dagje uit???

-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

Een tip (misschien?).... Je hebt wel eens van Giethoorn gehoord? Ik neem aan van wel. Nou, in dat vreemde of bijzondere plaatsje, want is daadwerkelijk het meest bijzonerste plaatske van het Oversticht, kun je een rondvaart maken. Vooral met warm weer, als de kleine muggetjes heel actief zijn, is het er goed toeven op het water.... Ik weet niet of ik mijn tekst wel helemaal goed heb, het komt me soms wat vreemd over, maar ja... Giethoorn, the place you must see!
En mocht je Giethoorn niet wat lijken? Dan is er nog een plaatsje in het Oversrticht dat de moeite waard is. De naam van het plaatsje is Rijssen. Een oeroud Overstichts stadje, dat in 1243 stadsrechten overhandigd kreeg door Otto van Holland, bisschop van Utrecht. In het eeuwenoude stadscentrum waan je je echt eeuwen terug, tenminste.... als je één kant op kijkt: naar de Schildkerk! Ik zou zeggen: Kom naar Rijssen, een stad met de allure van een dorp! :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: dagje uit???

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Een tip (misschien?).... Je hebt wel eens van Giethoorn gehoord? Ik neem aan van wel. Nou, in dat vreemde of bijzondere plaatsje, want is daadwerkelijk het meest bijzonerste plaatske van het Oversticht, kun je een rondvaart maken. Vooral met warm weer, als de kleine muggetjes heel actief zijn, is het er goed toeven op het water.... Ik weet niet of ik mijn tekst wel helemaal goed heb, het komt me soms wat vreemd over, maar ja... Giethoorn, the place you must see!
En mocht je Giethoorn niet wat lijken? Dan is er nog een plaatsje in het Oversrticht dat de moeite waard is. De naam van het plaatsje is Rijssen. Een oeroud Overstichts stadje, dat in 1243 stadsrechten overhandigd kreeg door Otto van Holland, bisschop van Utrecht. In het eeuwenoude stadscentrum waan je je echt eeuwen terug, tenminste.... als je één kant op kijkt: naar de Schildkerk! Ik zou zeggen: Kom naar Rijssen, een stad met de allure van een dorp! :)
Als er ooit weer een VVV komt, dragen we jou voor als directeur ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Online
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: dagje uit???

Bericht door DDD »

Rijssen is mijns inziens een van de lelijkste plaatsen in de omgeving. Daar is geen VVV nodig, zou je zeggen.

Dat allemaal dankzij een SGP-burgemeester en een slecht functionerende gemeenteraad.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: dagje uit???

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Rijssen is mijns inziens een van de lelijkste plaatsen in de omgeving. Daar is geen VVV nodig, zou je zeggen.

Dat allemaal dankzij een SGP-burgemeester en een slecht functionerende gemeenteraad.
Het regent er vooral ook heel veel.

Al staan de straten hier momenteel ook (bijna) blank in het dorp.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: dagje uit???

Bericht door refo »

DDD schreef:Je brengt me op een idee. Dit is het ideale moment om de toeristische toppers langs te gaan inderdaad.
Dachten wij vorig jaar in Zwitserland ook.
Gingen de Zwitsers zelf massaal naar de toppers. Chinezen zitten nog met 60 man in een touringcar. De Zwitsers zaten met 60 man in 20 of 30 personenauto's. Erg druk overal.
Online
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: dagje uit???

Bericht door DDD »

Het is inderdaad zelden dat ik met een goed idee als eerste kom. :)
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Rijssen is mijns inziens een van de lelijkste plaatsen in de omgeving. Daar is geen VVV nodig, zou je zeggen.

Dat allemaal dankzij een SGP-burgemeester en een slecht functionerende gemeenteraad.
Dan verkeer je in goed gezelschap. Willem de Clercq (1795-1831) schreef ooit in zijn dagboek "Het is een zeer vuile plaats, het ellendigste dorp ooit gezien...."
Maar een meer onbekende tijdgenoot dacht daar ietsje anders over. Hij noemde het Paradisus Nobilium, ofwel een Lusthof der Edelen... Tja.... hoezeer smaken verschillen laten bovenstaande citaten wel zien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: dagje uit???

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef: Dat allemaal dankzij een SGP-burgemeester en een slecht functionerende gemeenteraad.
Die DDD heeft ook overal verstand van hè, zelfs van SGP-burgemeesters uit de periode 1970-2000 :hum
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: dagje uit???

Bericht door J.C. Philpot »

Hendrikus schreef:
DDD schreef: Dat allemaal dankzij een SGP-burgemeester en een slecht functionerende gemeenteraad.
Die DDD heeft ook overal verstand van hè, zelfs van SGP-burgemeesters uit de periode 1970-2000 :hum
:D
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

Misschien dat iemand zin heeft om na te vorsen wat Willem de Clercq in zijn dagboeken over onze woonplaats scheeef.... Ja ik weet het, het is offtopic...
http://resources.huygens.knaw.nl/retrob ... w=homePane
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: dagje uit???

Bericht door DDD »

@Hendrikus:
Je hoeft geen bijzondere algemene ontwikkeling hierover te hebben hoor. Volgens mij heeft er zelfs in Binnenlands bestuur nog een artikel over gestaan, en in het Reformatorisch Dagblad verschillende keren.

Overigens vind ik dit een naar bericht. Als je het er inhoudelijk niet mee eens bent, dan kun je dat ook gewoon melden, in plaats van te suggereren dat ik ergens geen verstand van zou hebben. Dat doe je trouwens heel vaak bij allerlei mensen, en regelmatig onterecht.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: dagje uit???

Bericht door John Galt »

Vandaag in het Geert Groote-huis in Deventer geweest. Afgesloten met een kop warme chocola met Deventer Koek op een terrasje op de Brink. Museum was niet heel spectaculair, wel interessant als (nadere) kennismaking met Groote en de Moderne Devotie.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11933
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: dagje uit???

Bericht door Herman »

TWR experience center in Barneveld is een mooie tentoonstelling om te bezoeken en het sticht nog ook.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: dagje uit???

Bericht door helma »

Ik ben van de week naar het Israëlcentrum in Nijkerk geweest. Tentoonstelling over het verleden, heden en toekomst van Israël.

Weer een aansporing om te blijven bidden voor de vervulling van Gods beloften. Aan het einde werden veel Bijbelteksten met beloften geprojecteerd op een donkere sterrenhemel. Dat vond ik erg indrukwekkend.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Rijnmond maakt momenteel een serie over mini-musea.
Wie van het oude leven op de boerderij houdt, kan naar Achthuizen.
In deze 300 jaar oude boerderij op Flakkee heeft de tijd 150 jaar lang stilgestaan.

"Ik vind het ook mooi om door te geven dat een mens niet alleen bestaat uit het nu, maar voor een deel ook uit het verleden."
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1296001/ ... tilgestaan

Ik hoop er eens heen te gaan, het lijkt mij erg leuk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie