dagje uit???

Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: dagje uit???

Bericht door Herman »

Er bestaan nog steeds pinapparaten.

Je kunt zwart werken hoogstens suggereren, maar er is én geen bewijs én je kijkt wel met een erg negatieve blik naar je medekerkganger.
Laatst gewijzigd door Herman op 05 okt 2018, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: dagje uit???

Bericht door windorgel »

Bertiel schreef:
windorgel schreef:
Sorry, ik had alleen Bertiel moeten quoten. Mijn vraag was aan hem gericht. Uit de volle collectezakken met bid- en dankdag leidt hij af dat de kerk voor de helft gebouwd zal zijn met zwart geld.
Ja dat is een vrij logische conclusie, want waarom zou je anders zulke bedragen contant hebben, er is toch niemand meer die contact zn salaris uitgekeerd krijgt?
Dan is er of wat verdiend, of wat verhandeld wat buiten het zicht van de belasting moet blijven.
Hoe kom je er bij? Je kan toch gewoon pinnen als de bid- of dankdagcollecte eraan komt? Ik vind het persoonlijk niet prettig als de kerkenraad zou weten welke gift ik geef. Daarom doe ik het liever in de collectezak dan dat ik het overmaak. Dat heeft niets met zwart geld te maken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: dagje uit???

Bericht door Orchidee »

windorgel schreef:Kan toch gewoon eerlijk verdiend 'wit' geld zijn?
Leef jij onder een steen of kom je uit een ei???
Zwart geld floreert welig onder de refobevolking hoor!
Niet minder dan onder de "wereldse" bevolking!



Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: dagje uit???

Bericht door windorgel »

Orchidee schreef:
windorgel schreef:Kan toch gewoon eerlijk verdiend 'wit' geld zijn?
Leef jij onder een steen of kom je uit een ei???
Zwart geld floreert welig onder de refobevolking hoor!
Niet minder dan onder de "wereldse" bevolking!



Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Ik beweer niet dat er geen zwart geld zou zijn binnen de refokring, maar dat 'een halve kerk' van zwart geld is gebouwd en dat het geld in de collectezak met bid- en dankdag, wel 'zwart geld moet zijn', is mij veel te kort door de bocht. En dáár reageer ik op.
Je begint trouwens met een vervelende opmerking. Zo praat je normaal toch ook niet tegen elkaar? Doe dat dan op het internet ook niet, svp.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Jantje »

Ik vraag me het inderdaad soms ook wel eens af. Hier in Zeeland zijn er gemeenten die met dankdag soms tweeënhalve ton aan gelden binnenhalen. Waar ze het van doen? Ik weet het niet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: dagje uit???

Bericht door Orchidee »

windorgel schreef:
Orchidee schreef:
windorgel schreef:Kan toch gewoon eerlijk verdiend 'wit' geld zijn?
Leef jij onder een steen of kom je uit een ei???
Zwart geld floreert welig onder de refobevolking hoor!
Niet minder dan onder de "wereldse" bevolking!



Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Ik beweer niet dat er geen zwart geld zou zijn binnen de refokring, maar dat 'een halve kerk' van zwart geld is gebouwd en dat het geld in de collectezak met bid- en dankdag, wel 'zwart geld moet zijn', is mij veel te kort door de bocht. En dáár reageer ik op.
Je begint trouwens met een vervelende opmerking. Zo praat je normaal toch ook niet tegen elkaar? Doe dat dan op het internet ook niet, svp.
Ken jij mij?
Waarom zou ik zo niet praten?

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: RE: Re: dagje uit???

Bericht door windorgel »

Orchidee schreef:
windorgel schreef:
Orchidee schreef:
windorgel schreef:Kan toch gewoon eerlijk verdiend 'wit' geld zijn?
Leef jij onder een steen of kom je uit een ei???
Je begint trouwens met een vervelende opmerking. Zo praat je normaal toch ook niet tegen elkaar? Doe dat dan op het internet ook niet, svp.
Ken jij mij?
Waarom zou ik zo niet praten?
Ik ken je niet. Maar ik vind het erg onaardig klinken dat je gelijk zo'n uitroep doet als je het niet eens bent met iemand of iemand niet helemaal begrijpt.
Overigens off-topic.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: dagje uit???

Bericht door Wandelende »

(~)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: dagje uit???

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:Ik vraag me het inderdaad soms ook wel eens af. Hier in Zeeland zijn er gemeenten die met dankdag soms tweeënhalve ton aan gelden binnenhalen. Waar ze het van doen? Ik weet het niet.
Op Danielkamp waren de Zeeuwse deelnemers ook al gul. Was dat zwart geld? Welnee, het was gewoon een uiting dat goede doelen mee mogen delen in de welvaart.
Ik vroeg het eens aan zo'n deelnemer, meer als geintje: Zeeuwen zijn toch zuinig? Jawel, maar dan hou je over om er iets goeds mee te doen.

Kortom, dat gezeur over zwart geld lijkt me eerder een uiting van jaloezie/schaamte/een ander naar gevoel, dan dat het op feiten gestoeld is.
-
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: dagje uit???

Bericht door Charles »

Ik wil met 2 personen een paar dagen naar Ardennen om dingen m.b.t. Ardennenoffensief te bekijken. Iemand tips/ervaringen wat een goede uitvalsbasis daarvoor is? Bastogne ligt voor de hand maar ligt nogal zuidelijk ten opzichte van veel musea.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Charles schreef:Ik wil met 2 personen een paar dagen naar Ardennen om dingen m.b.t. Ardennenoffensief te bekijken. Iemand tips/ervaringen wat een goede uitvalsbasis daarvoor is? Bastogne ligt voor de hand maar ligt nogal zuidelijk ten opzichte van veel musea.
Zoek je dan een hotelletje of een huisje/appartement of misschien wel een camping? :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: dagje uit???

Bericht door Herman »

Vielsalm is redelijk centraal in de Ardennen gelegen. Dan zit je precies tussen Malmedy en Bastogne.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

Charles schreef:Ik wil met 2 personen een paar dagen naar Ardennen om dingen m.b.t. Ardennenoffensief te bekijken. Iemand tips/ervaringen wat een goede uitvalsbasis daarvoor is? Bastogne ligt voor de hand maar ligt nogal zuidelijk ten opzichte van veel musea.
Wij hebben eens een vakantie doorgebracht in Durbuy, het kleinste stadje van België. Vandaaruit hebben we ook Bastogne en omstreken bezocht. Het bungalowpark in Durbuy was zondermeer goed.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: dagje uit???

Bericht door Charles »

Mara schreef:
Charles schreef:Ik wil met 2 personen een paar dagen naar Ardennen om dingen m.b.t. Ardennenoffensief te bekijken. Iemand tips/ervaringen wat een goede uitvalsbasis daarvoor is? Bastogne ligt voor de hand maar ligt nogal zuidelijk ten opzichte van veel musea.
Zoek je dan een hotelletje of een huisje/appartement of misschien wel een camping? :)
Ik denk dat hotel het meest praktisch is.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Charles schreef:
Mara schreef:
Charles schreef:Ik wil met 2 personen een paar dagen naar Ardennen om dingen m.b.t. Ardennenoffensief te bekijken. Iemand tips/ervaringen wat een goede uitvalsbasis daarvoor is? Bastogne ligt voor de hand maar ligt nogal zuidelijk ten opzichte van veel musea.
Zoek je dan een hotelletje of een huisje/appartement of misschien wel een camping? :)
Ik denk dat hotel het meest praktisch is.
Wij waren in Spa in een prima hotel, maar we kunnen ons niet meer herinneren hoe het hotel heette.
Ik weet niet of dit de goede uitvalsbasis is. Je wilt zitten op een max aantal kilometers neem ik aan?
Maar het is geen straf om door de Ardennen te rijden. Ik vond het er verrassend mooi.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie