dagje uit???

Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: dagje uit???

Bericht door Valcke »

Ook in de Oude Kerk geweest? Prachtige ramen!
En graftombe Koninklijk Huis in Nieuwe Kerk?
Bertiel
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Bertiel »

Praktische vragen :D
Mooie omschrijving Ad. Geniet van je jongens!
Zo te horen voor allen een prachtige dag
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: dagje uit???

Bericht door Jeremiah »

Delft is echt geweldig idd.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: dagje uit???

Bericht door Hollander »

Ad Anker schreef:Tjonge. Ad gaat eens naar Delft. Science center bezocht. Voor de jongens reuze interessant. Vervolgens geluncht op het plein waarna de toren van de Nieuwe Kerk beklommen. Prachtig uitzicht. Daarna naar de Oude kerk gewandeld en over de Prinsenhof gewandeld. Stilgestaan bij het standbeeld van Willem de Zwijger. Ik heb de jongens beloofd uit de kerkgeschiedenis van Vreugdenhil de geschiedenis van onze Willem voor te lezen. Ik heb verteld van het vierendelen van de moordenaar. Dat zorgde voor wat praktische vragen. Wat een prachtstad, wat een feest van historie.

Verder heb ik niets met de bezopen beeldenstorm van onze brave natie. We moorden wel legaal in ouderdom en moederschoot. Dat dan weer wel. Wij zijn beschaafd, immers?
En als beschaafde afsluiter typ jij op RF een bericht vanuit het gloednieuwe pand van de McDonald's aan de Brabantse Turfmarkt met haar rijke historie? :)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: dagje uit???

Bericht door Ad Anker »

Hollander schreef:
Ad Anker schreef:Tjonge. Ad gaat eens naar Delft. Science center bezocht. Voor de jongens reuze interessant. Vervolgens geluncht op het plein waarna de toren van de Nieuwe Kerk beklommen. Prachtig uitzicht. Daarna naar de Oude kerk gewandeld en over de Prinsenhof gewandeld. Stilgestaan bij het standbeeld van Willem de Zwijger. Ik heb de jongens beloofd uit de kerkgeschiedenis van Vreugdenhil de geschiedenis van onze Willem voor te lezen. Ik heb verteld van het vierendelen van de moordenaar. Dat zorgde voor wat praktische vragen. Wat een prachtstad, wat een feest van historie.

Verder heb ik niets met de bezopen beeldenstorm van onze brave natie. We moorden wel legaal in ouderdom en moederschoot. Dat dan weer wel. Wij zijn beschaafd, immers?
En als beschaafde afsluiter typ jij op RF een bericht vanuit het gloednieuwe pand van de McDonald's aan de Brabantse Turfmarkt met haar rijke historie? :)
Haha, nee, het was in de Mac van Berkel en Rodenrijs. De jongens hadden geen zin om weer naar de Turfmarkt te lopen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: dagje uit???

Bericht door Ad Anker »

Valcke schreef:Ook in de Oude Kerk geweest? Prachtige ramen!
En graftombe Koninklijk Huis in Nieuwe Kerk?
Nee, daar moet je de tijd voor nemen en die was er nu niet. Maar er komt DV een herkansing met een historische dimensie.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: dagje uit???

Bericht door Hollander »

Ad Anker schreef:
Hollander schreef:En als beschaafde afsluiter typ jij op RF een bericht vanuit het gloednieuwe pand van de McDonald's aan de Brabantse Turfmarkt met haar rijke historie? :)
Haha, nee, het was in de Mac van Berkel en Rodenrijs. De jongens hadden geen zin om weer naar de Turfmarkt te lopen.
Haha, maar wel de McDonald's. Altijd leuk. :D
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: dagje uit???

Bericht door eilander »

Discussie over bezoek aan begraafplaatsen verplaatst.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: dagje uit???

Bericht door Zeeuw »

Hendrikus schreef:
Zeeuw schreef:Iemand ideeën voor in en rond Apeldoorn buiten de geijkte uitjes?
Empese en Tondense heide, erg mooi natuurgebied!
Dagje Deventer, mooie stad, Bergkwartier is prachtig. Zutphen trouwens ook.
We zijn woensdag in Apeldoorn aangekomen. Gisteren heerlijk, met hond voorop de fiets, gefietst in de bossen. Dat heeft mijn mtb-plannen versterkt. Wat kun je hier fietsen. Nu snel een mtb huren ergens.
Iemand nog tips qua leuk zwemwater voor deze warme dag?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4009
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: dagje uit???

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:... Gisteren heerlijk, met hond voorop de fiets, gefietst in de bossen. Dat heeft mijn mtb-plannen versterkt. Wat kun je hier fietsen. Nu snel een mtb huren ergens...
Vorig weekeind met mijn vrouw gefietst in de omgeving Groesbeek / Rijk van Nijmegen. Een aanrader, ook voor mtb-routes. Prachtige omgeving, beetje berg en dal.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: dagje uit???

Bericht door Hendrikus »

Zeeuw schreef:
Hendrikus schreef:
Zeeuw schreef:Iemand ideeën voor in en rond Apeldoorn buiten de geijkte uitjes?
Empese en Tondense heide, erg mooi natuurgebied!
Dagje Deventer, mooie stad, Bergkwartier is prachtig. Zutphen trouwens ook.
We zijn woensdag in Apeldoorn aangekomen. Gisteren heerlijk, met hond voorop de fiets, gefietst in de bossen. Dat heeft mijn mtb-plannen versterkt. Wat kun je hier fietsen. Nu snel een mtb huren ergens.
Iemand nog tips qua leuk zwemwater voor deze warme dag?
Bussloo ligt voor de hand vanuit Apeldoorn, meestal wel erg druk en met rumoerige jeugd.
Aan de IJssel zijn (bijvoorbeeld bij Olst, steenfabriek Fortmond) wel rustiger plekjes aan het water te vinden.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Zeeuw schreef:
Hendrikus schreef:
Zeeuw schreef:Iemand ideeën voor in en rond Apeldoorn buiten de geijkte uitjes?
Empese en Tondense heide, erg mooi natuurgebied!
Dagje Deventer, mooie stad, Bergkwartier is prachtig. Zutphen trouwens ook.
We zijn woensdag in Apeldoorn aangekomen. Gisteren heerlijk, met hond voorop de fiets, gefietst in de bossen. Dat heeft mijn mtb-plannen versterkt. Wat kun je hier fietsen. Nu snel een mtb huren ergens.
Iemand nog tips qua leuk zwemwater voor deze warme dag?
Bussloo ligt voor de hand vanuit Apeldoorn, meestal wel erg druk en met rumoerige jeugd.
Aan de IJssel zijn (bijvoorbeeld bij Olst, steenfabriek Fortmond) wel rustiger plekjes aan het water te vinden.
Daar heb je ook nog een mooie fluviatiele flora. Als je daar wat oog voor hebt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bertiel
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Bertiel »

had morgen een bootje willen huren in de bieschbos, ben net te laat .... :bobo
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: dagje uit???

Bericht door Hollander »

Bertiel schreef:had morgen een bootje willen huren in de bieschbos, ben net te laat .... :bobo
Ik denk dat eind augustus best nog een bootje beschikbaar is... :) :langue
Bertiel
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Bertiel »

dan heb ik een huwelijksbootje nodig :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie