Huisdieren

merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door merel »

Ik kan mij een allergie voor een retriever/ labrador voorstellen. Dat zijn honden met dubbele lagen haar die ook erg verharen.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1452
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Delftenaar »

Voor alle honden voel ik allergie: ik heb een hekel aan die dieren.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door merel »

Delftenaar schreef:Voor alle honden voel ik allergie: ik heb een hekel aan die dieren.
Alleen honden? Of ook huisstofmijt?
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1452
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Delftenaar »

Van huisstofmijt heb ik geen last.

Puur de honden zelf dus. De term allergie bedoelde ik niet letterlijk. Wel in de zin van (inmiddels wel duidelijk) een hekel hebben aan.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door windorgel »

merel schreef:Sinds enige tijd stonden we op de wachtlijst voor een hond. Alleen heeft u een van de kinderen de diagnose ' huisstofmijt alkergie' gekregen. Weet iemand of de allergieën huisstofmijt ( en pollen) en honden samengaan?
Dat weet ik niet zo precies. Ik ken wel mensen met allergie voor huisstofmijt én dieren, die nu een labradoodle hebben. Dat gaat goed. Het is een schattig beest, maar vraagt vrij veel aandacht.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door merel »

windorgel schreef:
merel schreef:Sinds enige tijd stonden we op de wachtlijst voor een hond. Alleen heeft u een van de kinderen de diagnose ' huisstofmijt alkergie' gekregen. Weet iemand of de allergieën huisstofmijt ( en pollen) en honden samengaan?
Dat weet ik niet zo precies. Ik ken wel mensen met allergie voor huisstofmijt én dieren, die nu een labradoodle hebben. Dat gaat goed. Het is een schattig beest, maar vraagt vrij veel aandacht.
Dat een labradoodle hypo allergeen is, wist ik. Alleen vind ik dat qua karakter geen leuke hond. Ik ben opgegroeid met terriërs en daar ligt toch mijn voorkeur. Helemaal de Ierse terriër heeft mijn voorkeur. Jammer dat het zo'n vechtjas is met andere honden.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Orchidee »

Delftenaar schreef:Voor alle honden voel ik allergie: ik heb een hekel aan die dieren.
Als je veel mensen echt hebt leren kennen ga je vanzelf van dieren houden Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
KDD
Berichten: 1496
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: RE: Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door KDD »

Orchidee schreef:
Delftenaar schreef:Voor alle honden voel ik allergie: ik heb een hekel aan die dieren.
Als je veel mensen echt hebt leren kennen ga je vanzelf van dieren houden Afbeelding
En als je je eigen echt hebt leren kennen dan helemaal ;)
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door -DIA- »

En toch... alle dieren in huis zijn niet altijd even schattig... Wel mooi, dat wat anders, maar neem nu een wesp. Hij is prachtig mooi, en toch hoor ik bijna nooit: "Aah, wat schattig hè?" Hoe zou dat toch komen? Of zijn we soms een beetje bang voor sommige dieren in huis? Veel mensen hebben ook liever geen muizen in huis, maar wat zijn muizen móói! Zo lief, zo schattig! Maar toch hebben we ze liever niet in huis...
Maar het kan vanzelf ook zo zijn, dat we niet alle dieren die we soms in huis kunnen hebben, ook daadwerkelijk als huisdier erkennen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Job »

Dierendag! Zijn er veel RF-ers met één of meer van die trouwe schepseltjes in huis? Wij hebben twee nog jonge katten. De liefste boeven. Ik moet er in het dagelijks leven veel aan denken hoe (deze) dieren in relatie staan tot hun Schepper. Ik krijg ook wel best wat lessen van ze.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Tiberius »

Wim Anker, dacht ik.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Zeeuw »

Job schreef: 04 okt 2023, 12:57 Dierendag! Zijn er veel RF-ers met één of meer van die trouwe schepseltjes in huis? Wij hebben twee nog jonge katten. De liefste boeven. Ik moet er in het dagelijks leven veel aan denken hoe (deze) dieren in relatie staan tot hun Schepper. Ik krijg ook wel best wat lessen van ze.
Onze kippenschepseltjes zijn helaas onlangs verhuisd naar een grote boerderij ivm een nieuwe schutting. Ze hebben het er erg naar hun zin begrepen we :-). We hebben de jonge kat van de achterburen een soort van geadopteerd. Ik kom binnen gisteren, wil gaan zitten, kon nog net op tijd stoppen: daar lag tie.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef: 09 aug 2022, 23:23 En toch... alle dieren in huis zijn niet altijd even schattig... Wel mooi, dat wat anders, maar neem nu een wesp. Hij is prachtig mooi, en toch hoor ik bijna nooit: "Aah, wat schattig hè?" Hoe zou dat toch komen? Of zijn we soms een beetje bang voor sommige dieren in huis? Veel mensen hebben ook liever geen muizen in huis, maar wat zijn muizen móói! Zo lief, zo schattig! Maar toch hebben we ze liever niet in huis...
Maar het kan vanzelf ook zo zijn, dat we niet alle dieren die we soms in huis kunnen hebben, ook daadwerkelijk als huisdier erkennen.
Ik vind een wesp prachtig, maar mijn vrouw en kinderen gaan altijd zo raar wapperen als er eentje te dichtbij komt.
Maar...de zilvervisjes en muggen kan ik maar moeilijk als huisdier erkennen :-)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door parsifal »

Ter ere van Franciscus las ik dit verhaal maar weer eens: https://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_of_Gubbio
onze Kerberos krijgt wel wat extra snoepjes vandaag.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Chrisje72 »

Een kat en soms de kat van de buren maar dat is wederzijds.
Verder nog een aantal kanaries waar nodig uitgedund moet worden. En nee regel 2 is niet op te lossen met regel 1.
Plaats reactie