dagje uit???

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33282
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: dagje uit???

Bericht door Tiberius »

Melissant in Zeeland?
Foei, Jantje. :nonnon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Melissant in Zeeland?
Foei, Jantje. :nonnon
:cry
Neemt u mij niet kwalijk. ;)
Enne, trouwens, het is op de persoon... :ouin :tilt
Laatst gewijzigd door Jantje op 04 okt 2018, 18:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Jantje »

Wandelende schreef:
Jantje schreef:... hier in Zeeland.
Dit verklaart al veel.


:nananere
Ons Zeeuwen bin zuunig. :yahoo :humhihi
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33282
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: dagje uit???

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Melissant in Zeeland?
Foei, Jantje. :nonnon
:cry
Neemt u mij niet kwalijk. ;)
Enne, trouwens, het is op de persoon... :ouin :tilt
Op de persoon is echt wat anders.
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: dagje uit???

Bericht door Gritje »

Wandelende schreef:
emigrant schreef:
windorgel schreef:25.000 euro opbrengst voor een halfjaarlijkse verkoping is toch niet slecht?

In Krimpen vindt 1 keer per jaar een verkoping voor Adullam plaats. Netto opbrengst rond de 40.000 a 50.000 euro. De jaarlijkse rommelmarkt in Gouda voor de ZGG heeft een dergelijke netto opbrengst.
voor het gemiddelde reformatorisch inkomen en vermogen, is een bruto opbrenst van 25.000 erg gierig. De meesten kunnen budgetair veel meer geven dan ze doen. Ook al omdat het merendeel van de sponsoring uit het (ref.) bedrijfsleven komt.
Waarom dan toch gierig?
Maar als alle verkopingen voor het goede doel zoveel opbrengen is er toch geen sprake van gierigheid? Bij ons is er elk jaar een verkoping voor Adullam, Stephanos, Jafet, de kerk en daarnaast nog schoolkinderen die wat verkopen / gesponsord moeten worden voor een goed doel.
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: dagje uit???

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Wandelende schreef:
Jantje schreef:... hier in Zeeland.
Dit verklaart al veel.


:nananere
Ons Zeeuwen bin zuunig. :yahoo :humhihi
Haha, en dat binnen wu.

Ik ben benieuwd hoe jullie het vinden, maar ik krijg per maand zoveel acceptgiro's, verkopingen, actiemarkten, acties van de kids op school, acties van de korfbalvereniging, etc. Ik sla er zo af en toe zeker eens een paar over. Of ik verdun mijn bijdrage. Het meest lastige vind ik die via school/de vereniging. Waarbij de school je een goed doel, goed is het echt wel hoor, als het ware door je strot duwt omdat je kids moeilijk met lege handen kunnen komen. De supermarkten begrijpen dat goed: het voor kids meestal aantrekkelijke leggen ze bij de kassa.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: dagje uit???

Bericht door Wandelende »

Gritje schreef:
Wandelende schreef:
emigrant schreef:
windorgel schreef:25.000 euro opbrengst voor een halfjaarlijkse verkoping is toch niet slecht?

In Krimpen vindt 1 keer per jaar een verkoping voor Adullam plaats. Netto opbrengst rond de 40.000 a 50.000 euro. De jaarlijkse rommelmarkt in Gouda voor de ZGG heeft een dergelijke netto opbrengst.
voor het gemiddelde reformatorisch inkomen en vermogen, is een bruto opbrenst van 25.000 erg gierig. De meesten kunnen budgetair veel meer geven dan ze doen. Ook al omdat het merendeel van de sponsoring uit het (ref.) bedrijfsleven komt.
Waarom dan toch gierig?
Maar als alle verkopingen voor het goede doel zoveel opbrengen is er toch geen sprake van gierigheid? Bij ons is er elk jaar een verkoping voor Adullam, Stephanos, Jafet, de kerk en daarnaast nog schoolkinderen die wat verkopen / gesponsord moeten worden voor een goed doel.
Juist. Ik ken zoveel goede doelen die in de reformatorische en protestants-christelijke kringen veel geld ophalen. Dus ik begrijp het woordje 'gierig' niet zo.
(~)
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: dagje uit???

Bericht door Mannes »

emigrant schreef:
windorgel schreef:25.000 euro opbrengst voor een halfjaarlijkse verkoping is toch niet slecht?

In Krimpen vindt 1 keer per jaar een verkoping voor Adullam plaats. Netto opbrengst rond de 40.000 a 50.000 euro. De jaarlijkse rommelmarkt in Gouda voor de ZGG heeft een dergelijke netto opbrengst.
voor het gemiddelde reformatorisch inkomen en vermogen, is een bruto opbrenst van 25.000 erg gierig. De meesten kunnen budgetair veel meer geven dan ze doen. Ook al omdat het merendeel van de sponsoring uit het (ref.) bedrijfsleven komt.
Gelukkig steunen die gezinnen meestal meerdere doelen dan alleen de stroopwafelactie.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: dagje uit???

Bericht door Ouddorp »

Ik denk dat het woordje gierig toch misplaatst is. Als ik lees dat Urk de meest vrijgevige gemeente van Nederland is en Woord en Daad het meest geschonken krijgt van het bedrijfsleven van alle goede-doelen-organisaties is eerder het tegendeel waar.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: dagje uit???

Bericht door emigrant »

vroeger kwam hier in de straat altijd een pief van de SGP om de zoveel tijd langs de partijleden om handjecontantje de contributie te innen. Slechts met veel tegenzin en gemopper kreeg hij dan hooguit een tientje. Als de partij zou doen wat beloofd was......
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Erskinees
Berichten: 2754
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: dagje uit???

Bericht door Erskinees »

Vroeger was een tientje best veel.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: dagje uit???

Bericht door emigrant »

Erskinees schreef:Vroeger was een tientje best veel.
ja dat is waar. Voor 25 gulden kon je als gezin de hele week wel eten. Maar toen hadden we geen euro, geen crisis, geen verdubbelde prijzen en nog een flink spaarbankboekje.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
merel
Berichten: 9805
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: dagje uit???

Bericht door merel »

Ouddorp schreef:Ik denk dat het woordje gierig toch misplaatst is. Als ik lees dat Urk de meest vrijgevige gemeente van Nederland is en Woord en Daad het meest geschonken krijgt van het bedrijfsleven van alle goede-doelen-organisaties is eerder het tegendeel waar.
Tja, al dat drugsgeld moet ergens mee witgewassen worden :slurp ;)
Geytenbeekje
Berichten: 8295
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: dagje uit???

Bericht door Geytenbeekje »

merel schreef:
Ouddorp schreef:Ik denk dat het woordje gierig toch misplaatst is. Als ik lees dat Urk de meest vrijgevige gemeente van Nederland is en Woord en Daad het meest geschonken krijgt van het bedrijfsleven van alle goede-doelen-organisaties is eerder het tegendeel waar.
Tja, al dat drugsgeld moet ergens mee witgewassen worden :slurp ;)
Dat dacht ik ook :haha
Net als in Bunschoten zit ook vol zwart geld
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: dagje uit???

Bericht door emigrant »

merel schreef:
Ouddorp schreef:Ik denk dat het woordje gierig toch misplaatst is. Als ik lees dat Urk de meest vrijgevige gemeente van Nederland is en Woord en Daad het meest geschonken krijgt van het bedrijfsleven van alle goede-doelen-organisaties is eerder het tegendeel waar.
Tja, al dat drugsgeld moet ergens mee witgewassen worden :slurp ;)
en als je de drempel haalt nog fiscaal aftrekbaar ook.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Plaats reactie