dagje uit???

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: dagje uit???

Bericht door helma »

Ik zoek iets voor een zussenuitje. Liefst iets met diepgang, maar Corrie ten Boomhuis kemnen we al. En graag ergens in de buurt van het midden van het land.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: dagje uit???

Bericht door Vorst »

Museum Catharijne convent in Utrecht voor figuurlijke diepgang. Daarna DOMunder voor letterlijke diepgang.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Dodo »

helma schreef:Ik zoek iets voor een zussenuitje. Liefst iets met diepgang, maar Corrie ten Boomhuis kemnen we al. En graag ergens in de buurt van het midden van het land.
TWR? Maar dat is misschien alleen voor grotere groepen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

Misschien de Heilig Land Stichting bij Nijmegen. We zijn er jaren geleden eens geweest, of ze nog open zijn weet ik niet eens, gezien de tanende belangstelling voor de christelijke religie hadden ze het museum al uitgebreid met andere religies. Destijds was er ook een Afrika-museum bij.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: dagje uit???

Bericht door helma »

We zijn met z'n zessen. Met diepgang bedoel ik meerwaarde. Ik zag rondleidingen/dagprogramma's van Tot Heil des volks, zoiets wil ik dus, maar dat is min. 8 pers.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: dagje uit???

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Misschien de Heilig Land Stichting bij Nijmegen. We zijn er jaren geleden eens geweest, of ze nog open zijn weet ik niet eens, gezien de tanende belangstelling voor de christelijke religie hadden ze het museum al uitgebreid met andere religies. Destijds was er ook een Afrika-museum bij.
Dat heet tegenwoordig Museumpark Orientalis en is op nu op alle wereldgodsdiensten georiënteerd https://www.museumparkorientalis.nl/nl/
Het Afrika-museum staat daar overigens helemaal los van.
Wat ik bij Heilig Landstichting altijd wél indrukwekkend vind, is de begraafplaats en de Cenakelkerk.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17243
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: dagje uit???

Bericht door huisman »

helma schreef:We zijn met z'n zessen. Met diepgang bedoel ik meerwaarde. Ik zag rondleidingen/dagprogramma's van Tot Heil des volks, zoiets wil ik dus, maar dat is min. 8 pers.
Anne Frank huis + Rijksmuseum is echte diepgang. Niet Amsterdam?... dan Kamp Westerbork.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: dagje uit???

Bericht door Gabrielle »

Museum Sjoel Elburg.

Met een mooie stadswandeling erbij vanuit de sjoel.
Echt de moeite waard
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: dagje uit???

Bericht door Hendrikus »

Gabrielle schreef:Museum Sjoel Elburg.

Met een mooie stadswandeling erbij vanuit de sjoel.
Echt de moeite waard
Dit is inderdaad een hele goeie tip, de Sjoel is de moeite waard en Elburg is een heerlijk stadje.
De Synagoge in Enschede en de Portugese Synagoge in A'dam zijn eveneens de moeite waard.
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Voor (groot)ouders met avontuurlijke (klein)kinderen (Huisman, mannetje,?) het Mariniersmuseum op de Wijnhaven in Rotterdam (makkelijk bereikbaar met o.v.) is verbouwd en is door de ANWB verkozen tot het leukste uitje.

EXPEDITIE SPEURNEUS 2.0
Leuk voor het hele gezin!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: dagje uit???

Bericht door eilander »

Mara schreef:Voor (groot)ouders met avontuurlijke (klein)kinderen (Huisman, mannetje,?) het Mariniersmuseum op de Wijnhaven in Rotterdam (makkelijk bereikbaar met o.v.) is verbouwd en is door de ANWB verkozen tot het leukste uitje.

EXPEDITIE SPEURNEUS 2.0
Leuk voor het hele gezin!
Goeie tip. Ik reken me ook tot de doelgroep ;)
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: dagje uit???

Bericht door kasparov »

Via deze site is ook het nodige te vinden. Beoordeel zelf of je het geschikt vindt.

http://www.uitvooreentientje.nl (ik heb geen aandelen).

Bijv. indoor ski-en voor 10 euro. Pannenkoekenboot Amsterdam/Nijmegen 1,5 uur onbeperkt eten voor 16,65 (kinderen 12,15).
Mannetje
Berichten: 7690
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: dagje uit???

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:Voor (groot)ouders met avontuurlijke (klein)kinderen (Huisman, mannetje,?) het Mariniersmuseum op de Wijnhaven in Rotterdam (makkelijk bereikbaar met o.v.) is verbouwd en is door de ANWB verkozen tot het leukste uitje.

EXPEDITIE SPEURNEUS 2.0
Leuk voor het hele gezin!
Mannetje is in principe pacifist. Een militair museum past daar niet zo goed bij...
Maar toch dank voor de tip.
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

Vorig jaar hebben we een bezoekje gebracht aan De Gallery in Brummen.
Er zijn daar veel hele mooie klassieke auto's te zien, die worden daar ook gerestaureerd. Omdat ik daar soms nogal wat interesse voor heb zijn we daar eens een kijkje wezen nemen. Het viel mij niet tegen. Best mooi als je wat van klassieke auto's houdt.
Verder is er gelegenheid voor lunchen, en een plekje voor de kinderen. Je moet er wel van houden natuurlijk. Het ziet er allemaal keurig perfect en tot in de finesses prachtig uit.

Citaat van de site:
BIJ GALLERY AALDERING KUNT U OOK HEERLIJK LUNCHEN. U BENT OP DE EERSTE VERDIEPING VAN HARTE WELKOM IN ONS GALLERY GRAND CAFÉ.
Hier kunt u in alle rust, en met een prachtig uitzicht op zowel de collectie klassieke auto’s als de uiterwaarden van de IJssel, genieten van heerlijke koffie met gebak en verschillende uitgebreide lunches. Of om natuurlijk het glas te heffen op uw zojuist verworven jeugddroom.

http://www.gallery-aaldering.com/evenem ... e-gallery/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: dagje uit???

Bericht door Nasrani »

Kent iemand dit uitje:
https://www.avonturenboerderij.nl/?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Plaats reactie