond is nu ook te zenuwachtig om een plasje te kunnen doen.

@Parsifal, denk je dat de hond zijn zusje nog kende? Ik dacht dat dieren dat vrij snel kwijt waren.
Ik denk het niet. Ik denk dat hij vooral erg blij was met een speelkameraadje van ongeveer hetzelfde gewicht en energieniveau. Nu herinnert hij zich haar wel voor de volgende keer denk ik.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Dodo »

parsifal schreef:
Dodo schreef:Felle regen- en onweersbuien hier. Ik wacht al even op een gelegenheid om de hond uit te laten, maar dat lukt nog niet erg. Sowieso zou ik niet graag met een paraplu in onweer gaan lopen, maar de hond is nu ook te zenuwachtig om een plasje te kunnen doen.

@Parsifal, denk je dat de hond zijn zusje nog kende? Ik dacht dat dieren dat vrij snel kwijt waren.
Ik denk het niet. Ik denk dat hij vooral erg blij was met een speelkameraadje van ongeveer hetzelfde gewicht en energieniveau. Nu herinnert hij zich haar wel voor de volgende keer denk ik.
Het is fijn als je zo'n adres hebt waar je hem kwijt kunt als je op vakantie wil. Wij hadden dat ook met onze hond, en die van kennissen. Allebei boerenfox, en ze konden erg goed samen. Als wij wat hadden, ging onze hond naar hen toe en vice versa. Hun hond was vaker bij ons uiteindelijk, omdat ze niet goed alleen kon zijn. Maar zoiets is een fijne regeling.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:
parsifal schreef:
Dodo schreef:Felle regen- en onweersbuien hier. Ik wacht al even op een gelegenheid om de hond uit te laten, maar dat lukt nog niet erg. Sowieso zou ik niet graag met een paraplu in onweer gaan lopen, maar de hond is nu ook te zenuwachtig om een plasje te kunnen doen.

@Parsifal, denk je dat de hond zijn zusje nog kende? Ik dacht dat dieren dat vrij snel kwijt waren.
Ik denk het niet. Ik denk dat hij vooral erg blij was met een speelkameraadje van ongeveer hetzelfde gewicht en energieniveau. Nu herinnert hij zich haar wel voor de volgende keer denk ik.
Het is fijn als je zo'n adres hebt waar je hem kwijt kunt als je op vakantie wil. Wij hadden dat ook met onze hond, en die van kennissen. Allebei boerenfox, en ze konden erg goed samen. Als wij wat hadden, ging onze hond naar hen toe en vice versa. Hun hond was vaker bij ons uiteindelijk, omdat ze niet goed alleen kon zijn. Maar zoiets is een fijne regeling.
Boerenfox? U bedoelt zeker een Boerenblafhondje? :)

https://www.refoforum.nl/forum/search.p ... ubmit=Zoek
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Dodo schreef:
parsifal schreef:
Dodo schreef:Felle regen- en onweersbuien hier. Ik wacht al even op een gelegenheid om de hond uit te laten, maar dat lukt nog niet erg. Sowieso zou ik niet graag met een paraplu in onweer gaan lopen, maar de hond is nu ook te zenuwachtig om een plasje te kunnen doen.

@Parsifal, denk je dat de hond zijn zusje nog kende? Ik dacht dat dieren dat vrij snel kwijt waren.
Ik denk het niet. Ik denk dat hij vooral erg blij was met een speelkameraadje van ongeveer hetzelfde gewicht en energieniveau. Nu herinnert hij zich haar wel voor de volgende keer denk ik.
Het is fijn als je zo'n adres hebt waar je hem kwijt kunt als je op vakantie wil. Wij hadden dat ook met onze hond, en die van kennissen. Allebei boerenfox, en ze konden erg goed samen. Als wij wat hadden, ging onze hond naar hen toe en vice versa. Hun hond was vaker bij ons uiteindelijk, omdat ze niet goed alleen kon zijn. Maar zoiets is een fijne regeling.
Boerenfox? U bedoelt zeker een Boerenblafhondje? :)

https://www.refoforum.nl/forum/search.p ... ubmit=Zoek
Hahahahaha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Dodo »

-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door -DIA- »

Het staat officieel nog altijd genomineerd als 'woord van het jaar' :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Isala »

Wij hebben weer een nestje kittens. Ik had ze op Marktplaats gezet, en binnen 72 uur waren ze allemaal verkocht. Mensen wilden er soms twee tegelijk. Dit keer vind ik het nog wel weer jammer dat ze bijna weg zijn, dit is veruit het leukste nestje wat we tot nu toe hebben gehad. :love
Hora est!
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door merel »

Isala schreef:Wij hebben weer een nestje kittens. Ik had ze op Marktplaats gezet, en binnen 72 uur waren ze allemaal verkocht. Mensen wilden er soms twee tegelijk. Dit keer vind ik het nog wel weer jammer dat ze bijna weg zijn, dit is veruit het leukste nestje wat we tot nu toe hebben gehad. :love
Lopen de poezen bij jullie in huis of vooral buiten? Als het aan onze kinderen lag, kregen wij een volledige boerderij. Ze willen allemaal poezen en honden. Voor de hond ben ik overstag gegaan, maar poezen vind ik altijd een beetje eng. Een van de kinderen wil graag een reptiel ( gekko of slang) en dit staat al jaren op zijn verlanglijstje voor zijn verjaardag. Kippen willen ze ook al jaren en een schaap, geit of varken wordt ook vaak benoemd. Vorig jaar hadden wij een rat in de tuin en een van de kinderen was woest toen wij klemmen gingen zetten. Wij konden die toch ook gewoon houden. Hij had zulke leuke snorhaartjes.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Dodo »

Ratten zijn ook schattig! Onze eerste heette Maxima, we kochten haar op de dag dat WA en M verloofden. Het zijn geweldige huisdieren, maar ze krijgen vaak bulten en worden niet oud.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

merel schreef: Lopen de poezen bij jullie in huis of vooral buiten?
Overdag lopen ze in en uit. De nieuwe kitten komt nog niet buiten, hij moet eerst gecastreerd worden. Dat voorkomt dat ze eerst een groot territorium gaan bestrijken. Na sterilisatie is die drang er niet meer.
Ze gaan nooit ver, zitten op het stoepje voor ons huis, of liggen ergens in de tuin. Ze komen zelden of nooit in een andere tuin.
Katten geven de meeste overlast als ze niet gesteriliseerd zijn en als ze naar buiten gegooid worden om daar hun behoefte te doen.
Wij wonen niet aan de doorgaande weg, dus de kans op doodrijden is heel erg klein gelukkig.
De kitten is erg nieuwsgierig, ook tijdens het videobellen.
Mensen reageren altijd met ahhh wat lief :love
De kinderen hebben dus hun eigen kantoorkat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Zita »

Een vossenfamilie die al meerdere weken in de tuin bivakkeert: wat moet je daar nou weer mee?
--edit, foto toevoegen lukt nog niet--- T zijn vijf jonkies en een oudere, zo te zien. En het stinkt. De konijnen van de buren hebben ze al op.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4009
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Maanenschijn »

Zita schreef:Een vossenfamilie die al meerdere weken in de tuin bivakkeert: wat moet je daar nou weer mee?
--edit, foto toevoegen lukt nog niet--- T zijn vijf jonkies en een oudere, zo te zien. En het stinkt. De konijnen van de buren hebben ze al op.
Afschieten. Of je moet ver van weidevogels broedgebieden wonen, dan mogelijk een iets vriendelijker oplossing.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie