dagje uit???

Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: dagje uit???

Bericht door John Galt »

Hendrikus schreef:
Zeeuw schreef:
Hendrikus schreef:
Zeeuw schreef:Iemand ideeën voor in en rond Apeldoorn buiten de geijkte uitjes?
Empese en Tondense heide, erg mooi natuurgebied!
Dagje Deventer, mooie stad, Bergkwartier is prachtig. Zutphen trouwens ook.
We zijn woensdag in Apeldoorn aangekomen. Gisteren heerlijk, met hond voorop de fiets, gefietst in de bossen. Dat heeft mijn mtb-plannen versterkt. Wat kun je hier fietsen. Nu snel een mtb huren ergens.
Iemand nog tips qua leuk zwemwater voor deze warme dag?
Bussloo ligt voor de hand vanuit Apeldoorn, meestal wel erg druk en met rumoerige jeugd.
Aan de IJssel zijn (bijvoorbeeld bij Olst, steenfabriek Fortmond) wel rustiger plekjes aan het water te vinden.
Bussloo heeft ook rustige stukjes, de zgn. kinderstrancjes.
Niet zwemmen, maar wel lekker fris met water knoeien kun je bij de Loenense waterval. Of bij Het Smallert in Emst (ook o.a. een speeltuin).
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1452
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: dagje uit???

Bericht door Delftenaar »

Of Radio Kootwijk. Daarachter ligt het Kootwijkerzand: een mooie zandverstuiving die hele dorpen bedolven heeft. Maar je waant je even in een woestijn.
Bij Loenen (Gelderland) ligt de hoogste waterval van Nederland. En iets verder de Loenermark, een mooi natuurgebied.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: dagje uit???

Bericht door John Galt »

Bij die waterval bij Loenen moet je je overigens ook weer niet al te veel voorstellen. Het is geen Niagara ofzo, maar een lekker spetterding.

Afbeelding
Who is John Galt? :quoi
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: dagje uit???

Bericht door Zeeuw »

John Galt schreef:Bij die waterval bij Loenen moet je je overigens ook weer niet al te veel voorstellen. Het is geen Niagara ofzo, maar een lekker spetterding.

Afbeelding
Ok, is wel redelijk uniek voor Nederland.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: dagje uit???

Bericht door Zeeuw »

Hendrikus schreef:
Zeeuw schreef:
Hendrikus schreef:
Zeeuw schreef:Iemand ideeën voor in en rond Apeldoorn buiten de geijkte uitjes?
Empese en Tondense heide, erg mooi natuurgebied!
Dagje Deventer, mooie stad, Bergkwartier is prachtig. Zutphen trouwens ook.
We zijn woensdag in Apeldoorn aangekomen. Gisteren heerlijk, met hond voorop de fiets, gefietst in de bossen. Dat heeft mijn mtb-plannen versterkt. Wat kun je hier fietsen. Nu snel een mtb huren ergens.
Iemand nog tips qua leuk zwemwater voor deze warme dag?
Bussloo ligt voor de hand vanuit Apeldoorn, meestal wel erg druk en met rumoerige jeugd.
Aan de IJssel zijn (bijvoorbeeld bij Olst, steenfabriek Fortmond) wel rustiger plekjes aan het water te vinden.
Dank je! Het is uiteindelijk achtertuin met zwembad gebleven. Het grut vermaakte zich goed. Wij waren best moe en hadden bijzonder veel om te lezen :-)
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: dagje uit???

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef: Daar heb je ook nog een mooie fluviatiele flora. Als je daar wat oog voor hebt.
Ik weet niet of ik er oog voor heb, maar dat gaan we komende week eens doen. Met deze temperaturen is het waterdraagvermogen van mijn rugzak niet hoog genoeg ben ik bang.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: dagje uit???

Bericht door John Galt »

Zeeuw schreef: Ok, is wel redelijk uniek voor Nederland.
't Is ook best leuk hoor. Wij kwamen er vaak toen de kinderen klein waren. Maar bij "de grootste waterval van Nederland" zou ik toch een ander plaatje maken in mijn hoofd.
Who is John Galt? :quoi
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: dagje uit???

Bericht door DDD »

Om er een echte toeristentrekker van te maken zou er toch een flinke circulatiepomp bij moeten, inderdaad. :D

Maar desondanks ben ik er ook wel eens gaan kijken.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: dagje uit???

Bericht door Zeeuw »

Gisteren Apenheul. Door de maatregelen wel minder leuk dan normaal. Nu op de mtb ergens bij Radio Kootwijk.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: dagje uit???

Bericht door John Galt »

Burgers Zoo, het Openluchtmuseum en het Watermuseum in Arnhem zijn trouwens ook vlakbij Apeldoorn. 20 minuten over de snelweg A50. Het Watermuseum is geweldig leuk voor kinderen.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8891
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: dagje uit???

Bericht door J.C. Philpot »

Ik ben nu in Continium Kerkrade met zoon van 10. Volgens mij vermaakt hij zich wel. We gaan ook nog naar het drielandenpunt, en op mijn gasbrandertje een kipburger bakken onderweg.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: dagje uit???

Bericht door Chrisje72 »

Wat is leuk in de omgeving van Rotterdam voor een jongen van 13 en een meisje van 18? Wat geen kapitalen kost?
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: dagje uit???

Bericht door HersteldHervormd »

Pannenkoeken boot? Ik weet alleen niet of het open is enzo.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: dagje uit???

Bericht door windorgel »

Kanoën in Biesbosch of Krimpenerwaard bijv.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1083
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: dagje uit???

Bericht door Anselmus »

HersteldHervormd schreef:Pannenkoeken boot? Ik weet alleen niet of het open is enzo.
Daartegenover kun je midgetgolfen bij de Euromast.

Op zaterdag rondje Blaak en Koopgoot voor de markt en de sfeer.

Varen met de fast Ferry (vanaf Erasmusbrug) (neem OV-kaart mee en een mondkapje). Uitstappen in Dordrecht (Merwekade) eten op de kade en weer terugvaren.
Fides Quaerens Intellectum
Plaats reactie