dagje uit???

ebenhaezer
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2015, 12:28

Re: dagje uit???

Bericht door ebenhaezer »

Geytenbeekje schreef:
merel schreef:
Ouddorp schreef:Ik denk dat het woordje gierig toch misplaatst is. Als ik lees dat Urk de meest vrijgevige gemeente van Nederland is en Woord en Daad het meest geschonken krijgt van het bedrijfsleven van alle goede-doelen-organisaties is eerder het tegendeel waar.
Tja, al dat drugsgeld moet ergens mee witgewassen worden :slurp ;)
Dat dacht ik ook :haha
Net als in Bunschoten zit ook vol zwart geld
Ja, ja, laat ik je uit een droom helpen, die paar zogenaamde drugsgasten geven net helemaal niks.

voor de rest wordt die hele visindustrie geen cent zwart gedaan.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: dagje uit???

Bericht door JCRyle »

Zeeuw schreef:[Moet ik nu echt de vraag stellen wat je bedoelde met 'Je zal ook meerdere stichtingen kunnen kronen met een ANBI-status..' om duidelijk te maken dat het kennen van de ANBI als redelijk logisch mag worden verondersteld?
Waarschijnlijk bedoelde hij iets te zeggen in de trant van dat als je meer geeft aan ANBI-instellingen, je dus hogere giftenafrek krijgt, waardoor je dus meer zou kunnen geven om op hetzelfde bedrag uit te komen.
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Bertiel »

Herman schreef:En de verklaring ligt erin dat ze ook de jongste gemeente zijn. Dus veel jonge gezinnen met relatief veel kinderen per gezin.

Ofwel: als je gaat omrekenen naar hoofd per bevolking dan krijg je een zeer scheve verhouding.
qua salaris misschien wel, maar qua giften uiteraard niet!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: dagje uit???

Bericht door Wandelende »

windorgel schreef:
Wandelende schreef:
Bertiel schreef:Trieste opmerkingen over Urk.
Op tweede kerstdag staat er een collectebus waar dan binnen het uur een ton contant omzit. Niks geen belastingaftrek.
En ja, daarvan zal best een gedeelte zwart geld zijn. Maar onze kerk is ook voor de helft gebouwd met zwart geld als ik hoor wat er in de collectezakken zit met bid en dankdag. En daar heb ik nog nooit een dominee of kerkeraadslid over gehoord!
Zou dat offer ook aangenaam voor de Heere zijn? Is het tot Zijn eer om Hem in zo'n tempel te laten wonen?
Of zou de geschiedenis van de offers van Kain en Abel bruikbare lessen kunnen geven?
Dus uit het feit dat er gul gegeven wordt met bid- en dankdagen leid je af dat dit wel zwart geld moet zijn? Kan toch gewoon eerlijk verdiend 'wit' geld zijn?
Dat zeg ik toch niet. Zie de post van Bertiel, als je dan leest zie je waar ik op reageer.
(~)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: dagje uit???

Bericht door Wandelende »

Bertiel schreef:2 Kor 9:7b
Zou dat ook met crimineel of zwart geld gelden?
(~)
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Bertiel »

Wandelende schreef:
Bertiel schreef:2 Kor 9:7b
Zou dat ook met crimineel of zwart geld gelden?
Ik lees hier iets over het geven, niet over het verkrijgen.
Ik heb hier ook m'n twijfels over hoor, maar heb er nog nooit van de kansel of uit een kerkblad etc, enige waarschuwing tegen gehoord...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Bertiel »

ik praat hier over zwart geld enkel, crimineel geld kan geen goedkeuring verdragen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: dagje uit???

Bericht door eilander »

Bertiel schreef:ik praat hier over zwart geld enkel, crimineel geld kan geen goedkeuring verdragen.
Daar is geen verschil in. Het is allebei onrechtmatig verkregen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Dodo »

Bertiel schreef:ik praat hier over zwart geld enkel, crimineel geld kan geen goedkeuring verdragen.
Zwart geld is ook een beetje crimineel.
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Bertiel »

als je op een rommelmarkt voor een euro een boek koopt, je verkoopt het later voor drie euro, en je geeft dit verschil van twee euro niet op aan de belasting, valt dit toch ook onder zwart geld?
Misschien vergezocht, en ja de beuners die dag en nacht zwart werken vind ik heel wat anders, maar ik vind dat er toch echt verschil is als iemand een paar uur in de week een tuin bij houdt of dat iemand met drugshandel ze salaris riantelijk aanvult
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: dagje uit???

Bericht door eilander »

Bertiel schreef:als je op een rommelmarkt voor een euro een boek koopt, je verkoopt het later voor drie euro, en je geeft dit verschil van twee euro niet op aan de belasting, valt dit toch ook onder zwart geld?
Nee, als je dit af en toe of als hobby doet, hoef je dit helemaal niet op te geven.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: dagje uit???

Bericht door windorgel »

Wandelende schreef:
windorgel schreef:
Wandelende schreef:
Bertiel schreef:Trieste opmerkingen over Urk.
Op tweede kerstdag staat er een collectebus waar dan binnen het uur een ton contant omzit. Niks geen belastingaftrek.
En ja, daarvan zal best een gedeelte zwart geld zijn. Maar onze kerk is ook voor de helft gebouwd met zwart geld als ik hoor wat er in de collectezakken zit met bid en dankdag. En daar heb ik nog nooit een dominee of kerkeraadslid over gehoord!
Zou dat offer ook aangenaam voor de Heere zijn? Is het tot Zijn eer om Hem in zo'n tempel te laten wonen?
Of zou de geschiedenis van de offers van Kain en Abel bruikbare lessen kunnen geven?
Dus uit het feit dat er gul gegeven wordt met bid- en dankdagen leid je af dat dit wel zwart geld moet zijn? Kan toch gewoon eerlijk verdiend 'wit' geld zijn?
Dat zeg ik toch niet. Zie de post van Bertiel, als je dan leest zie je waar ik op reageer.
Sorry, ik had alleen Bertiel moeten quoten. Mijn vraag was aan hem gericht. Uit de volle collectezakken met bid- en dankdag leidt hij af dat de kerk voor de helft gebouwd zal zijn met zwart geld.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: dagje uit???

Bericht door Wandelende »

Bertiel schreef:
Wandelende schreef:
Bertiel schreef:2 Kor 9:7b
Zou dat ook met crimineel of zwart geld gelden?
Ik lees hier iets over het geven, niet over het verkrijgen.
Ik heb hier ook m'n twijfels over hoor, maar heb er nog nooit van de kansel of uit een kerkblad etc, enige waarschuwing tegen gehoord...
Volgens mij zijn de Tien Geboden helder. Zou stelen mogen? (Retorische vraag)
Als je in een kerkblad of van een gezagsdrager nog nooit over dit soort gelden hebt gehoord, dan zou ik ernstig twijfelen aan de leer.
(~)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: dagje uit???

Bericht door Wandelende »

Bertiel schreef:als je op een rommelmarkt voor een euro een boek koopt, je verkoopt het later voor drie euro, en je geeft dit verschil van twee euro niet op aan de belasting, valt dit toch ook onder zwart geld?
Misschien vergezocht, en ja de beuners die dag en nacht zwart werken vind ik heel wat anders, maar ik vind dat er toch echt verschil is als iemand een paar uur in de week een tuin bij houdt of dat iemand met drugshandel ze salaris riantelijk aanvult
Formeel hoor je al het inkomen op te geven dat je ontvangt voor een wederdienst. Dus ook inkomen in natura.
(~)
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Bertiel »

windorgel schreef:
Sorry, ik had alleen Bertiel moeten quoten. Mijn vraag was aan hem gericht. Uit de volle collectezakken met bid- en dankdag leidt hij af dat de kerk voor de helft gebouwd zal zijn met zwart geld.
Ja dat is een vrij logische conclusie, want waarom zou je anders zulke bedragen contant hebben, er is toch niemand meer die contact zn salaris uitgekeerd krijgt?
Dan is er of wat verdiend, of wat verhandeld wat buiten het zicht van de belasting moet blijven.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie