dagje uit???

Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: dagje uit???

Bericht door Ambtenaar »

Chrisje72 schreef:Wat is leuk in de omgeving van Rotterdam voor een jongen van 13 en een meisje van 18? Wat geen kapitalen kost?
Ligt er aan waar ze van houden. Je hebt enkele interessante musea:
- Wereld museum
- Mariniers museum
- Kunsthal
- Natuurhistorisch museum
- Museum Rotterdam
- Keringhuis
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Chrisje72 schreef:Wat is leuk in de omgeving van Rotterdam voor een jongen van 13 en een meisje van 18? Wat geen kapitalen kost?
Dan moeten ze op de metro Hoekse Lijn stappen en naar het strand gaan. Kost niks. ;)
Ik zou het niet weten, aangezien een jongen van 13 een heel andere belevingswereld heeft dan een jonge vrouw van 18.
En varen e.d. kost geld, net als de musea.
Maar waar houden ze van? Aktie en avontuur of juist niet?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: dagje uit???

Bericht door Herman »

Het mariniersmuseum natuurlijk.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: dagje uit???

Bericht door Orchidee »

Toen ik 18 was "haatte" ik musea en had ik andere wensen dan mijn broertjes van 14, 12, 11, 10, 9, 8
Iets met varen en bootjes vonden we allemaal leuk en een dagje Rotterdam inclusief de markt was een feestje!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: dagje uit???

Bericht door Chrisje72 »

Bedankt voor de tips tot nu toe. Rotterdam zelf wil ik eigenlijk liever links laten liggen nu de corona daar best toeneemt.
Voor woensdag heb ik gereserveerd bij binnenmaas, dan wordt het lekker zwembadweer.
Het is inderdaad een uitdaging om iets te vinden wat beiden leuk vinden. Vorig jaar de zandsculpturen in elspeet vonden ze erg leuk, toen zaten we daar in de buurt op vakantie. Ook dierenpark nordhorn was heel leuk, maar de dierentuinen hier in debuurt zijn erg duur. Eigenlijk wil ik een dagje naar ouwehand met ze maar ik twijfel daar toch nog heel erg over. 78euro entree, parkeergeld, benzine, kilometers...wordt best te gek zo.
Winkelen doe ik de jongste geen plezier mee( maar moet binnenkort wel, manman wat groeit die overal uit.) Die van 18 vindt dat juist weer erg leuk.
Vanmiddag gaan we denk ik geocachen in de buurt. Nog nooit gedaan, dus eens kijken of het wat voor ons is.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: dagje uit???

Bericht door crossmountain »

Chrisje72 schreef:Wat is leuk in de omgeving van Rotterdam voor een jongen van 13 en een meisje van 18? Wat geen kapitalen kost?
Ga varen met de waterbus.
Bijvoorbeeld van Dordrecht naar Rotterdam. Prachtige route en kost fractie van SPIDO.
https://www.waterbus.nl/
Of volg met de auto de ANWB Rotterdamse havenroute. Altijd indrukwekkend.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: dagje uit???

Bericht door Orchidee »

Chrisje72 schreef:Bedankt voor de tips tot nu toe. Rotterdam zelf wil ik eigenlijk liever links laten liggen nu de corona daar best toeneemt.
Voor woensdag heb ik gereserveerd bij binnenmaas, dan wordt het lekker zwembadweer.
Het is inderdaad een uitdaging om iets te vinden wat beiden leuk vinden. Vorig jaar de zandsculpturen in elspeet vonden ze erg leuk, toen zaten we daar in de buurt op vakantie. Ook dierenpark nordhorn was heel leuk, maar de dierentuinen hier in debuurt zijn erg duur. Eigenlijk wil ik een dagje naar ouwehand met ze maar ik twijfel daar toch nog heel erg over. 78euro entree, parkeergeld, benzine, kilometers...wordt best te gek zo.
Winkelen doe ik de jongste geen plezier mee( maar moet binnenkort wel, manman wat groeit die overal uit.) Die van 18 vindt dat juist weer erg leuk.
Vanmiddag gaan we denk ik geocachen in de buurt. Nog nooit gedaan, dus eens kijken of het wat voor ons is.
Kijk eens op Marktplaats voor kaartjes, vaak mensen die van hun kaartjes af willen (let wel op data, voorwaarden enz.)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: RE: Re: dagje uit???

Bericht door Zita »

Anselmus schreef:
HersteldHervormd schreef:Pannenkoeken boot? Ik weet alleen niet of het open is enzo.
Daartegenover kun je midgetgolfen bij de Euromast.

Op zaterdag rondje Blaak en Koopgoot voor de markt en de sfeer.

Varen met de fast Ferry (vanaf Erasmusbrug) (neem OV-kaart mee en een mondkapje). Uitstappen in Dordrecht (Merwekade) eten op de kade en weer terugvaren.
Koopgoot en omgeving is nu niet zo leuk met de mondkapjesplicht.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Chrisje72 schreef:Bedankt voor de tips tot nu toe. Rotterdam zelf wil ik eigenlijk liever links laten liggen nu de corona daar best toeneemt.
Voor woensdag heb ik gereserveerd bij binnenmaas, dan wordt het lekker zwembadweer.
Het is inderdaad een uitdaging om iets te vinden wat beiden leuk vinden. Vorig jaar de zandsculpturen in elspeet vonden ze erg leuk, toen zaten we daar in de buurt op vakantie. Ook dierenpark nordhorn was heel leuk, maar de dierentuinen hier in debuurt zijn erg duur. Eigenlijk wil ik een dagje naar ouwehand met ze maar ik twijfel daar toch nog heel erg over. 78euro entree, parkeergeld, benzine, kilometers...wordt best te gek zo.
Winkelen doe ik de jongste geen plezier mee( maar moet binnenkort wel, manman wat groeit die overal uit.) Die van 18 vindt dat juist weer erg leuk.
Vanmiddag gaan we denk ik geocachen in de buurt. Nog nooit gedaan, dus eens kijken of het wat voor ons is.
Zijn ze dol op ijs?
Dan kun je HIER heen.
Geen high tea maar een high ice cream :langue
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: dagje uit???

Bericht door Chrisje72 »

Dat ziet er leuk uit!
Vanmiddag geocaching gedaan, helaas niets gevonden. Dat was een slechte eerste kennismaking.
Misschien is de zomer met volop bramen en brandnetels niet zo'n goed seizoen.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: dagje uit???

Bericht door parel »

Chrisje72 schreef:Dat ziet er leuk uit!
Vanmiddag geocaching gedaan, helaas niets gevonden. Dat was een slechte eerste kennismaking.
Misschien is de zomer met volop bramen en brandnetels niet zo'n goed seizoen.
Je eerste keer? Een leuke hobby, maar even leren hoe je moet zoeken. Wij hebben we gisteren nog twee gevonden op de Drentse heide

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9S met Tapatalk
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: dagje uit???

Bericht door Chrisje72 »

Eerste keer, en beide waren formaat micro. Nou zoek dat maar eens tussen de brandnetels!
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

Chrisje72 schreef:Eerste keer, en beide waren formaat micro. Nou zoek dat maar eens tussen de brandnetels!
Bramen en brandnetels vormen een hechte plantengemeenschap. Bepaalde planten zoeken elkaars gezelschap, en dat lijkt ook bewezen te zijn. Denk aan Bijvoet (Artemisia), Boerenwormkruid (Tanacetum), Ridderzuring (Rumex), en wat kleinere heel algemeen planten als Duizendblad (Achillea), verschillende soorten kamille, naar ook bv. Plantago-soorten.
Dan zie je dus inderdaad in de omgeving van bramen niet zelden brandnetels staan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: dagje uit???

Bericht door parel »

Chrisje72 schreef:Eerste keer, en beide waren formaat micro. Nou zoek dat maar eens tussen de brandnetels!
Ja, dat kan pittig wezen.
Soms kan er een aanwijzing staan tussen de 'activiteit' van gebruikers. Mensen plaatsen bijvoorbeeld een foto van de cache, zodat je weet naar wat voor doosje/kokertje oid je op zoek moet.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9S met Tapatalk
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Van Houten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2018, 15:14

Re: dagje uit???

Bericht door Van Houten »

Plaats reactie