Huisdieren

Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Gabrielle »

Roos2017 schreef:Ik denk dat mensen de impact niet kunnen overzien als katten niet meer buiten de eigen tuin mogen lopen.
Stel, iemand heeft een konijn in een hok in de tuin, of vogels in een kooi, of een vogel voerplaats hebben. Het voer ervan trekt muizen en ratten aan.
Moeten die mensen dan ook niet zeuren.
Ik heb dan liever een buurtkat in m´n tuin dan dat soort knaagdieren ... :nonnon
Onderschat niet wat katten zoal aan ongedierte opruimen.
klopt helemaal.
We zagen laatst hoe onze kat het aan de stok had met een steenmarter..
Resultaat was dat de steenmarter het hazenpad moest kiezen... :super
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

Tiberius schreef: Vind je het diervriendelijk om je huisdier in de tuin van de buren te laten kakken?
Iets minder grove taal zou wel prettiger zijn, dat wordt van ons ook verwacht.
Nee, het is niet dier- en mensvriendelijk, maar het zijn in de regel zwerfkatten of het zijn katten van mensen die hun dieren verwaarlozen.
En dan moeten die baasjes een rode kaart krijgen. Dat mag best een boete zijn van mij.
helma schreef:Maar dan zonder dat je buurt er last van heeft graag.
In onze straat moet je soms laveren tussen de uitwerpselen van dierbare honden van Hondenliefhebbers.
Vreselijk, ik heb vorige week nog een schoenzool moeten schoonmaken, zoon had even niet opgelet. Het was tot in de keuken doorgelopen. :deg
Hier is opruimplicht. Je ziet elke hondenbezitter met een zakje lopen. Doet ie t niet, is ie de sjaak want tegenwoordig maken ze zo een fotootje van je.
Moderamen schreef:Vuile katten houden als huisdier zou verboden moeten worden.
Vuile wel ja, maar onze katten zijn superschoon.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:
Tiberius schreef: Vind je het diervriendelijk om je huisdier in de tuin van de buren te laten kakken?
Iets minder grove taal zou wel prettiger zijn, dat wordt van ons ook verwacht.
Welk minder grof synoniem stel je voor?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
Mara schreef:
Tiberius schreef: Vind je het diervriendelijk om je huisdier in de tuin van de buren te laten kakken?
Iets minder grove taal zou wel prettiger zijn, dat wordt van ons ook verwacht.
Welk minder grof synoniem stel je voor?

Voor buren ? Omwonenden! Ik vind buren trouwens niet echt grove taal. :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:
Mara schreef:
Tiberius schreef: Vind je het diervriendelijk om je huisdier in de tuin van de buren te laten kakken?
Iets minder grove taal zou wel prettiger zijn, dat wordt van ons ook verwacht.
Welk minder grof synoniem stel je voor?
Dit heet meten met 2 maten Tiberius.
Als een forummer dit zo opschrijft, krijgt hij een gele kaart.
Die krijg jij nu van mij. :down al zal dit verder geen indruk maken.
Dat je niet van katten houdt en het vervelend vindt als je voortuin vervuild wordt, begrijp ik dat heel goed!
Maar dat kun je ook op een vriendelijker manier zeggen, toch?
Ik kan mensen slecht uitstaan die dieren onheus bejegenen. Ik houd zelf niet meer van honden, maar doe ze geen kwaad, en blijf aardig tegen de beestjes. Het baasje spreek ik aan als deze a sociaal met zijn dier handelt en wandelt.
Dan maar een grote bek krijgen, daar schrik ik niet van terug.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Tiberius »

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Roos2017 »

Tiberius schreef: Vind je het diervriendelijk om je huisdier in de tuin van de buren te laten kakken?
Ik heb zelf een hond, maar laat hem dat eigenlijk zelden doen.
Ja, dat vind ik diervriendelijk. Dieren zijn nou eenmaal geen mensen.
Katten bepalen zelf hun territorium en dat doen ze m.b.v. uitwerpselen.
Het zou dieronvriendelijk zijn om ze dat te ontnemen. Dieren moeten zich toch al genoeg aanpassen aan mensen.

Wij hebben dan wel een grote tuin, maar zien ook katten van de buren die hun territorium gedeeltelijk in onze tuin hebben. En dat laten we gewoon zo.

Er zijn genoeg mensen die denken als kattenbezitters hun kat maar binnen laten, of alleen in eigen tuin dat het kattenprobleem dan opgelost is.
Maar andere (zwerf)katten ontdekken die tuinen toch wel dat nog niet territorium bepaald is en gaan dit vervolgens in bezit nemen.
Daarom is het SGP voorstel kinderlijk naief en niet haalbaar.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Dodo »

Katten die niet naar buiten kunnen, worden ook meestal ongelukkig. Ze hebben de beweging en de ruimte nodig. Een kat binnen is een beetje zielig.
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door merel »

Een kat binnen is inderdaad erg zielig. Maar waarom mijn tuin dan als kattentoilet moet fungeren begrijp ik dan ook niet. Ik 'poep' ook niet in andermans tuin. Dus in dat kader ben ik het volkomen met Tiberius en Helma eens. Een huisdier prima, maar ruim ook de rommel op die deze achterlaat, met name in een stad.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Vorst »

Wat een voorspelbare reacties. En dan over de zeik gaan als het woord 'kak' gebruikt wordt...

Een kat is een huisdier. Houd hem daar dan ook en zorg dat je naaste er geen last van heeft. Ik ken niemand die een kat heeft om een vermeend rattenprobleem op te lossen. Dat is onzin.
Mannetje
Berichten: 7762
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mannetje »

Kattenpoep in de tuin is zo smerig! Ik snap ook niet helemaal dat hondenpoep aan je schoenen vies is, maar dat de kat mag poepen (is dat wel een net woord?) naar de territoriale behoefte.
-
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door samanthi »

Kattenperikelen:

Wij wonen op een dak en hebben een terras, de kat van de buren (bollus) lag vroeger regelmatig tussen de konijnen en cavia's, een paar huizen verderop had een buurman een nieuwe vriendin, die kat vermoorde de jonge cavia's, das echt minder fijn, ook heeft Ron toxoplasmoze opgelopen, terwijl we zelf geen kat hebben, de buurtkatten poepte regematig in onze bloembakken, het ergste wat we meegemaakt hebben is, al een hele tijd geleden, alle hekken waren omgewaaid na een zware storm, de katten hadden vrij spel, de kat van een van de buren was in de narcissen van een van de andere buren gaan liggen zonnen en had er ook gaten in gegraven en erin gepoept, die buurman was het meer dan zat, hij kwam met een hand poep over het grote dak en smeet het bij de buren op het terrasje, die liet het er niet bij zitten en gooide hem stenen achterna, daarna hebben ze op de galerij nog een rel gemaakt en het is nooit meer goed gekomen.

Toen de kat van de buren onze cavia's gedood had, ontkende ze het niet, ze hadden ook een dode bij hen gevonden en hebben de kat op een boerderij laten paatsen. Redelijk met elkaar praten gaat beter dan met vuil gooien.

Bollus mocht gewoon bij ons op het terras, hij deed de dieren niets, hij was nog te dom om een vogel te vangen, hij rende vaak over het hekje om een vogel, die twee meter boven zijn kop vloog, te vangen.
Als de hond naar buiten stormde smeerde hij um.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

Bah, wat een vervelende discussie is dit zeg.
Zaniken over uitwerpselen in een tuin of op de stoep, terwijl de honden- en kattenbezitters van dit forum niet eens in de buurt wonen.
Wees dan een vent en spreek de schuldige aan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7762
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:Bah, wat een vervelende discussie is dit zeg.
Zaniken over uitwerpselen in een tuin of op de stoep, terwijl de honden- en kattenbezitters van dit forum niet eens in de buurt wonen.
Wees dan een vent en spreek de schuldige aan.
Lol, wie is de baas van de kat? Hangt geen briefje om zijn nek. En welke kat legde zijn hoopje in onze tuin? Staat geen bordje bij.

Goedpraten dat katten hun hoopjes uit territoriale behoefte nu eenmaal her en der achter horen te laten, dat is lekker... (Ik weet het, dat zei jij niet.)
-
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Vorst »

Mara schreef:Bah, wat een vervelende discussie is dit zeg.
Zaniken over uitwerpselen in een tuin of op de stoep, terwijl de honden- en kattenbezitters van dit forum niet eens in de buurt wonen.
Wees dan een vent en spreek de schuldige aan.
Weet je wat 'bah' Is? Kattenpoep in je tuin. En extra 'bah' als het van andermans kat is.
Plaats reactie