dagje uit???

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: dagje uit???

Bericht door helma »

Wie weet er iets leuks om heen te gaan een dezer decemberdagen? Wil een dagje met mijn echtgenoot weg.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

Kerstzangavonden in Rijssen? Er zijn er verschillende; van kinder- jongens- meisjes- gemengd- tot mannenkoor.
Verspreid over de dagen voor Kerst tot en met de tweede Kerstdag.
In de Noorderkerk, de Zuiderkerk, en naar ik verwacht ook wel in de PKN-kerken.
Mischien vooraf een lekker etentje bij een gerenommeerd restaurant?
Verder is hier het unieke Brandweermuseum, vooral interessant voor stoere jongens en ferme knapen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: dagje uit???

Bericht door Gabrielle »

helma schreef:Wie weet er iets leuks om heen te gaan een dezer decemberdagen? Wil een dagje met mijn echtgenoot weg.
Tip :
Volgende week vrijdag : dagje Amsterdam, 's avonds naar de Kerstviering van tot heil des Volks.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: dagje uit???

Bericht door helma »

Nee, het gaat over morgen. Het zal wel uitwaaien worden in Scheveningen. Even samen weg na een intensieve periode.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: dagje uit???

Bericht door Tiberius »

helma schreef:Nee, het gaat over morgen. Het zal wel uitwaaien worden in Scheveningen. Even samen weg na een intensieve periode.
Dan is Sealife ook mooi om te bezoeken. Als je je ANWB pas meeneemt, krijg je nog korting ook.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: dagje uit???

Bericht door Zita »

Tiberius schreef:
helma schreef:Nee, het gaat over morgen. Het zal wel uitwaaien worden in Scheveningen. Even samen weg na een intensieve periode.
Dan is Sealife ook mooi om te bezoeken. Als je je ANWB pas meeneemt, krijg je nog korting ook.
Deze wandeling in Den Haag is erg mooi: http://www.eropuit.nl/uitje/wandelen/De ... id/1000999 Bij het Kurhaus zou ik even doorlopen naar het strand. En vergeet onderweg het Mauritshuis niet.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: dagje uit???

Bericht door Marco »

Zita schreef:
Tiberius schreef:
helma schreef:Nee, het gaat over morgen. Het zal wel uitwaaien worden in Scheveningen. Even samen weg na een intensieve periode.
Dan is Sealife ook mooi om te bezoeken. Als je je ANWB pas meeneemt, krijg je nog korting ook.
Deze wandeling in Den Haag is erg mooi: http://www.eropuit.nl/uitje/wandelen/De ... id/1000999 Bij het Kurhaus zou ik even doorlopen naar het strand. En vergeet onderweg het Mauritshuis niet.
Met op donderdag op het Plein altijd een antieke-boekenmarkt. Leuk als je daarvan houdt!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: dagje uit???

Bericht door helma »

We zijn naar Kijkduin geweest. Heerlijk uitgewaaid. Hapje gegeten ( voor mij mossels, mmmmm....) en toen naar Zoetermeer, de Pelgrimshoeve. Vonden we ook allebei erg leuk. Stapeltje leuke boeken gescoord.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

Geschiedenis is altijd boeiend, en vaak ook leerzaam. Wat was Kijkduin? Ooit blijkt het een zelfstandige gemeente te zijn geweest!

Aan het eind van de 19e eeuw werden op het een flink eind buiten Den Haag gelegen Kijkduin enkele hotels gebouwd. Kijkduin was omstreeks 1900 niet veel kleiner dan de badplaats Scheveningen. De groei die Scheveningen daarna meemaakte, heeft in Kijkduin echter niet plaatsgevonden.
Kijkduin maakte van 1811 tot 1923 deel uit van de zelfstandige gemeente Loosduinen, die toen werd opgeheven. Sindsdien is Kijkduin onderdeel van de gemeente Den Haag, dat de ruimte nodig had voor volkshuisvestingsdoeleinden. De eerste nieuwe woonhuizen in Kijkduin, moderne villa's, werden ontworpen door opgeleverd door Jan Duiker en Bernard Bijvoet en in 1923 opgeleverd door bouwbureau Joh.D. Van der Houwen. Ze vertonen de invloed van Frank Lloyd Wright.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Vanmiddag opent mevrouw Neelie Kroes een tentoonstelling in het Rotterdams museum
VROUWEN VAN ROTTERDAM

Een ode aan de vrouwen van toen, voor de vrouwen van nu.
De Rotterdamse wederopbouw wordt vaak gepresenteerd als een heldhaftige periode van plannen, mannen, gebouwen en bouwers. Maar wat is de rol van de vrouw geweest in de wederopbouwperiode?
Bij de viering van 75 jaar Wederopbouw vorig jaar leken de meisjes en vrouwen van toen vaak onzichtbaar. Hun verhalen onderbelicht en onbekend. Terwijl juist in deze periode de positie van de vrouw in de maatschappij sterk veranderde.

Ik hoop binnenkort met dochter deze tentoonstelling te bezoeken.
https://museumrotterdam.nl/tentoonstell ... -rotterdam

Het museum staat achter het stadhuis, dus midden in het centrum van Rotterdam en is dus leuk te combineren met een middagje winkelen in de koopgoot en de Lijnbaan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: dagje uit???

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Afbeelding
Tis voor jou ook wel leuk Orchidee, om met je dochters naar toe te gaan.
"Er zijn zoveel vrouwen die de stad hebben helpen opbouwen, maar ze krijgen nooit een gezicht", zegt curator Sjouke Hoitsma. "Je ziet ze alleen maar lopen achter een kinderwagen of winkelen op de Lijnbaan. Dat sprookjesbeeld willen we veranderen."

Bijvoorbeeld Klaasje Brandenburg, zij gaf jarenlang les aan de Rotterdamsche Huishoudschool. "Heel veel meisjes hebben les gehad van haar en daarmee is ze van enorme waarde geweest."

http://www.rijnmond.nl/nieuws/151869/Od ... -in-museum
Je hoort verhalen van vrouwen.
Alleen ongetrouwde vrouwen hadden een betaalde baan, zodra je trouwde werd je ontslagen.
Al wandelend kom je in de tijd van je moeder, oma en overgrootmoeder terecht.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: dagje uit???

Bericht door Orchidee »

Lijkt mij idd erg leuk om een keer te doen, het staat op m'n to do-lijstje
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Dodo »

Gisteren zijn we met de vrouwenkring in de vlindertuin in Leischendam geweest. Echt een aanrader! Ontelbaar veel tropische vlinders, een "poppenkast" waar je de vlinders uit ziet komen. En lekkere koffie met appeltaart. Ook voor kinderen leuk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Gisteren zijn we met de vrouwenkring in de vlindertuin in Leischendam geweest. Echt een aanrader! Ontelbaar veel tropische vlinders, een "poppenkast" waar je de vlinders uit ziet komen. En lekkere koffie met appeltaart. Ook voor kinderen leuk.
Wij zijn eens in de vlindertuin in Emmen geweest.
Dochter die toen nog in het wandelwagentje zat, vond die hele grote vlinders eng.
Eerlijk gezegd was ik blij dat ik de kas kon verlaten.
Ik heb geen fobie, maar ik vond het er te klamwarm en het gefladder rond mijn hoofd, vond ik niet echt prettig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie